3.743 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
17 Svar
Old timer Norton Commando 850 Old timer Norton Commando 850
Hej
Nogen der har et tip omkring hvorvidt man bør købe 750 eller 850 Commando? og hvilken version? Det er en gammel drøm der nu skal realiseres efter at have kørt mange moderne og hefttge maskiner. Sjælen i en af de bedste twins skal opleves. Finn L
0 synes godt om
mar 2009
Følger: 68 Følgere: 373 MC-er: 1 Emner: 497 Svar: 11.679
aug 2005
Følger: 33 Følgere: 30 MC-er: 1 Emner: 9 Svar: 112
maj 2007
Følger: 18 Følgere: 18 MC-er: 5 Emner: 41 Svar: 676
dec 2003
Følger: 26 Følgere: 26 MC-er: 13 Emner: 139 Svar: 3.701
dec 2003
maj 2007
Nu er jeg jo så gammel at jeg også kørte da alle kørte Britter, og commandoerne holdt ikke meget bedre end bonnierne, især ikke combatèrne, men det var også bare et råd.
mar 2004
Følger: 4 Følgere: 4 MC-er: 1 Emner: 30 Svar: 211
dec 2003
Nu har jeg kørt meget på min commando, og ja, der var et lille problem med combatterne, de var ikke altid lige gode i toppen, derfor er min skiftet
maj 2007
jun 2008
Følger: 4 Følgere: 3 MC-er: 1 Emner: 58 Svar: 3.186
Finn, jeg vil absolut anbefale, at købe en cykel så ny som overhovedet muligt. Altså helst en Mk III. Selv om den er fabriksmonteret med el-start, vokser træerne dog ikke ind i himlen. Den startermotor der er monteret fra fabrikken er ikke umiddelbart opgaven voksen, men der kan købes en ny og stærkere motor for ca 1000-1500 kr. Som du nok allerede ved, er mk III med venstrefodsskift og hydraulisk primærstrammer. Den har også en bedre Isolastic end de tidligere modeller.
Den er dog en smule kastereret fra fabrikkens side, da "endcap" udstødningen og luftfiltrer er kraftigere dæmpet fra fabrikken pga de amerikanske røg, støj og møg-regler, så det kan kraftigt anbefales, at montere en friere udstødning og filter!
Det vil altid være en fordel, at kigge efter cykler i England, da der er et væsentlig større udbud der. Selvfølgelig er US også en mulighed!
De tidligere modeller er selvfølgelig med højrefodsskift og kun kickstart, men det er noget, man hurtig vænner sig til. Med den rigtige teknik, kan selv en gravid kvinde kickstarte en Norton.
Som hovedregel, bør det første du skifter på en Norton være skivebremsen foran. I modsætning til hvad de fleste er klar over, så var Norton de absolut første med den totalt blokeringsfri bremse, men der er et hav af uorginale bremseløsninger, bl.a en 14" brembo skive med dobbeltstemplet caliber og den kan altså stoppe!
Nåmmen, hvis du brænder for så'n en, så køb! Det er formentlig den klassiker, der er bedst egnet til daglig brug!
maj 2006
Følger: 3 Følgere: 2 MC-er: 3 Emner: 18 Svar: 53
en 750 i fin stand 42000
jan 2005
Følger: 46 Følgere: 35 MC-er: 4 Emner: 63 Svar: 2.041
Selv ville jeg til enhver tid foretrække en 850 ccm. Nogle modeller og forhandlere mm. er overvurderet og dem ville jeg holde mig langt væk fra. Andre mener det modsatte. Det er en smagssag.
Du må ud og se, høre og mærke efter. Hvis vi bor i nærheden af hinanden, skal jeg gerne forsøge, at hjælpe dig.
dec 2003
Hvis du skal til at tune dem, tja så er der ligeså mange svar på hvilken af dem der er bedst. Der foretrækker jeg nok 750'eren frem for 850'eren. Men man kan jo bygge en 850'er om til 920.
Dog skal det siges at MK3'eren er mere død i det end de andre, fordi den er blevet udsat for nærmest et overgreb af støj og miljø regler.
Når du finder en skal du bare sørge for at den er blevet samlet med (som minimum) orginale dele og at folk ikke har "millimeterficeret" den. Der er nogen der har lavet mm gevind rundt omkring, og det gør det meget besværligt at arbejde med. Og der har været en del "kina" stumper ude, så som stempler. De holder ikke.
Men hvis du har nogle spørgsmål kan du bare PM'e mig . Jeg bor pt i UK, så jeg kan godt hjælpe hvis du finder nogen på E-bay
mar 2008
Følger: 17 Følgere: 20 MC-er: 3 Emner: 71 Svar: 279
Og der blev kørt stærkt!
Filtre og udstødning var udskiftet til friere ånding.
Aldrig har jeg fortrudt et salg så meget , den var bare en drøm at køre på.
Kender ikke 750'ere , blot mit input
Mvh Jan
dec 2003
Men had dine forventninger er til cyklen og hvordan du oplever selve cyklen kan jo være to meget forskellige ting.
Nu ved jeg ikke nøjagtig hvad du forventer af cyklen sammenlignet med en moderne. Men hvis du har interesse i klassiske cykler og kan li den måde de reagere på, så vil jeg tvivle på du bliver skuffet.
Men hvis du er klar på at lægge noget arbejde i at finde en, så er der et par steder herhjemme hvor de står inde for de cykler de sælger ( der er desværre nogle mindre, skal vi sige ærlige og professionelle, forretninger i DK) Ellers så ville ebay være fint, der er nogen til salg i tyskland.
jan 2005
Følger: 46 Følgere: 35 MC-er: 4 Emner: 63 Svar: 2.041
Nu har jeg blandt andet en Norton. Den er friskere på gassen end en Triumpg Bonneville og kører super godt. Den har jeg aldrig nogle problemer med og jeg kører trods alt 5000 kilometer årligt på den.
Er den lavet ordenligt fra starten så er det slet ikke så galt med skrueriet som nogle tror.
Ellers er Jeg stort set enig med Fætter gasarms betragtninger.
jun 2008
Følger: 4 Følgere: 3 MC-er: 1 Emner: 58 Svar: 3.186
Skulle man mangle uumpff, kan man få en 850'er op på 1000 cc. Men så har den også nok moment til at sende mindre planeter i kredsløb!
Old timer Norton Commando 850