1.412 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
31 Svar
MC alder MC alder
Hej, jeg har netop lige faaet mit mc kort her i gaar. Ville bare vide om der var andre regler i danmark end at man kun maa koere med 34hk.
Og ville ogsaa vide om jeg bare kan tage til sverige, eller tyskland, og koere paa stoerrer mc'er der?
0 synes godt om
jan 2010
Følger: 1 Følgere: 5 MC-er: 3 Emner: 9 Svar: 249
aug 2009
Følger: 1 Emner: 12 Svar: 65
maj 2006
Følger: 81 Følgere: 76 MC-er: 7 Emner: 59 Svar: 2.982
Burdte du ihvertfald selv vide reglerne bedst.. *LoL*...
Psst... I Thailand er de sku nok ligeglade med dit pap... c",)
Og forresten tillykke med kortet...
/Rass
aug 2009
Men tak for budet om thailand, har selv boet rundt omkring senest i afrika, saa tror sku heller ik de gaar for meget op i det
nov 2008
Følger: 10 Følgere: 9 Emner: 23 Svar: 233
jun 2008
Følger: 2 Følgere: 1 MC-er: 3 Emner: 20 Svar: 260
- Det ruster dig til senere og større maskiner. Det kan godt være du selv synes du er en skidegod motorcyklist, men det er der mange unge mænd før dig der har sagt, og det er grunden til vi har en regel i dag der er udformet som den er. Med andre ord så er den her for din egen og alle andre i trafikkens skyld- IKKE for at irritere dig.
Lige til sidst.. cykler med 34hk behøver faktisk heller ikke være kedelige. Faktisk er noget af det mest sørgelige syn i trafikken da en nybegynder på en maskine vedkommende enten ikke magter eller er decideret bange for.. og så er der nu engang bare noget ved følelsen af at kunne udnytte en maskine to the max.. prøv evt noget enduro 4-takt eller sport 125 to-takter - det er pisse skægt for man kan køre allevegne som var man selveste Lorenzo
Tillykke med kortet.. og pas nu på dig selv
jan 2007
Følger: 3 Følgere: 3 MC-er: 1 Emner: 24 Svar: 104
Bla. i Tyskland er der betaling ved KASSE EINZ, før de slipper dig, hvis du bliver nuppet.... og de følger dig gerne hen til banken for at få overført penge.... husly kan de såmænd også bidrage med;-)
E
feb 2007
Følger: 26 Følgere: 24 Emner: 462 Svar: 8.351
så du kan vel kører med alle de hk du vil....
: )
mvh
jun 2008
Følger: 4 Følgere: 3 MC-er: 1 Emner: 58 Svar: 3.186
Du kan spørge dig selv, om du også må køre lastbil i udlandet, selvom du kun har til trin B!
maj 2006
Følger: 18 Følgere: 765 MC-er: 20 Emner: 287 Svar: 1.842
dec 2003
Følger: 2 Følgere: 91 MC-er: 11 Emner: 240 Svar: 20.503
okt 2004
Følger: 28 Følgere: 36 MC-er: 6 Emner: 394 Svar: 7.562
dec 2003
apr 2007
Følger: 1 Svar: 2
Da du kun er 18år vil der kun være sat stempel ud for den lille maskine, så det er de samme regler du kører under i udlandet. Altså du må ikke kører på en større maskine i udlandet end i danmark.
Mvh Lars
Og tillykke med kortet forøvrigt
nov 2006
Følger: 16 Følgere: 16 MC-er: 5 Emner: 51 Svar: 809
Du må ikke kører på andet ind lille mc også i udlandet.
og de tjekker det også i ulandet.
det er faktisk sådan at mange som har fået kortet mens det "kun" var lille mc.
får lavet et helt nyt kørerkort når de få stort og skal til udlandet.
fordi at de ikke rigtig forstår reglen om at man skal kigge på dato for lille mc.
har hørt flere som har fået noget bøvl ud af at skulle forklare at de altså godt må kører stor maskine selvom de kun har ud fra lille mc på pappet.
aug 2009
Jeg har ikke taenkt mig at gaa ud og koere en 1liters supersports monster, og draebe mig selv, er helt orienteret omkring hvor vidt det kan gaa galt, da min far har koert mc i mange aar.
Der er forskel paa A koerekort graenser og B koerekort graenser da A koerekort kun handler om motorcykler i ALLE stoerrelser, og hvor B koerekort (hvilket jeg fik sidste uge
Har godt nok stadig kun 'papir' koerekortet indtil naeste uge, men paa det jeg har nu, er der ingen forskel paa stort og lille kort.
Men tak for alle responserne, jeg skal nok passe paa mig selv, og jer andre derude
aug 2005
Følger: 131 Følgere: 138 MC-er: 4 Emner: 518 Svar: 21.196
Det her kommer til at lyde som en sviner, men det er altså vel ment!!!
Du har LIGE fået kørekort som 18 årig - altså til lille MC.
Du af alle burde vide, at det kørekort du har - indeholde den begrænsning, du er underlagt - uanset hvor du er - muligvis med undtagelser i visse uregulerede område som UhaUha og Langtbortistan.
Nu leder du efter muligheder for at køre større MC.
Jeg kan ikke lade være med at spekulere over, hvad mere fra din under visning, du allerede har glemt!!!!!
Der er en GRUND til at man skelner på kørekort og alder/rutine. Det er en af de meget få reguleringer, der virkelig slog igennem fra dag et i statistikker over ulykker.
