{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.305 visninger | Oprettet:

Kap kørsel - fart {{forumTopicSubject}}

http://www.motorcykelgalleri.dk/html/for_messageDetail.asp?Msg_ID=123548
Opdatering på tråden.
Resultat: bøde på 3500+sagsomkostninger. Ingen klip.
Dømt for kap kørsel - hastighed på 111km/t.
Måling foretaget ved aflæsning af en gps !!!
Jakob P fik desværre ret.
Sagen kommer for landsretten d. 21/10

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Installation kogeplade 600 kr.
  • Min cykel er punkteret. Jeg har brug for hjælp til at fikse det i dag? 300 kr.
  • Hjælp til at montere fjernsyn på på væggen. 890 kr.
  • Opsætning af reol og billeder 750 kr.
  • Fikse geberit væghængt toilet, der løber 1.000 kr.
  • montering af gardiner 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Kap kørsel - fart
  • #1   15. okt 2010 Er det dig, der ankede? Det er nok tvivlsomt, at den bliver omstødt, der ryger nok bare ekstra omkostninger på.

• #2   15. okt 2010 der er da intet der hedder plus sagsomkostninger det er da altid gratis vis man tager den i retten med mindre man vil have en advokat med,

• Peter M
    Peter M Tilmeldt:
    jul 2010

Følger: 2 Følgere: 1 Svar: 17
    #3   15. okt 2010 Leif K.J.

Hvis jeg læste den oprindelige tråd korrekt, skrev du i kørte ind i en 70 Km/t zone? Og at det var her du blev målt jf. politiets udsagn? Er det korrekt? I givet fald er der noget helt galt.......lad mig lige høre.

Til din orientering, er GPS ikke godkendt til hastighedsmåling, og derfor er det typisk nålen i bilen man vurderer ud fra - hvis hastigheden er grov nok. Hvis det helt rigtigt - så skal patruljebilen udmåles efterfølgende, hvis der brugt speedometer som hastighedsmåler.

mvh

Peter

• #4   15. okt 2010 De skal da enten tage en med stop ur - Eller police pilot ...

Og det koster da ingen ting som allan skriver - Hvis man selv tager den i retten ...

• Peter M
    Peter M Tilmeldt:
    jul 2010

#5   15. okt 2010 Johnson - De kan sagtens tage den på nålen, om end det ikke sker så tit, da de fleste benytter enten police pilot eller triptrac.....eller provida, hvor frames fra videoen ligges til grund for hastighed og afstand.

Mht. sagsomkostninger, så forholder det sig sådan, at hvis du som sigtede (f.eks. færdselsovertrædelse) nægter, og sager skal forbi retten, og der herved er omkostninger forbundet - så betaler man ved kasse 1, hvis man altså bliver kendt skyldig....

Mvh

Peter

• #6   15. okt 2010 Peter M

Er du nu også sikker på det ?

Jeg sidder selv med en straffesag ( færdsel ) - Og har været i retten første gang.

Nu har dommer så indkaldt et vinde - der taler til min fordel - Og skal i retten igen den 10. nov.

Men jeg er nu meget sikker på at 1. gang i retten er gratis ... Først hvis du anker dommen , koster det ?

• #7   15. okt 2010 Hvis du vinder sagen er der ingen sagsomkostninger, men taber du sagen så er det bare at betale ved kasse 1. Det er den risiko man løber når man prøver at slippe for en bøde.

• Peter M
    Peter M Tilmeldt:
    jul 2010

#8   15. okt 2010 Johnson - se der fangede du mig lidt - Hvis du erkender ved første besøg i retten, så er der formentlig ingen omkostninger, da alle har mulighed for at få prøvet sin sag for en dommer - hvorimod, som du skriver, stadig nægter, anker, ryster på hovedet osv, og der deraf påløber sagsomkostninger - så skal man betaler disse hvis du kendes skyldig.
    Lige færdselsloven er lidt speciel mht. domsafsigelse. Ellers skal du nærlæse retsplejelovens kap. 91 - det beskriver lidt om sagsomkostninger i forskellige type sager.
    Lige mht. færdselsloven kan nævnes, at de unge knægte/piger som bliver stoppet på f.eks ulovlig knallert - typisk også betaler for indbringelsen af knallerten til undersøgelse - via Falck.

