2.393 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
14 Svar
børne sikkerhed på kværn børne sikkerhed på kværn
hej alle sammen har lige et lille spørgsmål om hvad man gør når man har et barn der er vild med at køre mc men falder i søvn når vi køre. har hørt man kan få en sele men er det værd at bruge penge på , håber at høre fra jer derude.
kør forsigtigt og pas på jer selv.
0 synes godt om
jan 2006
Følger: 17 Følgere: 21 MC-er: 2 Emner: 53 Svar: 492
maj 2005
Følger: 41 Følgere: 42 MC-er: 3 Emner: 94 Svar: 1.998
Hun er 30 så hun blir nok aldrig gammel nok til at side bag på iflg den første Peter
Spøg til side tror det vilde være penge givet godt ud til en sele, børnesæde..... det rigtige børneudstyr osv.
Tænk for fanden ikke økonomi......her.
Der er andre der får børn der kan købe udstyret når dit barn vokser sig ud af det.,
nov 2005
Følger: 74 Følgere: 69 MC-er: 1 Emner: 112 Svar: 836
Hvis man vælter, falder af og motorcyklen fortsætter, så gør lille (fastspændte) Johan også. Vupti. Så står man uden motorcykel og knægt.
Det er der umuligt nogen der kan have hængende på samvittigheden.
Bjarke
nov 2004
Følger: 30 Følgere: 28 MC-er: 3 Emner: 24 Svar: 301
men tror nu nok de barnestole man kan få er gode nok, men igen den er spændt FAST til cykelen, og sikkerhedsbælde til barn, dvs ar vælter man bliver barnet siddene.. tænk selv resten..
leif.
jan 2004
Følger: 6 Følgere: 5 MC-er: 2 Emner: 25 Svar: 173
Men jeg vil mene at hvis barnet falder i søvn, SÅ er er turen for Lang!! kør hellere ofte, og så kortere ture. Kan forestille mig at det også er lettere at falde i søvn hvis chaufføren køre roligt og lige ud hele tiden. giv passageren en svingtur, som begge parter kan lide.
feb 2005
Følger: 9 Følgere: 7 MC-er: 2 Emner: 39 Svar: 414
Jeg havde i første omgang købt et barnesæde, men når Celina havde fået sine mc-bukser på kunne hun ikke klemmes rigtigt ned i sædet. Derudover synes jeg at sædet sad underligt, og at hun blev rykket meget langt tilbage på cyklen.
Jeg valgte at sælge sædet.
Jeg ved ikke hvad det er for en sele du taler om, men jeg kunne aldrig drømme om at spænde min datter fast til hverken cyklen eller mig - skulle uheldet være ude og vi lægger os ned vil jeg håbe at hun bliver kastet væk fra cyklen.
Jeg har et par solede stopper i siden af min jakke, og dem har hun fået besked om at hun altid skal holde fast i. Alternativt kan man købe et bælte med til føreren. Bæltet har håndtag som barnet kan holde fast i.
Børn under 8 skal ganske rigtigt ikke bære hjælm. Dette fordi risiko for at de kan få skader på deres halsmuskulatur på grund af hjelmenes ret betydeligt vægt.
Vi har valgt at købe en åben hjælm på 900 g - og håber at den vil være tilstrækkelig beskyttelse hvis uheldet skulle være ude.
Derudover har hun så solbriller, mc jakke og bukser og mc-handsker på. (behøver jeg at sige at hun synes at det er mega-sejt at blive kørt til skole i hele det udstyr?)
/Pia
jan 2006
Følger: 17 Følgere: 21 MC-er: 2 Emner: 53 Svar: 492
mvh PeterS
feb 2005
Hvor tunge er de hjelme de bruger til motorcross? Jeg havde meget svært ved at finde en tilpas let hjelm til min datter, integralhjelmene var alle over 12-1300 g. hvilket virkede alt for tungt..
nov 2005
Følger: 10 Følgere: 8 MC-er: 2 Emner: 46 Svar: 277
Jeg har købt et nyrebælte (HELD) hvorpå der er syet 4 håndtag - et sæt fremme og et tilbage. Når hun holder fast i dem kan jeg godt give gas uden at hun pludselig mister grebet, da bæltet er elastisk.
Køretiden er som alle siger vigtig... Hvis barnet falder i søvn, er han / hun enten for ung eller også er der behov for flere stops undervejs. Når vi kører tur, er det maksimalt en halv time ad gangen.
Go' tur til alle !!
apr 2006
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1
feb 2005
Nu ved jeg ikke hvor gammel, eller hvor stor din datter er, men jeg er ret sikker på at der er en betydeligt vægtforskel mellem dig og hende, hvorfor du vil kunne komme til at skade hende ved et eventuelt styrt - hvis i altså er bundet fast til hinanden.
Det er bedre at vente med at køre de lange ture til du er sikker på at hun kan holde sig vågen - og at du er 100% sikker på at hun holder fast.
/Pia
feb 2005
/Pia
feb 2005
feb 2005
/Pia
børne sikkerhed på kværn