TÆNK dig nu om og brug de to år på at lære, hvad det vil sige at køre MC! Det kommer under alle omstændigheder til at vare nogen km, inden det er dig, der kører en MC og ikke en MC, der kører med dig.
Tilykke med kortet, overvej, hvad du har lært undervejs, og begynd så at lære nu!
aug 2009
Men kunne vaere rart med nogle regele svar, og ikke bare 'pas paa dig selv' svar
Men jeg takker igen for al respons
dec 2003
aug 2009
feb 2007
Følger: 26 Følgere: 24 Emner: 462 Svar: 8.351
jow jow... men hvorfor spørge her, når du ikke tror på de svar du for . .
hvad er formålet med det...
aug 2009
aug 2005
Jeg går ud fra, at du mener Reelle Fakta????
...jeg bliver altså mere og mere urolig ved tanken om at du HAR fået et kørekort - sorry:-(
dec 2003
aug 2005
Jeg kommer lige til at lave en gang højtlæsning for dværge:
Du har lige netop været til køreprøve, teoriprøve og har modtaget et reguleret undervisningsforløb. Dette afsluttes med et kørekort, der IKKE bare er en attest på, at du nu må sætte dig på en MC ude i trafikke. Det er også et dokument, der dokumenterer, at du har modtaget reguleret undervisning OG indlært denne i det nødvendige omfang. Denne indlæring omfatter blandt andet, hvilke køretøjer du må føre under hvilke omstændigheder.
Og nu spørger du om, hvad du må køre på??? Du efterlyser "Regelt Fakta"!!! Lige om lidt spørger du vel også hvor meget man egentlig må drikke inden man kører - eller hvor mange børn man må køre ned pr. år.
Sorry - du kommer til at repetere noget undervisning - NU..
Jeg er ked af at skulle hive skolemestertonen frem, men det er da vist desværre nødvendigt.
aug 2009
Knud der kan jo godt have vaeret aendret sig en ting eller to i de 40 aar det maaske er siden du tog dit kort? Du behoever ikke rette mine stavefejl, da jeg har boet stoerstedelen af mit liv i udlandet, det er da for lavt mand...
aug 2009
Aldersbetingelser mv.
§ 13. Kørekort til kategori A kan udstedes til en person, der er fyldt 18 år.
Stk. 2. Ret til at føre stor motorcykel, jf. § 6, stk. 1, nr. 2, litra b-d, er dog betinget af, at den pågældende
1) har mindst to års erfaring som fører af lille motorcykel på baggrund af et kørekort til kategori A,
2) uden endnu at have mindst to års erfaring som fører af lille motorcykel på baggrund af et kørekort til kategori A, er fyldt 21 år og herefter har bestået en praktisk prøve på en stor motorcykel, jf. bilag 6, eller
3) uden tidligere at have erhvervet kørekort til motorcykel, er fyldt 21 år og har gennemført køreundervisning og bestået en køreprøve til kategori A på en stor motorcykel, jf. bilag 6.
Stk. 3. Ansøgning om ret til at føre stor motorcykel i de i stk. 2, nr. 2, nævnte tilfælde behandles efter reglerne i kapitel 6.
Kørekortkategorier og førerret
§ 6. Kørekort til kategori A (motorcykel) giver førerret i henhold til følgende: 1) Kørekort til kategori A (lille motorcykel) giver ret til at føre:
a) Tohjulet motorcykel uden sidevogn med et forhold mellem motoreffekt og egenvægt med tillæg af vand, olie og brændstof på højst 0,16 kW/kg. Det er samtidig en betingelse, at motorcyklen har en motoreffekt på højst 25 kW.
b) Tohjulet motorcykel med sidevogn med et forhold mellem motoreffekt og egenvægt med tillæg af vand, olie og brændstof på højst 0,16 kW/kg. c) Trehjulet motorcykel.
d) De under a), b) og c) nævnte køretøjer med tilkoblet påhængskøretøj.
e) Registreringspligtig knallert.
2) Kørekort til kategori A (stor motorcykel) giver ret til at føre:
a) De i nr. 1 nævnte køretøjer.
b) Tohjulet motorcykel uden sidevogn med et forhold mellem motoreffekt og egenvægt med tillæg af vand, olie og brændstof på over 0,16 kW/kg eller med en motoreffekt på over 25 kW.
c) Tohjulet motorcykel med sidevogn med et forhold mellem motoreffekt og egenvægt med tillæg af vand, olie og brændstof på over 0,16 kW/kg.
d) De under b) og c) nævnte køretøjer med tilkoblet påhængskøretøj.
Stk. 2. Foreligger der ikke oplysning om massen af vand, olie og brændstof, anvendes motorcyklens egenvægt med tillæg af 15 kg.
aug 2005
Jeg retter ikke dine stavefejl, jeg citerer!
Og så citerer jeg igen:
"Knud der kan jo godt have vaeret aendret sig en ting eller to i de 40 aar det maaske er siden du tog dit kort?"
Det er jo nøjagtig derfor jeg fortæller dig, at DU skal repetere!
aug 2009
aug 2005
1 - haft en ualmindelig sløset kørelærer
2 - været kanonheldog med at bestå i teori og teoretisk gennemgang før køreprøve.
-det er da godt, at du så får læst op på tingene nu:-)
aug 2009
MC alder