1.959 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 56 Svar

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Samling af spisebord 1.350 kr.
  • Reparation af opvaskemaskine 1.200 kr.
  • 2 lamper og 2 billeder 500 kr.
  • Tilslutning af komfur 350 kr.
  • Tage ned en lampe i taget 335 kr.
  • Havemand til ukrudsrydning i indkørsel 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Konfiskere køretøjer
  • #1   23. mar 2021 Jeg er sikker på at samme regler uanset om det er 2 eller 4 hjul...

Og enig... det er en voldsom "bøde" men men... det holder nok hovedparten af hans omgangskreds til at køre lidt mere fornuftigt...

• #2   23. mar 2021 Det er måske meget godt lige at have i baghovedet inden sæsonen går rigtig i gang..
    En ting er at køre 229 på en motorvej, men overse lige et vejarbejde skilt med 40 kmt, så er man meget nemt vanvidstrafikant vel ? smiley

De er fuldstændig syge i potten, det er en meget voldsom straf i forhold til hvad der ellers deles ud for diverse lovovertrædelser..

• #3   23. mar 2021 @Bertil

Enig i det er en voldsom bøde.. og konfiskation kan jo ikke siddes af.... MEN hva dælen skal de ellers gøre for at få os til at overholde hastigheden ? Vi er jo ikke meget for det smiley
    Ubetinget fængselsstraf ?

• #5   23. mar 2021 Brian, ja jeg foreslår bødestraffe..
    Det der er skruen uden ende og enhver rød regering vil kunne stramme skruen hver anden dag og pludselig en dag får du din vogn konfiskeret når du er på vej til bageren søndag morgen når du køre 55 hvor man må køre 50 eller konen ringer og siger hun hellere vil have en direktørsnegl end en spandauer ! smiley

• #6   23. mar 2021 Jamen bøden skal jo være urimelig høj før vi agter at respekterer loven... jeg ser ikke den store forskel i om jeg får en bøde på 150000,- eller de tager min mc..

En bøde på 20000,- forhindre jo ikke vi kører latterlig stærkt smiley

• #7   23. mar 2021 Men er stærkt utilfreds med uligeheden i konfiskationsloven. En kæmpebøde til alle. Ikke kun til dem der fører deres eget køretøj. Det vil virke på de fleste... De resterende skal der kirugiske indgreb i brug for at etaten får deres vilje smiley

• #8   23. mar 2021 Den 35 årige har en månedsløn på 12.5K netto og kører Tesla. Hmm..

• #9   23. mar 2021 Jeg tænker de fleste almindelige mennesker ægre sig grusomt bare de får en bøde på f.eks 5000kr eller skal op til en ny køreprøve..
    Det er helt ude af propertioner og rød front når det er værst, der er færre og færre trafikdræbte og alligevel synes de at straffen for at køre for stærkt skal være højere og højere ?

• #10   23. mar 2021 #8
    Han er vel selvstændig frisør smiley smiley smiley

• #11   23. mar 2021 Ja. Desværre uden dankort betaling.

• #12   23. mar 2021 #9
    Det er altså ikke rigtig.

Jeg kender ikke nogen som overholder hastighedsgrænserne af frygt for bøden. Det er altid træls at betale 5000,- men ikke så træls at man ikke tør skyde raketten af på yndlingsvejen.
    Og etaten ønsker at reptilhjernen siger NEJ NEJ NEJ når gasrullen er på vej bagover.. og her virker hverken 5 eller 10000,- ... men “jeg tager din fucking motorcykel ! “ det virker noget bedre smiley

• #13   23. mar 2021 12# til et problem der er nedadgående ?
    https://www.google.dk/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=&ved=2ahUKEwibpbeKh8fvAhXvkIsKHbWxDtEQFjAAegQIBRAD&url=https%3A%2F%2Fwww.sikkertrafik.dk%2Fpresse%2Fstatistik%2Fhistorisk-udvikling&usg=AOvVaw26ODmyogL1vIWi-8EV009K

Jeg foreslår fremadrettet at folk skruer deres nummerplade af når de skal ud og give den max. gas smiley

• #14   23. mar 2021 #9
    De ønsker ikke at hæve straffen. Men de vil gøre hvad de kan i jagten på at absolut ingen på noget tidspunkt kører hurtigere end tilladt. Det ønskede antal hastighedsulykker er 0...

