2.393 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 14 Svar

martin m
martin m
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1

børne sikkerhed på kværn børne sikkerhed på kværn

hej alle sammen har lige et lille spørgsmål om hvad man gør når man har et barn der er vild med at køre mc men falder i søvn når vi køre. har hørt man kan få en sele men er det værd at bruge penge på , håber at høre fra jer derude.
kør forsigtigt og pas på jer selv.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Udskiftning af to stk. Ballofix-ventiler 500 kr.
  • Maling oprydning 600 kr.
  • Klippe ligusterhæk og bortkøring af affaldet 1.999 kr.
  • Tømrer søges til rådgivning og delvis hjælp ved renovering 205 kr.
  • Skift af 3/4 tommer brugsvandsrør 1.764 kr.
  • Lugning af bede 2.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  børne sikkerhed på kværn
  • #1   27. apr 2006 Helt enig med peter M og Line- Aalborg.. Og det er rigtigt at der ikke står noget om at børn u 8år skal bruge hjelm, men det vil vel ikke værer fornuftigt.?? Har selv to piger på 13/10 år nu som har værret med på mc de sidste 3år med stor glæde..Mvh PeterS

• #2   27. apr 2006 øh min kæreste falder i søvn bagpå med 180.....
    Hun er 30 så hun blir nok aldrig gammel nok til at side bag på iflg den første Peter smiley .....Peter er sq en masse betegnelse :-(....

Spøg til side tror det vilde være penge givet godt ud til en sele, børnesæde..... det rigtige børneudstyr osv.

Tænk for fanden ikke økonomi......her.
    Der er andre der får børn der kan købe udstyret når dit barn vokser sig ud af det.,

• #4   27. apr 2006 Små børn der ikke kan holde fast, eller holde sig vågne hører ikke til på en motorcykel.
    Hvis man vælter, falder af og motorcyklen fortsætter, så gør lille (fastspændte) Johan også. Vupti. Så står man uden motorcykel og knægt.

Det er der umuligt nogen der kan have hængende på samvittigheden.

Bjarke

• #5   27. apr 2006 (peter s sønderborg) så må hun havde en barestol at side i.. :o) jeg har en knægt på ni han er helt vild med at køre mc, han holder godt fast og hvis jeg kan mærke han slipper sit greb, så stopper jeg, men far jeg skulle jo bare lige.. men men, heller være sikker end at han skvater af..
    men tror nu nok de barnestole man kan få er gode nok, men igen den er spændt FAST til cykelen, og sikkerhedsbælde til barn, dvs ar vælter man bliver barnet siddene.. tænk selv resten..
    leif.

• #6   27. apr 2006 jeg har selv en lille søn, 15 mdr. som skal med om nogle år, når han er stor nok.
    Men jeg vil mene at hvis barnet falder i søvn, SÅ er er turen for Lang!! kør hellere ofte, og så kortere ture. Kan forestille mig at det også er lettere at falde i søvn hvis chaufføren køre roligt og lige ud hele tiden. giv passageren en svingtur, som begge parter kan lide.

• #7   27. apr 2006 Min datter er 6 år og har kørt med på min MC siden sidste sommer - men aldrig på ture længere end ca 30 minutter, netop for at sikre mig at hun ikke falder i søvn.

Jeg havde i første omgang købt et barnesæde, men når Celina havde fået sine mc-bukser på kunne hun ikke klemmes rigtigt ned i sædet. Derudover synes jeg at sædet sad underligt, og at hun blev rykket meget langt tilbage på cyklen.
    Jeg valgte at sælge sædet.

Jeg ved ikke hvad det er for en sele du taler om, men jeg kunne aldrig drømme om at spænde min datter fast til hverken cyklen eller mig - skulle uheldet være ude og vi lægger os ned vil jeg håbe at hun bliver kastet væk fra cyklen.
    Jeg har et par solede stopper i siden af min jakke, og dem har hun fået besked om at hun altid skal holde fast i. Alternativt kan man købe et bælte med til føreren. Bæltet har håndtag som barnet kan holde fast i.

