Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skif af toiletsæde. 500 kr.
  • Tilslutning af strøm + afløb af opvaskemaskine 500 kr.
  • Samle klædeskab 1.500 kr.
  • Samle ikea pax skabe 1.200 kr.
  • Beskæring af buske og grøft 1.000 kr.
  • Repetition af vaskemaskine (E15 fejlkode) 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  MC alder
  • #1   16. nov 2010 Du må køre med det du har kort til. Så er det ligegyldigt, hvor det er.

• #2   16. nov 2010 Men det er vel kun i danmark de har reglerne om lille mc kort? Og selvom jeg kun er 18 staar der stadig bare 'A' paa mit koerekort, saa i danmark er det vel kun datoen man fik det fra de kigger paa? og i udlandet hvor de ikke har de graenser, burde jeg vel have lov til at koere paa det jeg har lyst til?

• #3   16. nov 2010 Som den nye mc'ist du nu er..
    Burdte du ihvertfald selv vide reglerne bedst.. *LoL*...

Psst... I Thailand er de sku nok ligeglade med dit pap... c",)

Og forresten tillykke med kortet...

/Rass

• #4   16. nov 2010 Hehe tusind tak, ja burde maaske nok liiige saette mig ind i det, men saa laenge jeg er under de 34hk er jeg safe i danmark, men kunne godt taenke mig at vide om jeg kan koere rundt i europa paa stoerrer maskiner.

Men tak for budet om thailand, har selv boet rundt omkring senest i afrika, saa tror sku heller ik de gaar for meget op i det smiley

• #5   16. nov 2010 Det tror jeg ikke du kan. Jeg tror faktisk nok at reglerne er endnu strammere nogen steder i Europa? Det er dog ikke noget jeg er sikker på, bare noget jeg mener at have hørt engang.

• #6   16. nov 2010 Med mindre du selvfølgelig er stinkende rig- hvad jeg ikke ved noget om, ville jeg da også foreslå dig at du blot udstår "straffen" og får dig noget erfaring herhjemme på din sub 34-hestes maskine, i stedet for at fise til udlandet i tide og utide.
    - Det ruster dig til senere og større maskiner. Det kan godt være du selv synes du er en skidegod motorcyklist, men det er der mange unge mænd før dig der har sagt, og det er grunden til vi har en regel i dag der er udformet som den er. Med andre ord så er den her for din egen og alle andre i trafikkens skyld- IKKE for at irritere dig.

Lige til sidst.. cykler med 34hk behøver faktisk heller ikke være kedelige. Faktisk er noget af det mest sørgelige syn i trafikken da en nybegynder på en maskine vedkommende enten ikke magter eller er decideret bange for.. og så er der nu engang bare noget ved følelsen af at kunne udnytte en maskine to the max.. prøv evt noget enduro 4-takt eller sport 125 to-takter - det er pisse skægt for man kan køre allevegne som var man selveste Lorenzo smiley (hvilket får mig til at tænke hvad der egentlig er mest farligt.. men skidt med det.. )

Tillykke med kortet.. og pas nu på dig selv smiley

• #7   16. nov 2010 Nok værd at checke.....

Bla. i Tyskland er der betaling ved KASSE EINZ, før de slipper dig, hvis du bliver nuppet.... og de følger dig gerne hen til banken for at få overført penge.... husly kan de såmænd også bidrage med;-)
    E

• #8   16. nov 2010 du må da være en gammel mand, med de aa du skriver hele tiden..
    så du kan vel kører med alle de hk du vil....

: )

mvh

• #9   16. nov 2010 Eftersom at hk-begrænsningen er et EU anliggende, tror jeg, at du skal langt væk, før du forsøger dig på større cykler.
    Du kan spørge dig selv, om du også må køre lastbil i udlandet, selvom du kun har til trin B!

• #10   16. nov 2010 Hvorfor ikke bare finde en sjov maskine med 34 heste eller under og så bare hygge dig og få noget erfaring?

• #11   16. nov 2010 Jeg har kun kørekort til en lille bil, men det gælder vel kun i Danmark. Der er vel intet galt med at jeg i Tyskland kører lastbil?

• #12   16. nov 2010 Jesper, det kommer an på, hvordan du definerer "lille bil", hi hi

• #13   16. nov 2010 Maks 3500kg.