Jeg er overhovedet ikke enig i loven. Men jeg forstår godt tiltaget når ønsket er som det er..

Tænker vi ender med alle køretøjer bliver registreret med gps. Så vi elektronisk ikke kan kører for stærkt.

• #15   23. mar 2021 #13
    Nedadgående skyldes jo div tiltag.og bedre sikkerhed i bilerne.. kan du argumenterer for at begrænset vandvidskørsel ikke er medvirkende til fortsat nedadgående kurve ?

• #16   23. mar 2021 15# fis i en hornlygte..de vil kontrollere os og de får lov til det fordi blandt andet du argumentere for det..

Jeg siger ikke folk skal køre som det passer dem, men straffen for ikke at gøre det skal passe med hvad man ellers får af straf for diverse lovovertrædelser.

• #17   23. mar 2021 Jeg ser det ikke som et generelt skjult kontrol ønske. Men et højt ønske om at INGEN kører dobbelt så stærkt som tilladt. Jeg forstår godt deres ønske. Og uagtet min egen holdning til hastighed. (Jeg kan ikke sige mig fri for i ny og næ at konstaterer at min kørsel ikke var helt ufarlig ) så mener jeg at dette tiltag vil virke.. modsat meget af det andet juks de får brygget sammen på borgen smiley

• #18   23. mar 2021 Det er jo bl.a. for at komme vanvidskørsel i lånte, lejede og leasede biler til livs at loven er blevet strammet mht konfiskation.
    Desuden bliver straffene for drab ved vanvidskørsel skærpet fra 31.3. i år.
    https://fdm.dk/nyheder/trafik/2021-02-drab-ved-vanvidskoersel-haeves-til-naesten-fire-aars-faengsel

• #19   23. mar 2021 På trods af der bliver færre og færre trafikdræbte vælger vores super hjerner inde på borgen at stramme skruerne..lol
    Det lugter langt væk af at de forsøger at forbyde det som de ikke mener er politisk korrekt, og jeg synes helt sikkert at folk bør tænke på det når de stemmer næste gang, hvis de altså holder af personlig frihed smiley

• #20   23. mar 2021 Hvis personlig frihed betyder 145kmt i tæt bebyggelse skal koste 2500,- og en løftet pegefinger. Så er jeg ikke 100% fan.
    Det tænker jeg heller ikke du ville være Bertil hvis det var en af dine unger på cykel der blev ramt... på trods af kurven for trafikdræbte er faldende...

Det her er en straf der er så let at undgå.. det er kun ved idioti det rigtig koster. Frygten for hvor det ender, tager jeg når det snerper der hen af...

Men ville frygtelig gerne have nogle motorbaner vi kan kører vandvidskørsel på. Under ordnede forhold.

• #21   23. mar 2021 Den lov er mere farlig, end den gør gavn.

Hvis jeg på et tidspunk indser, min 911'er vil bliver beslaglagt. Så er kan jeg siger med 200% sikkerhed JEG IKKE STOPPER FRIVILLIG !!
    Den holdlig er jeg helt sikker ikke ene om. Og det der vil ske, er vi få amerikanske forhold.

Derimod vil en bøde på 5-10.000,- for mig til at stoppe. Fordi jeg ikke ser, en bøde i den størrelse. Vær at løbe en seriøs risiko for.

• #22   23. mar 2021 #21.
    Nogle af de største fjolser er jo total ligeglad med bødens størrelse.Har ser masser af tosser, der ikke stopper uanset hvor lille bøde de står stil. For dem er det bare sjov og ballade.

