1.068 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
18 Svar
Hjælp til sommer! :D Hjælp til sommer! :D
Hey MCG.
Jeg er helt ny inden for den her verden, jeg befinder mig normal på bilgalleri - men jeg har lige et par hurtige spørgsmål - jeg står og skal købe en MC til sommer, men hvad skal man købe?, og er der noget man skal holde sig langt fra?. og er der nogen specielle ting man skal være opmærksom på?, som beskyttelses udstyr osv.
Jeg håber jeg kan få lidt hjælp til en nybegynder.
På forhånd mange tak :).
0 synes godt om
maj 2007
Følger: 32 Følgere: 32 MC-er: 1 Emner: 58 Svar: 863
Du mangler flere oplysninger i dit indlæg.
1. Din alder (vigtig om du er 18 eller 80, i dit valg af mc)
2. Budget (hvad må den koste)
3. Hvilken ende af mc-skalaen interesserer dig, modelmæssigt.
Skal det være en kineser-, chopper-, rat-, touring-, race, mv. Skal det være 1,2,3,4, mf. cyl.?
4. Brug ca 10.000-15000 kr på udstyr, så er du godt med. Tekstil og læder, flere par handsker, 2 par støvler, 1-2hjelme, måske et rygskjold.
5. Skal mc-en kaskforsikres, skal du tænke dig godt om i dit valg af mc, medmindre priser på 200000-400000 kr/pr i forsikring, ikke skræmmer dig
Køber du fx en Suzuki SV 650, kan du kaskoforsikre den ved if for ca 8000 pr år.
Brug vinteren til at finde ud af, hvad du ku tænke dig og evt. køb nu, der er penge at spare.
okt 2010
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 3
jeg har sådan nogenlunder en idé til hvad det skal være.
1. jeg fylder 21 til Maj.
2.jeg har tænkt mig og bruge max 75000 i alt. Inkl. Udstyr.
3. jeg havde forstillet mig noget i samme stil som en R1'er / R'6. så det må gå under Kineser?. hehe ( selvfølgelig starter jeg mindre, går jeg ud fra ?)
4. jeg aner ikke hvad det koster Mht. forsikring om året. men det må vi se når jeg snakker med forskellige forsikrings selvskaber.
okt 2004
Følger: 28 Følgere: 36 MC-er: 6 Emner: 394 Svar: 7.565
http://www.motorcykelgalleri.dk/html/mar_vis.asp?MarID=86032
Men det kommer også an på din fysiske højde..
mar 2006
Følger: 9 Følgere: 10 MC-er: 2 Emner: 67 Svar: 894
Når du er til race-modeller synes jeg du skal kigge markedet igennem og finde en du synes om. Men før du køber den, bliver man nød til at ringe til samtlige forsikringsselskaber og høre hvad den koster. Det nytter ikke at spørge herinde mht pris, for prisen svinger fuldstændig vildt. Har selv engang fået et "tilbud" på kasko af en ny gsxr 600 k7 til inted mindre en 83.000 om året for kasko.. WTF?!
Generelt set er racer motorcykler (såkaldte r-modeller, meget dyrere end andre)
Man behøver altså ikke starte med at fyre 15.000 af på udstyr, det kan sagtens gøres billigere.
Har du allerede kørekort, eller skal du først til at tage det? Ellers er der noget med en max 34 hk regel der måske kan blive et problem.
maj 2006
Følger: 26 Følgere: 25 MC-er: 1 Emner: 17 Svar: 441
Jeg vil gætte på jeg har købt udstyr for 15.000 - 20.000 kr. men det er altså fordelt over 13 år.
Udstyr kan med fordel købes hen over vinteren, hvor der kan være en del at spare, da butikerne jo skal være klar til næste års modeller.
Jeg ville nok starte ud med et sæt tekstil-tøj gerne hvor jakke og buks kan lynes sammen, et par støvler, et par handsker, en hjelm, og et rygskjold, så kan der altid købes mere, efterhånden som du får brug for det.
Og så tror jeg du skal prøve at kigge efter en mc i en klasse mindre end racer-cyklerne, da du vil blive ruineret af kaskoforsikringen...
dec 2005
Følger: 1 MC-er: 1 Emner: 6 Svar: 147
Online Tilmeldt:
mar 2004
Følgere: 293 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.725
Når du køber MC i 55-65.000kr klassen (så er der plads til udstyr osv) så er kaskoforsikring nok en realitet - så dit valg bliver helt sikkert afgjort af om du har råd til den.
maj 2009
Følger: 30 Følgere: 30 MC-er: 2 Emner: 72 Svar: 455
Nu du har hele vinteren til at undersøge markedet, skal du nok finde nogle billige udgåede modeller...