Børn under 8 skal ganske rigtigt ikke bære hjælm. Dette fordi risiko for at de kan få skader på deres halsmuskulatur på grund af hjelmenes ret betydeligt vægt.
    Vi har valgt at købe en åben hjælm på 900 g - og håber at den vil være tilstrækkelig beskyttelse hvis uheldet skulle være ude.

Derudover har hun så solbriller, mc jakke og bukser og mc-handsker på. (behøver jeg at sige at hun synes at det er mega-sejt at blive kørt til skole i hele det udstyr?)

/Pia

• #9   27. apr 2006 hej. Pia, nej selvfølgelig syntes hun det er megasejt at blive kørt til skole i sådanne noget outfit og på mc..;-) Jeg har en datter som har kørt med siden hun var 7 og en siden hun var 10, men det er egentligt lidt underligt med den regel mht. hjelm/ikke hjelm ,min ene datter går til motorcross og der får de ikke lov til at kører en meter uden de har hjelm på og vi snakker altså børn fra 3-4 års alderen..
    mvh PeterS

• #10   27. apr 2006 Peter S

Hvor tunge er de hjelme de bruger til motorcross? Jeg havde meget svært ved at finde en tilpas let hjelm til min datter, integralhjelmene var alle over 12-1300 g. hvilket virkede alt for tungt..

• #11   27. apr 2006 Jeg er som de fleste i deres indæg modstander af fastspænding af barnet til motorcyklen. Jeg har en 'tøs' på 6. Når vi kører er det med fuldt udstyr, incl. fullface hjælm, gokartkrave (som hjælper med at holde hovedet på plads), rygskinne og hvad der sig ellers hør og bør.
    Jeg har købt et nyrebælte (HELD) hvorpå der er syet 4 håndtag - et sæt fremme og et tilbage. Når hun holder fast i dem kan jeg godt give gas uden at hun pludselig mister grebet, da bæltet er elastisk.
    Køretiden er som alle siger vigtig... Hvis barnet falder i søvn, er han / hun enten for ung eller også er der behov for flere stops undervejs. Når vi kører tur, er det maksimalt en halv time ad gangen.

Go' tur til alle !!

• martin m
    martin m Tilmeldt:
    apr 2006

Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1
    #12   27. apr 2006 jeg takker for alle de svar der er kommet nogle var nyttige de andre tror jeg bare misforstod det drejer sig sgu ikke om penge og ja hun har hele udstyret men i bund og grund kun om det er en god sele eller ikke og det er ikke den sele der er spændt fast til cyklen men til mig kunne heller aldrig tilgive mig selv hvis der skete min lille datter noget

• #13   28. apr 2006 Martin M

Nu ved jeg ikke hvor gammel, eller hvor stor din datter er, men jeg er ret sikker på at der er en betydeligt vægtforskel mellem dig og hende, hvorfor du vil kunne komme til at skade hende ved et eventuelt styrt - hvis i altså er bundet fast til hinanden.

Det er bedre at vente med at køre de lange ture til du er sikker på at hun kan holde sig vågen - og at du er 100% sikker på at hun holder fast.

/Pia

• #14   28. apr 2006 hov - du har jo slet ikke skrevet datter - jeg er nok bare faret lidt lyserød - sorry hvis det er en søn du har - men min overbevisning er nu den samme hvadenten det er en dreng eller en pige?

/Pia

• #15   28. apr 2006 ha ha - måske skulle jge alligevel have taget styrthjelmen af inden jeg begyndte at kaste mig ud i forummet. Du HAR jo skrevet datter... Nå - never mind - der er jo ikke nogen der læser med alligevel..

• #16   29. apr 2006 ha ha - hvis vi taler om spontanitet og impulsivitet, så er der vist mange af MCG's brugere der aldrig bør sætte sig op på deres kværn!

/Pia

Kommentér på:
børne sikkerhed på kværn

Annonce