• #23   23. mar 2021 22# Hvis man ved de tager ens køretøj så kan man jo også lige så godt forsøge om man kan stikke af, der er jo ikke så meget at miste smiley

• #24   23. mar 2021 Det blev diskuteret grundigt igennem her på forum sidste år (kan ikke finde tråden). Et afgørende argument for konfiskation er, at det har vist sig at for en stor gruppe mennesker, kriminelle, bandemedlemmer (både hvide og brune) plus en masse andre tosser, betyder bøder og frakendelser mm ikke et hak. De har i forvejen fået frakendt førerretten (eller er ligeglade med at miste den) og de har en masse ubetalte bøder i forvejen. Så de siger "I kan bare lægge det oveni det jeg i forvejen skylder." Og bilerne er ofte ikke deres egne, men leasede eller lånte muskelbiler, som myndighederne hidtil ikke har kunnet gøre noget ved.

• #25   23. mar 2021 #23
    Nogle ville mene at vores medmenneskers liv har større værdi end en gammel mc.. men sådan værdi sætter vi jo forskelligt som mennesker smiley

• #26   23. mar 2021 ....desuden har den slags folk vist altid forsøgt at stikke af. Nogen gange med held andre gange uden. Politiet har rutine i den slags eftersættelser. Det nye er så, at selv hvis det lykkes at slippe væk, og man ikke kan bevise, hvem der kørte, så bliver køretøjet alligevel konfiskeret.

• #27   23. mar 2021 #26
    Nej claus.. køretøjet skal være chaufuttens smiley

• #28   23. mar 2021 Altså politiet beslaglægger køretøjet og så bliver køretøjet solgt og eventuelt overskud går til staten.

Hvad så hvis man ikke skylder noget på køretøjet, så går alle pengene fra salget i statskassen eller hvordan ?

• #29   24. mar 2021 #28
    Jeg tror at det er ligegyldigt om du skylder noget i køretøjet. Salgsprisen går ubeskåret til statskassen, og "du" sidder stadig tilbage med et evt. billån som du fortsat kan afdrage på.....det er i hvert fald mit gæt

• #30   24. mar 2021 29# I linket med ham der har kørt 229 kmt forklares det hvordan staten behandler sådan en sag smiley

Dertil konfiskerede retten bilen, som i 2018 var købt for 470.000 kroner. Et finansieringsselskab med ejendomsforbehold i bilen skal nu sælge den, og et eventuelt overskud tilfalder statskassen.

• #31   24. mar 2021 #30
    OK, på den måde

• #32   24. mar 2021 Hvad helvede er det for noget klynk.
    Vi har regler og love og hvis de ikke bliver overholdt, så vanker der en straf, så længere er den ikke.
    Der er typer i dette land, der ikke kan eller vil undertrykke deres egoisme.
    De bræger op om at alt hvad de ikke syntes om, og alt er dybt uretfærdig. Jeg vil bare køre stærkt når det passer mig, jeg vil ikke finde mig i begrænsninger pga. corona, jeg vil ikke rette mig efter noget jeg ikke kan lide.
    Gør nu for helvede som vi altid har gjort. Find steder hvor der ikke er trafik, eller folk der bliver skræmt fra vid og sans og giv den så noget bund gas. Hvis du så kommer levende hjem, så er du afslappet og kan igen tænke klart smiley

• Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator

Følgere: 293 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.725
    #33   24. mar 2021 #32 - Det tror jeg ikke jeg kunne have sagt bedre. smiley

• #34   24. mar 2021 Knivloven var også en ommer...

Medicinen må ikke gøre mere skade end sygdommen

https://youtu.be/wzmVCSfRR38

• Peter R
    Peter R Tilmeldt:
    feb 2016

Følgere: 1 Svar: 148
    #35   24. mar 2021 @ #2
    Hvis du ikke kan se et vejarbejde med dets skiltning og de hosstående hastighedstavler, så bør du, med den blindhed og tunnelsyn, straks aflevere dit kørekort og sælge dit køretøj.

Og ellers så kan det kun være glædeligt, hvis du blæser gennem et vejarbejde med dobbelt hastighed, og derefter får rappet MC'en.

• #36   24. mar 2021 Hvis der var garanti for at en vanvids bilist/motorcyklist kun slog sig selv ihjel eller selv kom til skade så ......., men sådan er det ikke. Ofte involveres helt uskyldige i de ulykker der følger med vanvidskørsel og det er ganske enkelt ikke acceptabelt.
    Så af med køretøjet og kørekortet, en stor bøde og gerne en længere fængselsstraf oveni.