Ked af det lidt svage svar - men håber du kan se billedet.

mvh

Peter

• #9   15. okt 2010 Helt sikkert - Men er ret sikker på mit svar er korrekt , mht prøvelse første gang i retten smiley - Og dette er uden omkostninger smiley

Dette svar har jeg fået af retshjælp - Og en kammi der er advokat fuldmægtig smiley

• Peter M
    Peter M Tilmeldt:
    jul 2010

#10   15. okt 2010 Ja det er gratis at møde i retten - men har sagen haft yderligere omkostninger fordi den skulle i retten - så ender regningen på hjemmebordet til lillemor.......... smiley Civile søgsmål er noget andet smiley

Ellers lover jeg lige at vende tilbage henover weekenden - hvis du har en konkret sag/sigtelse, kan jeg nok fremtylle en brugbart svar smiley

Ellers håber jeg lige Leif kigger forbi tråden igen, da det var ham som skulle bruge lidt hjælp smiley Hans historie er ihvert fald ikke i orden.

mvh

Pete

• #11   15. okt 2010 Hvis du indbringer sagen for retten og taber, skal du betale sagsomkosninger.
    Bedsked fra min veninde der er anklager for statsadvokaten. Går ud fra hun ved lidt om det. smiley

• #12   15. okt 2010 Og som i så mange andre tilfælde ved juridiske spørgsmål, kan svaret (sjovt nok) gives ved at kigge i loven.

Ang. sagsomkostninger i straffesager se retsplejelovens kap. 91.

• #13   16. okt 2010 Hold os lige opdateret..

• #14   16. okt 2010 Peter M.
    Policepiloten var ikke kalibreret, og kunne derfor ikke anvendes. Betjentene aflæste gpsèn til mellem 120-140km/t.
    bestemte sig derefter for 123 km/t
    De har ikke efterfølgende målt ruten op med stopur.
    p.gr.a. usikkerheden fandt dommeren det bevist at jeg havde kørt111 km/t . dette burde udløse et klip, hvilket ikke sker.
    derudover bliver jeg dømt for kap og væddeløbskørsel.
    Dette burde også udløse et klip, hvilket heller ikke sker.
    Mht. sagsomkostninger, så havde jeg selv hyret en advokat. Dels fordi, jeg ingen kendskab har til retssager, dels fordi der intet bevis er i sagen.
    Betjentenes forklaringer er desuden så forskellige, så man kunne komme i tvivl om de havde siddet i den samme bil.
    Min rets bevidsthed er rystet, derfor anken til landsretten.

• Peter M
    Peter M Tilmeldt:
    jul 2010

#15   16. okt 2010 JD - det var netop pga. det var en færdselssag, at jeg skrev der kun var erstatningskrav, hvis der var sagsomkostninger for anklagemyndigheden. Ellers er kap. 91 ganske udemærket smiley Og ja, en advokat er for egen regning også i færdselssager.
    Mht. GPS vs speedometer - så er speedometeret rent faktisk godkendt og skrevet ind i bekentgørelsen, hvorimod GPS'en stadig ikke er gangbar, omend den er forsøgt brugt mange gange efterhånden. Deri ligger forskellen på de to målemetoder. Hvis det helt rigtigt, skal bilen udmåles efterfølgende - hvilket jeg også ville kræve, hvis det var mere end en fartbøde jeg stod til.

Leif - Jeg går stadig ud fra det var i en 70 km/t. Så står du ganske rigtigt til et klip. Ligeledes et klip for kap/væddeløb. Hvis og såfremt du ikke kan rykke ved dommen, så skal du være glad for de 111 km/t - det 1 km/t under den betingede frakendelse.

mvh

Pete

• Peter M
    Peter M Tilmeldt:
    jul 2010

#16   16. okt 2010 dooo - Advokat for egen regning i færdselssager!!! Straffesager mv. kan der beskikkes efter regler herom - uden omkostninger......

Kommentér på:
Kap kørsel - fart

Annonce