{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.172 visninger | Oprettet:

Pas på ! - vinterkørere i Nordsjælland {{forumTopicSubject}}

Pas på de sindsyge trafiktæller-plader.

Jeg har konstateret 4-5 stk plader på Hillerød motorvejen lige før Allerød afkørsel i Nordgående retning. De er monteret lige i Motorcykel sporet i yderbanen.

Er de nemme at fjerne med et ko-ben??

Iøvrigt er er meget svære at se idet vejbelægningen er forholdsmæssig ny og sort - akkurat som pladerne.

Man skulle næsten tro at Sygehusene mangler patienter, når man tænker på valget af apparat, farve og placering......

Mvh
Thomas E

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Removal of mattress and Bed frame - already dismantled. 700 kr.
  • Ophæng af: gardinskinner, 2 x tv, væghængt vasketøjs-kasse 1.500 kr.
  • Opsætning af loftslamper 600 kr.
  • Samling af møbler 1.200 kr.
  • Udendørs lampe re-montering 800 kr.
  • Murer arbejde 3.800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Pas på ! - vinterkørere i Nordsjælland
  • #1   12. nov 2010 De er sgu ikke altid lige kloge dem der montere sådan nogle sataner.. smiley

• #3   12. nov 2010 Hmm er selv fra Allerød så må lige kigge nærmere en ekstra gang når jeg kører hjem smiley

God' Weekend..

• #4   12. nov 2010 Hvad er det for noget fanzy noget i har på sjælland ?, de tællere vi har her i nordjylland, er bare et par ledninger der er lagt over vejen med et vidst mellemrum, dem kan man sq ikke komme galt afsted på smiley

• #5   12. nov 2010 Ved Holme-Olstrup har de været igang med at opsætte lamper og ligge lidt ny asfalt på i et par år - det drejer sig trods alt om knap en km ...

På et tidspunkt havde de lagt 45 cm asfalt på den ene vejbane og kun 5 på den anden. Mit i et venstresvingskryds. Lad mig sige det mildt. Jeg slog en lille prut da biken sank 40 cm ned og fohjulet skrabede ind i asfaltkanten som var det en kantsten .... Afmærkning? Narheeeej det var jo fyraftensbajertid og weekend!!!!

• #6   12. nov 2010 C1, ja den i Holme Olstrup var for viderekomne.

• #7   12. nov 2010 Kasper:
    Jeg ville tage et ko-ben eller en kraftig skruetrækker med.....

Gud ved om de tingester kan flyde eller om de går direkte til bunds........

• #8   12. nov 2010 ja det er en syg form for tælle pis de pade hatte . . de gamle ledninger var / er bedre, har lige set dem 2 forskellige steder, så de bliver stadig brugt...

mvh

• #9   12. nov 2010 om de måler hastighed eller tæller antal af køretøjer,så må ledninger kunne bruges, for ledningerne er at fortrække af de 2 .... da de er mindst farlige...

mener jeg

mvh

• #10   12. nov 2010 Jeg mener der var nogle der snakkede om, at give dem en gang spreymaling da de lå her i Nykøbing. Det skal bare være en eller anden skrigende farve, så man kan se dem på afstand.

Jeg ved ikke hvad de tænker på, når de sætter dem op. Men ja, de mangler nok patienter på sygehusene.

• Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator

Følgere: 294 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 126 Svar: 20.717
    #11   12. nov 2010 Ledningerne er til for at tælle trafikken - de kan ikke registrere hastighed...

"En kammerat" plejer at tage pyramiderne med sit koben som er meget spidst - jeg HAR HØRT "fra ham" at det kun tager ca 5 sekunder at få den op og ind bagi bilen. "Han fortæller mig" at hans koben som er 120cm langt ikke har et problem med hverken de 4 skruer i hjørnerne, eller den bolt som engang imellem sidder i midten også. :o)
    Asfalt er ikke specielt solidt at skrue i...

Jeg tager selvfølgelig skarp afstand fra den slags opførsel, og har i flere minutter ad gangen været tæt på noget der minder om irriteret over "hans" opførsel, men jeg tilgav "ham" så alligevel da det jo er en god ide at fjerne de komplet tåbelige forhindringer fra vejene.

Man skal selvfølgelig altid huske at aflevere den slags hvor det kommer fra - hos vejdirektoratet.

• #12   12. nov 2010 Jeg tror squ jeg vil lave en trafiktælling på nede på cykelstien ved kommunen. Statistik kan jo bruges til mange ting.
    Jeg spænder en stålwirre over og tæller hvor mange der bagefter ligger og roder rundt.
    Det er jo vigtigt at vide om græsrabatten skal gøres blødere.....

• #13   12. nov 2010 Thomas:

Det lyder ualmindelig dumt - gør det da et sted, hvor du kan undersøge mængden af blod. De kan jo nå og rejse sig inden du kommer. smiley

• #14   13. nov 2010 Wagner:
    Nej da for jeg ved at nogen af dem fra Teknisk forvaltning kører på cykel og jeg vil gerne tælle hvor mange der har "glemt" hjernen når de tager på "arbejde" - for det kan da kun være den eneste forklaring på valget af disse trafiktællerplader....

Hvis nogen har en update på disse plader på førnævnte motorvejsstrækning, må de gerne poste det her.

God weekend

• #15   14. nov 2010 Jeg prøvede at brokke mig over de tællefætre for 8-9 år siden. Der kunne en overklog trafikforsker fortælle, at de skam ikke var farlige. Man havde nemlig lavet forsøg i Tyskerlandet, hvor man kørte over dem med over 160 km/t!
    Så ingen resultater, men jeg fik dog mit kontrafaj i Silkeborg Avis. Så min mor var glad, trods alt!

• #16   15. nov 2010 De dropper dem først, når det har kostet liv her i landet. Sådan fungere vores system..

• #17   15. nov 2010 Wagner:
    Ja, desværre er de ansatte i Vejdirektoratet så uintelligente at det er framgangsmåden. Det var det samme med kørebane-indsnævringer, der blev markeret med 1/4 telefonpæle - de blev først fjernet igen da for mange, cyklister, knallertkører samt mcister mistede deres førlighed ved mødet med disse.

Utroligt - det er jo logik for burhøns.

• #18   15. nov 2010 Thomas:

Ja, det er logik for burhøns. Så vi kan jo konkludere, at de folk er dummere end burhøns. Det er bare utroligt, at det absolut skal gå galt, før man tænker ideen igennnem en gang til.

• #19   15. nov 2010 Wagner:
    Politik, politik og atter politik.

Læs også denne tråd - det er "go-daw-mand-økseskaft"
    http://www.motorcykelgalleri.dk/html/for_messageDetail.asp?msg_ID=152956

Kommentér på:
Pas på ! - vinterkørere i Nordsjælland

Annonce