• #37   25. mar 2021 Dejligt at nerkernin mistede sin bil, som er købt for kriminelle penge---Bare Dejligt

• #38   25. mar 2021 Folk der snakker i håndholdt telefon eller skriver SMS når de kører, burde osse få konfiskeret deres telefon. Så gør de det sgu´ ikke igen smiley

• #39   25. mar 2021 38: Ja eller henrettes og have brændt deres huse af, de kunne jo bare have ladet være ! smiley

• #40   26. mar 2021 Det er sku fint nok. Så må man jo lærer at holde sig inden for lovens rammer eller kun lige bryde den. Vi havde en idiot som gentagende gange kørte 160-170 stykker op ad vores by vej som er 50/40 km/t. Han mente at alle skulle se hvor hurtig hans Audi RS6 var hver dag. De så panserne så og stoppede ham. Så aldrig den bil mere. Jeg var flad af grin.
    Jeg har da selv kørt alt for stærkt på MC og var jeg blevet taget og mistede min kværn pga det, så havde det været nogen dyre lærepenge.

• #41   26. mar 2021 Vildt nok, det er heller ikke fordi jeg er fortaler for at folk bare skal køre som det passer dem, og at det ikke skal have en konsekvens at bryde loven, det var mere straffens størrelse i det her tilfælde jeg undrede mig over.
    Ham her i linket kørt 229kmt på en motorvej, konfiskeret bil værdi 470000kr., 30 dages betinget fængsel med vilkår om samfundstjeneste i 40 timer og en prøvetid på et år med tilsyn af kriminalforsorgen og frakendt førerretten i et år + en bøde på 9500kr.

Det er en meget voldsom straf i mine øjne i forhold til hvad folk ellers bliver straffet med, jeg tænker på voldsdomme, tyveknægte osv. og man kan til hans forsvar jo hævde at der trods alt ikke var nogen der kom til skade eller fik varige men.

• #42   26. mar 2021 Du har en meget sjov måde at vende tingene på Bertil....

Er temmelig sikker på jeg ikke slipper med 30 dages betinget fængsel hvis jeg tømmer et magasin efter dig når du er ude at cykle...også selvom jeg slet ikke rammer og absolut heller ikke havde til hensigt at ramme. Men bare synes det er fedt at tømme et magasin i den øde skov... også selv om jeg måske har gjort det masser af gange og der aldrig er sket noget...
    Jeg kan måske oveni købet fremvise en statistik der viser at vådeskud ulykker er faldende smiley

• #43   26. mar 2021 Ikke for at denne tråd skal blive uendelig lang, men angående konfiskation har der jo i forvejen været tale om konfiskation i forbindelse med andre, gentagne tilfælde af overtrædelser af færdselsloven. Det er netop for at afholde visse typer for igen og igen at køre uden førerret, berusede og hvad der nu ellers straffes med konfiskation. Og det er så uanset værdien af køretøjet.

• #44   26. mar 2021 Det er bare fuld gas i fremtiden, hvis der er blå blink i sidespejle smiley
    De får ikke fars Honda uden kamp smiley
    Det Gaaaaas

• #45   26. mar 2021 42# så du sammenligner simpelthen det at køre for stærkt med at stå og skyde efter folk ?
    Så kan glorien vidst heller ikke blive meget større smiley ...nå men, jeg er spændt på at følge udviklingen for jeg synes allerede jævnligt jeg hører en mc nede på landevejen der køre pænt meget hurtigere end hvad lovens lange arm anbefaler smiley

• #47   1. apr 2021 Vanvidskørsel:
    https://www.kristeligt-dagblad.dk/danmark/sadan-defineres-vanvidskorsel

• #48   1. apr 2021 Jeg tror der findes rigtig rigtig mange vanvids billister og mc’ister derude, de fleste har jo været ude og se hvor meget den kan rende :D..det kan godt være de ikke vil indrømme det herinde, men det er ihvertfald mit indtryk når man hører folk snakker smiley
    Og så er der jo også fine muligheder for at politikkerne kan stamme skruen lidt hen af vejen og det kommer helt sikkert til at ske.

