Vedr. skade!! {{forumTopicSubject}}
Jeg har været så heldig at en større trailer blev bakket ind over min foraksel ( jeg holdt bagved, og han valgte pludselig at bakke hurtigt ). Min mc sad i spænd under/bag traileren. Lidt småchokeret som jeg var, valgte jeg efterfølgende at trille stille og roligt hjem på min cykel ( for at konstatere om der var noget galt med cyklen, og der var kun 4 km hjem ). Nu skal jeg så have lavet den på værksted da modpart jo har den fylde skyld, men forsikringen mener at jeg selv skal fragte den derhen, da jeg IKKE revirerede falck umildbart efter ulykken.
Kan det være rigtigt? Jeg foreslog at tilkalde politiet, med modparten ( et vejarbejderfirma ) afslog.
Der var ikke nogen der der vejledte mig på stedet ( modparten burde måske ).
Hjælp.. Jeg er så træt af at være påført en skade, og så skal jeg selv afholde udgifter oveni...
jun 2007
Følger: 49 Følgere: 109 MC-er: 11 Emner: 372 Svar: 6.412
jun 2009
Følger: 1 MC-er: 1 Emner: 2 Svar: 14
Det er vel en principsag at jeg IKKE skal belastes af en skade en anden har givet MIG.
Desuden er jeg bange for at der kan være en alvorlig skade på/i dæk samt forgaffel.
feb 2007
Følger: 15 Følgere: 13 MC-er: 2 Emner: 35 Svar: 909
Så der tror jeg nok at den er god nok at de ikke vil betale, men du har vel et falck/dansk auto hjælp kort på den ik ( : ellers er det dit problem desværre.
Jeg syntes lidt at du prøver at tørre den lidt af på andre, du vidste det jo heller ikke ...vel, så syntes jeg ikke man kan sige at andre skal vide sådan nogle ting, når man åbenbart ikke selv ved det.
Det med politiet ! ! ! da modpart har taget hele skylden, hvad skulle det så nytte at politiet kom ? de skal kun finde ud af om der er sket noget ulovligt, og uddele bøder ( måske til begge parter ) for ikke at følge færdselsloven, og de har rigeligt at se til, så de var nok ikke kommet aligevel da der ikke var personskade ! ! ! !
Så op på geden og kom afsted til et værksted, det kan jo være du er så heldig at du kan få gratis vinter opbevarring på det værksted der skal lave den, mod at de har hele vintren til at lave skaden og ikke skal skynde sig.......
jun 2009
maj 2009
Følger: 5 Følgere: 3 MC-er: 1 Emner: 14 Svar: 2.848
Du valgte selv at køre på den fra skadesstedet, der skulle du have kontaktet Falck og fået det kørt hjem eller på værksted. Desuden lærte du dengang du tog kørekort at kontrollerer om dæk, hjullejer, støddæmper kronrørslejer og bremser (vandring på greb) er i forsvarlig stand til at køre på cyklen. Så det kan du vel også gøre inden du triller den til værksted
apr 2005
Følger: 39 Følgere: 36 MC-er: 5 Emner: 66 Svar: 1.767
jun 2007
apr 2005
Følger: 39 Følgere: 36 MC-er: 5 Emner: 66 Svar: 1.767
maj 2009
Er der nogen som har skrevet at han ikke har det?
Hvis modparten tager skylden, der ikke er personskade og ingen umiddelbart har begået en færdselsforseelse så grov at det ville medføre frakendelse af kørekortet. Hvofor fanden skulle politiet så indblandes i det?
Det er da ganske banalt at en bakker og rammer en bagvedholdende.
maj 2006
Følger: 26 Følgere: 25 MC-er: 1 Emner: 17 Svar: 440
apr 2009
Følger: 3 Følgere: 1 Emner: 9 Svar: 70
maj 2009
jun 2007
maj 2009
"Alle der bakker ind i noget, har næsten automatisk skylden, med mindre i begge bakker ind i hinanden, så er det ½ skyld til hver."
Enig.
Men Kenneth J bakkede jo ikke, han holdt stille bagved en bil med trailer og blev bakket ind i mens han holdt stille. så det er ikke hans skyld skaden er sket. Hans fejl / ulempe i sagen er at han vælger at køre derfra i stedet for at rekvirerer Falck på stedet
maj 2008
Følger: 9 Følgere: 25 MC-er: 1 Emner: 10 Svar: 1.400
Når du så efterfølgende henvender dig til et værksted for at få skaden repareret så afhenter de din mc.
Forsikringsselskabet skal betale transporten, da din mc ikke kan føres på forsvarlig vis. At du ikke på skadestidspunktet havde konstateret alvorlige fejl, måske pga. chok ikke kunne overse situationen ,skal da ikke komme dig til skade. Du løb en risiko ved at køre den hjem, så er der da ikke nogen grund til at risikerer en ny ulykke ved at gøre det igen.
Sådan er det ! ikk så svært vel
aug 2005
Følger: 13 Følgere: 11 MC-er: 1 Emner: 77 Svar: 2.020
MEN!
En snu rad havde nok taget luften ud af fordækket og sagt at skaden har gjort at den nu ikke er til at køre på dækket åbenbart er blevet utæt ved uheldet og derfor skal den hentes
aug 2005
Følger: 13 Følgere: 11 MC-er: 1 Emner: 77 Svar: 2.020
maj 2005
Følger: 41 Følgere: 42 MC-er: 3 Emner: 94 Svar: 1.998
jun 2009
Jeg valgte at køre meget langsomt hjem, da jeg kun bor ca 8 min kørsel derfra. Jeg var lidt småchokeret efter uheldet, da det kunne have kostet mig en knust hånd. Jeg slap dog med en blødende finger!
Jeg kunne sikkert godt køre den til værksted, men syntes ikke at det er forsvarligt hvis der skulle være en skade på dækket.
Forsikringsmanden sagde at jeg skulle få værkstedet til at hente den gratis ( hvis de vil ).
jan 2006
Følger: 37 Følgere: 32 MC-er: 2 Emner: 85 Svar: 2.189
Hvis den ikke kan synes med den beskadigede foraksel, er det ulovligt at køre på den. Så skal fragt til værksted betales af forsikring, da det er en nødvendig omkostning i forbindelse med en skade.
Hvis du har kasko skal den betale i første omgang, ellers er det modpartens ansvarsdækning der skal betale.
Hvis den er lovlig at køre på, skal du selv køre på værksted.
jan 2006
Følger: 37 Følgere: 32 MC-er: 2 Emner: 85 Svar: 2.189
Det ved jeg ikke, jeg har ikke prøvet et grænsetilfælde før.
Jeg har kun oplevet en sag hvor en kunde hylede op om transport p.g.a. en blød bule i en bildør, og han fik besked om selv at køre på værksted.
Men hvis MC´en kan styre og bremse nogenlunde, så kan man vel selv vurdere det - hvis ikke må man jo ringe til forsikringen og sige at den ikke kan køres forsvarligt.
feb 2008
Følger: 29 Følgere: 30 MC-er: 1 Emner: 112 Svar: 7.299
jan 2009
Følger: 2 Emner: 22 Svar: 804
Vedr. skade!!