• Lars K
    Lars K Tilmeldt:
    apr 2007

Følger: 1 Svar: 2
    #14   16. nov 2010 Nu skriver du godtnok at der "bare" står A på dit kørekort, men hvis du lige tjekker en ekstra gang så vil du se at selve A-kategorien er delt op i to : Lille MC og stor MC (Det er vist som en siluet af en stor og lille maskine)

Da du kun er 18år vil der kun være sat stempel ud for den lille maskine, så det er de samme regler du kører under i udlandet. Altså du må ikke kører på en større maskine i udlandet end i danmark.

Mvh Lars

Og tillykke med kortet forøvrigt smiley

• #15   16. nov 2010 Hej.

Du må ikke kører på andet ind lille mc også i udlandet.

og de tjekker det også i ulandet.

det er faktisk sådan at mange som har fået kortet mens det "kun" var lille mc.

får lavet et helt nyt kørerkort når de få stort og skal til udlandet.
    fordi at de ikke rigtig forstår reglen om at man skal kigge på dato for lille mc.

har hørt flere som har fået noget bøvl ud af at skulle forklare at de altså godt må kører stor maskine selvom de kun har ud fra lille mc på pappet.

• #16   16. nov 2010 Wow, tak for alle svarene, grunden til jeg skriver med aa, ae, og oe, er at jeg har engelsk tastatur, da jeg hovedsageligt skriver paa engelsk smiley

Jeg har ikke taenkt mig at gaa ud og koere en 1liters supersports monster, og draebe mig selv, er helt orienteret omkring hvor vidt det kan gaa galt, da min far har koert mc i mange aar.

Der er forskel paa A koerekort graenser og B koerekort graenser da A koerekort kun handler om motorcykler i ALLE stoerrelser, og hvor B koerekort (hvilket jeg fik sidste uge smiley ) har forskellige stoerelses og vaegt maessige graenser. I udlandet, ihvertfald i lande hvor der ikke er hk begraensning per alder, burde jeg kunne koere hvad jeg har lyst til? har en kammerchuk som handler med motorcykler og han har aldrig hoert om begraensning af hk i udlandet.

Har godt nok stadig kun 'papir' koerekortet indtil naeste uge, men paa det jeg har nu, er der ingen forskel paa stort og lille kort.

Men tak for alle responserne, jeg skal nok passe paa mig selv, og jer andre derude smiley

• #17   17. nov 2010 Christoffer:

Det her kommer til at lyde som en sviner, men det er altså vel ment!!!

Du har LIGE fået kørekort som 18 årig - altså til lille MC.

Du af alle burde vide, at det kørekort du har - indeholde den begrænsning, du er underlagt - uanset hvor du er - muligvis med undtagelser i visse uregulerede område som UhaUha og Langtbortistan.

Nu leder du efter muligheder for at køre større MC.

Jeg kan ikke lade være med at spekulere over, hvad mere fra din under visning, du allerede har glemt!!!!!

Der er en GRUND til at man skelner på kørekort og alder/rutine. Det er en af de meget få reguleringer, der virkelig slog igennem fra dag et i statistikker over ulykker.

TÆNK dig nu om og brug de to år på at lære, hvad det vil sige at køre MC! Det kommer under alle omstændigheder til at vare nogen km, inden det er dig, der kører en MC og ikke en MC, der kører med dig.

Tilykke med kortet, overvej, hvad du har lært undervejs, og begynd så at lære nu!

• #18   17. nov 2010 Tak Knud, skal nok passe paa mig selv, spoerg mest af alt for nysgerrighedens skyld, da jeg har flere venner som har mc'er jeg har mulighed for at laane, spoerg ikke af den grund jeg har taenkt mig at gaa ud og koebe en hayabusa i flensborg og koere mig selv til doede smiley

Men kunne vaere rart med nogle regele svar, og ikke bare 'pas paa dig selv' svar smiley

Men jeg takker igen for al respons

• #19   17. nov 2010 Kan med sikkerhed sige du ikke må køre med +34 hk i Tyskland og UK, der gælder de samme regler, mener det gælder hele EU.

• #20   17. nov 2010 Okay, evt. nogen der har en hjemme side man kan checke det paa?

• #21   17. nov 2010 Christopher K

jow jow... men hvorfor spørge her, når du ikke tror på de svar du for . .

hvad er formålet med det...