• #50   1. apr 2021 Man kan sige, motorcykel ræs blev opfundet så snart den anden motorcykel blev til....

Ligesåvel kan man sige, krig blev opfundet den dag den anden politiker kom til..

• #51   5. apr 2021 Rent hypotetisk, Jeg kommer kørende på en "utrafikeret" motorvej Søndag kl.04:00...Vejen går ligeud og ingen biler i horisonten...Jeg kører 110 i 3 gear og drejer håndtaget i bund og 5 sekunder senere passerer jeg 200 kmt...
    Så er vi vil ovre i kategorien Vandvidskørsel...
    Motorcykel konfiskeret !

Scenarie 2...jeg kører igen på motorvej med 125 kmt,
    denne gang trafikeret og i en stor tung firhjulstrækker som er 30 år gammel og uden ABS bremser...
    Samtidig har jeg temmelig travlt med at bruge min håndholdte mobiltelefon, efter jeg er blevet færdig med at barbere mig....
    Straffen er 1 klip i kørekortet og en "lille" bøde smiley

Hvilken af disse scenarier er farligst for medtrafikanter ?

At sidde og glo/være aktiv på sin mobiltelefon og uopmærksom,
    det er sgu farligt og vanvittigt...Amen

• #52   5. apr 2021 Mr.hifi: hvis din mobiltelefon var fastmonteret, eller du havde en fastmonteret gps, eller en nyere bil med en stor touchscreen midt i instrumentbrættet med hundredevis af indstillingsmuligheder og skærmbilleder at bladre igennem ville det ikke engang udløse et klip eller en bøde, hvis du brugte en del af din opmærksomhed på det, hvis du ellers kørte ordentligt.

Desuden kan den nye lov om vanvidskørsel også bruges i andre tilfælde end blot hastighedsovertrædelser.

• #53   5. apr 2021 52.
    Meget enig i dine betragtninger...Det er helt sikkert også med til at fjerne opmærksomhed og fokus...
    Når jeg fyrer raketten af engang imellem,
    så er opmærksomhed og fokus kun et sted !
    Men jeg bliver 50 næste år og er ikke så "vanvittig" mere..Amen

• #54   7. okt 2021 Vi har altid haft færdselslovens paragraf om groft uforsvarlig kørsel og straffelovens om at bringe andres liv i fare, sidstnævnte kan give 8 år i spjældet. Der er ingen grund til flere poplove.
    Uanset hvordan man vender det, og uanset hvor meget man tror på myndighederne og politikerne, så handler det om at man straffer nogen, for noget en anden har gjort. Det har vi skrevet under på konventioner om at det ikke hører til et sted hvor man vil kalde sig retssamfund.

• #56   8. okt 2021 Ja, hvis man går og laver noget kriminelt, så er det jo ikke så godt at blive overvåget smiley
    Nogle kan jo blive helt paranoide bare ved tanken smiley smiley

• #57   8. okt 2021 Min larmer frygteligt, jeg tager blot hensyn til mine medmennesker og undgår så vidt muligt at genere dem i længere tid end højest nødvendigt ! smiley

• #58   8. okt 2021 Igår overværede jeg forresten en uopmærksom mand i en stor varevogn der var ved at klippe en chopper i en rundkørsel, se sådan noget er farligt og med stor risiko for at skade andre end en selv..uopmærksomhed er mega farligt ! smiley

• Martin E
    Martin E Tilmeldt:
    maj 2021

Følgere: 5 Emner: 3 Svar: 200
    #59   8. okt 2021 I morges kørte jeg lidt bagved en knallert på cykelstien (altså, jeg var på vejen), der fint fulgte med selvom mit speedometer sagde 60. Da han vist på et tidspunkt fornemmede at der kørte en MC lidt bag ham, var han ved at køre galt, sikkert fordi han kom i tanke om at hans knallert ikke var helt lovlig og nogle politifolk kører mc. Så ja, uopmærksomhed kan være farligt - for hvis han havde været lidt mere opmærksom, så havde han opdaget at politiet stoppede med at køre med boxer-motorer for længe siden.

Kommentér på:
Konfiskere køretøjer

Annonce