{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
926 visninger | Oprettet:

Første motorcykel {{forumTopicSubject}}

Spørgsmålet der helt sikkert er blevet stillet herinde tusinde gange. Har prøvet at søge, men kunne ikke finde noget relativt. smiley

Jeg har lige modtaget mit mc kort (lille). Og har derfor de sidste mange dage været på udkig, i den kæmpe store verden indenfor motorcykler. Mit budget ligger ret lavt og har kigget på nogen kinaskralder, men hvor hurtig bliver man træt af den? Og evt. nogen forslag til billige cykler med maks 34 hk?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af lamper 900 kr.
  • Cover holes in walls and ceiling 1.000 kr.
  • Hoved og terasse dør lukker ikke ordentligt 1.300 kr.
  • Lavet et makeup bord 750 kr.
  • Ophæng af TV og ophæng af lamper 1.485 kr.
  • Fixe opvaskemaskine der lækker vand 1.090 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Første motorcykel
  • #1   6. okt 2010 Budget ?
    Chopper, racer, touring?

• #2   7. okt 2010 Alle cykler kan drosles, så jeg ville starte med en gs 500, cb 500, er5 alle de der begynder cykler som de fleste køreskoler også har, mja du bliver nok træt af den efter 1-2år, specielt hvis du gerne vil give den lidt gas smiley

• #3   7. okt 2010 Jeg er startet ud på en RS125... ikke den cykel med det største bundtræk, men den trækker super lækkert når den får lidt omdrejninger. Så pga det er en lille cykel (vejer kun lige over de 100kg) så flytter den sig ganske udemærket med de 34 heste. Pga den lave vægt og cyklens opbygning så har den også nogle rigtig sjove køreegenskaber til sving osv.

Den er også ganske billig hvis man køber brugt, så jeg har bestemt ikke fortrudt mit køb...

• #4   7. okt 2010 Jamen låget ligger vel på en 20k..

Jamen er ikke kræsen og har som sådan heller ikke lagt stilen om det skal være en racer eller chopper. Men fart tiltaler mig da smiley

• #5   7. okt 2010 Rasmus - Jamen lyder den ikke som en fesen knallert ? Og hvad hvis du smækker en bagpå?

• #6   7. okt 2010 du kunne gemme dine penge, og så kigge i starten af 2011 sæsonen. så har du måske lidt flere at kunne bruge smiley

• #7   7. okt 2010 Håber det er i orden jeg spørger i det forum, Alfe smiley

Jeg står i samme situation, og har set lidt på Suzuki GSX 250R, da den er relativt billig (billigere end cb500 som jeg ellers ville have, men ikke kan få pga. penge)...

Er dette en god cykel? Og hvad med forsikring, da det jo er en r model...?

• #8   7. okt 2010 Jeg ville også se på forsikringssiden, men hvis det ikke er noget problem ville jeg købe en 600ccm og drosle den, så har du en cykel du kender når den får fuld effekt, og du taber ikke penge på at sælge, en GS500 er hurtig meget kedelig.. Og 20k for en ældre 600 er ikke urealistisk.

• #9   7. okt 2010 Jeg ville muligvis også starte med en GS500 - Lille og let at ha med at gøre... Der kan du så lære nogle tricks et år eller to inden du opgraderer.

Jeg vil personligt ikke købe en GSX250R... Af to årsager - de er mega gamle, og er en model som "altid har fået tæsk" (og jeg kan ikke lave noget selv), og så synes jeg designet er håbløst forældet...

En 2-takter kræver mere vedligeholdelse og er kun sjov når den får tæsk/mange omdrejninger? Og ja - så lyder den som en knallert...

• #10   7. okt 2010 Hvis det er budgettet der klemmer, og vel at mærke hvis du skal bruge den som pendlercykel, ville jeg tage en cbr 125r, evt. med en tuning på 150??

i hvert fald er den SUPER økonomisk, billig forsikring, mindst 30 på en liter og trækker alligevel fra de store personvogne ud af lyskryds, rigtig sød cykel:)

• #11   7. okt 2010 jo den lyder som en knallert... ved de lave omdrejninger, men den lyder nu godt når den for alvor tager fat og runder de 8-11.000 smiley

Ang en person bag på, så vil jeg sige at en større cykel er bedre egnet... men det er heller ikke det jeg købte den for... Men man kan godt hvis personen ikke er for stor.

Ang vedligeholdelse så er det nu ikke så galt... Mener det er hver 6000 km der skal skiftes stempelringe og hver 12.000 man skifter stempel... det er det smiley

og så er der lige det med forsikringen som for alvor taler for den... jeg skal give 1500 kr om året, og får penge tilbage for de måneder jeg ikke kører...

• #12   7. okt 2010 hmm. måske en droslet cbr 600 f1. de er vel ved at være i det prisleje..

• #13   7. okt 2010 Vil også pege på Suzuki GS500. Man får en del for sine penge. Og man kan få en forholdvis "ny" maskine for ikke ret mange penge.
    Designet er så lidt kedeligt på sådan en. Men det er jo smag og behag.

Ellers skal du kigge på nogle af de ældre 70´er og 80´er klassikkere. Men så skal du nok også regne med der kan komme lidt skruearbejde. Men man kan jo være heldig.

• #14   7. okt 2010 Havde jeg kun 20K og var nybegynder med 34hk grænse, ville jeg købe mig en CB500 og få den droslet. Det er sq en fin cykel.. Der er nogle til salg her:
    http://www.dba.dk/honda-cb-500/id-68410621/
    http://www.dba.dk/honda-cb-500-500-ccm-99/id-68912352/

Det ville jeg nok gøre smiley

• #15   7. okt 2010 Husk osse midler til udstyr, hvis du ikke har det allerede. Du kan spare meget i de tyske netbutikker e.g. louis.de,(Husk bonuskort) som der er mange herinde der bruger. Et komplot sæt fra Thansen kan erhverves for cirka 3500, har jeg regnet på.Tjek osse Biltema eller visse Lidl butikker. På Amager har de stadig en del fra deres årlige MC-tema.

• #16   7. okt 2010 En af mine venner havde en GS500 i mange år, men han blev så hurtigt træt af den, CBen ovenover har lige det der ekstra, skulle jeg mene. Eller Kawasaki ER-5 http://www.dba.dk/kawasaki-er-5-500-ccm-97/id-67459826/
    Eller dens stamfar http://www.dba.dk/kawasaki-gpz-500-s-500-ccm/id-68188707/ Ville dog af princip aldrig købe noget ældre end mig selv.

• kristian n
    kristian n Tilmeldt:
    mar 2008

Følger: 1 Emner: 4 Svar: 41
    #17   7. okt 2010 Helt klart en cb500 eller en er5. De er begge gode basiscykler der har fået meget ros gennem tiden, og har ry for at starte hvergang. Din første cykel skulle gerne være problemfri(billig), så du kan få glæde af den. Det er ik hvad du kører - men hvordan og hvor:-)

Kommentér på:
Første motorcykel

Annonce