Held og lykke med jagten...
sep 2008
Følger: 76 Følgere: 607 MC-er: 26 Emner: 381 Svar: 5.539
Man skal virkeligt være et modedyr af rang hvis man skal op i 15k for tøj (min mening)
okt 2010
Tak for de mange svar, jeg kan se det ender meget op i hvad jeg køber, og selvfølgelig skal mit beskyttelses udstyr være 100% i orden. så det må jeg se hvad jeg kan finde, om det bliver i DK, eller hvad det gør.
jeg skal først til at tage mit MC-kørekort nu her.
men jeg har haft bil i mit eget navn i 3 år.
og forresten, jeg er 184 cm høj.
hvorfor gør det en forskel ?
Mvh. Dennis
sep 2008
Følger: 76 Følgere: 607 MC-er: 26 Emner: 381 Svar: 5.539
apr 2010
Følger: 23 Følgere: 23 MC-er: 2 Emner: 5 Svar: 187
Personligt er jeg endt ud med følgende udstyr:
Dainese rygskjold 1100,-
Dainese handsker 2000,-
Dainese Dragt (dog efter specialmål) 9400,-
Arai Hjelm 3400,-
Mørktonet visir 700,-
Puma støvler 2300,-
Dvs lige under 19K sammenlagt - Men da jeg havde lovet min far, der desværre er gået bort, ikke at gå ned på udstyret endte det sådan. Og jeg er rigtig glad for mit udstyr, selvom det koster mere end jeg kan få for min nuværende bil.
Selvfølgelig behøver der ikke stå Dainese på udstyret, men hvis man vil have læderdragt, koster det bare ekstra. Derudover kan der jo hurtigt være mere vindstøj i billigere hjelme og hvis man kan nøjes med solbriller under hjelmen, er et tonet visir jo sparet væk
Angående forsikring, prøv Mondux - hvis du ikke vælger en der går under superbike (de vil ikke forsikre en ninja 636 fx - på grund af for dyre kåber) en CBR F4 kan du forsikre for lige under 10.000 hos mondux. Det var i hvert fald prisen jeg fik (Jeg er 19)
sep 2006
Følger: 2 Følgere: 1 MC-er: 2 Emner: 35 Svar: 409
En R6/gsxr600/zx6r kan blive rigtig svær (umulig?) at kasko-forsikre til under 20.000 om året, med den alder du har.
Japaner-racerne har alle 4 cylindre, og skal virkelig køres ud i omdrejningerne, før kræfterne kommer. V2 maskiner har generelt et meget kraftigere bundtræk, men til gengæld ikke lige så mange kræfter helt på toppen.
Og så lyder de noget forskelligt
apr 2009
Følger: 10 Følgere: 54 MC-er: 2 Emner: 192 Svar: 7.504
Selvom du måske finder en forsikring der hedder 12.000kr kasko for en R6 hvilket i sig selv er billigt nok så er det altså mange penge på feks 3år, så har du nærmest betalt motorcyklen 2 gange
Jeg har en lille racer som jeg kun har ansvar på og den koster mig 1500kr om året i forsikring OG vægtafgift..
Og på de mindre veje der kører en 400RR ligeså stærkt som 600ccm racere!
sep 2005
Følger: 17 Følgere: 18 MC-er: 3 Emner: 300 Svar: 1.819
Men man behøver jo ikke nødvendigvis starte med en smart læderdragt, og flere par handsker, og 2 par stølver. Jeg har da klaret mig i snart 6 år med kun en enkelt par...
mar 2006
Følger: 9 Følgere: 10 MC-er: 2 Emner: 67 Svar: 894
Af udstyr kører jeg selv "kun" med hjelm, jakke og handsker (ja, ja, mit mellemnavn er dangerous) som jeg sammenlagt har givet 4000-et eller-andet kr for.
Yes, det ER en god ide at have bukser og støvler, men det er bare så besværligt når man bruger sin MC til transport.
Men man behøver alts ikke købe det dyreste. T-hansens udstyr fungerer altså fint (med undtagelse af deres billige hjelme måske) selvom det ikke er ligeså lækkert som de dyrere mærkevarer. Så kan du altid opgradere dit udstyr hen ad vejen.
Og som Mirza skriver ville jeg også finde en maskine hvorpå du tør nøjes med ansvar. Som mange har skrevet (inkl. undertegnede) er kasko på en racer-maskine for unge mennesker ikke til at betale..
mar 2007
Følger: 78 Følgere: 76 MC-er: 2 Emner: 105 Svar: 3.231
3k læder-dragt (billigere modeller alpine stars, arlen ness osv)
2k hjelm (shoei xr-1000 helmetcity.co.uk)
1.5k støvler (diverse modeller igen)
1k rygskjold (forcefield, halverson)
1k handsker (berik, arlen ness, alpinestars......)
3+2+1+1+1,5=8500 kr.
skal ikke kunne svare mig fra at have brugt en krig på udstyr selv.:P bære vidst for 21500 kr når jeg er ude og kører.
Cykel køb dig en 600 racer det er nu engang sjovest.
Det hele skulle kunne klares for dit budget.
okt 2010
Og selvfølgelig alle andre!.
jeg glæder mig som et lille barn
Hjælp til sommer! :D