• #22   17. nov 2010 Kunne vaere intra. at faa regelt fakta fremfor at jeg bare skal koere paa 34hk indtil jeg har laert at koere, og hvad man 'mener'. men jeg da glad for de responser jeg faar smiley selvom jeg er en gammel mand smiley

• #23   18. nov 2010 Christopher:

Jeg går ud fra, at du mener Reelle Fakta????

...jeg bliver altså mere og mere urolig ved tanken om at du HAR fået et kørekort - sorry:-(

• #24   18. nov 2010 Fakta er at du må føre de køretøjer du har erhvervet ret til at føre. Deriblandt en motorcykel der hører under kørekortskategori A1. Stor MC under kategori A2 har du ikke hvervet ret til at føre. Er du i et land der ikke gør forskel så kan du selvfølgelig godt køre med mere end 34 hk. Men det er en EU regel så du skal altså udenfor EU for at køre stor MC med dit kort.

• #25   18. nov 2010 Christopher:

Jeg kommer lige til at lave en gang højtlæsning for dværge:

Du har lige netop været til køreprøve, teoriprøve og har modtaget et reguleret undervisningsforløb. Dette afsluttes med et kørekort, der IKKE bare er en attest på, at du nu må sætte dig på en MC ude i trafikke. Det er også et dokument, der dokumenterer, at du har modtaget reguleret undervisning OG indlært denne i det nødvendige omfang. Denne indlæring omfatter blandt andet, hvilke køretøjer du må føre under hvilke omstændigheder.

Og nu spørger du om, hvad du må køre på??? Du efterlyser "Regelt Fakta"!!! Lige om lidt spørger du vel også hvor meget man egentlig må drikke inden man kører - eller hvor mange børn man må køre ned pr. år.

Sorry - du kommer til at repetere noget undervisning - NU..

Jeg er ked af at skulle hive skolemestertonen frem, men det er da vist desværre nødvendigt.

• #26   18. nov 2010 Tak for svaret Jesper smiley

Knud der kan jo godt have vaeret aendret sig en ting eller to i de 40 aar det maaske er siden du tog dit kort? Du behoever ikke rette mine stavefejl, da jeg har boet stoerstedelen af mit liv i udlandet, det er da for lavt mand...

• #27   18. nov 2010 Fandt lige lidt info omkring det her:

Aldersbetingelser mv.

§ 13. Kørekort til kategori A kan udstedes til en person, der er fyldt 18 år.
    Stk. 2. Ret til at føre stor motorcykel, jf. § 6, stk. 1, nr. 2, litra b-d, er dog betinget af, at den pågældende
    1) har mindst to års erfaring som fører af lille motorcykel på baggrund af et kørekort til kategori A,
    2) uden endnu at have mindst to års erfaring som fører af lille motorcykel på baggrund af et kørekort til kategori A, er fyldt 21 år og herefter har bestået en praktisk prøve på en stor motorcykel, jf. bilag 6, eller
    3) uden tidligere at have erhvervet kørekort til motorcykel, er fyldt 21 år og har gennemført køreundervisning og bestået en køreprøve til kategori A på en stor motorcykel, jf. bilag 6.
    Stk. 3. Ansøgning om ret til at føre stor motorcykel i de i stk. 2, nr. 2, nævnte tilfælde behandles efter reglerne i kapitel 6.

Kørekortkategorier og førerret

§ 6. Kørekort til kategori A (motorcykel) giver førerret i henhold til følgende: 1) Kørekort til kategori A (lille motorcykel) giver ret til at føre:
    a) Tohjulet motorcykel uden sidevogn med et forhold mellem motoreffekt og egenvægt med tillæg af vand, olie og brændstof på højst 0,16 kW/kg. Det er samtidig en betingelse, at motorcyklen har en motoreffekt på højst 25 kW.
    b) Tohjulet motorcykel med sidevogn med et forhold mellem motoreffekt og egenvægt med tillæg af vand, olie og brændstof på højst 0,16 kW/kg. c) Trehjulet motorcykel.
    d) De under a), b) og c) nævnte køretøjer med tilkoblet påhængskøretøj.
    e) Registreringspligtig knallert.
    2) Kørekort til kategori A (stor motorcykel) giver ret til at føre:
    a) De i nr. 1 nævnte køretøjer.
    b) Tohjulet motorcykel uden sidevogn med et forhold mellem motoreffekt og egenvægt med tillæg af vand, olie og brændstof på over 0,16 kW/kg eller med en motoreffekt på over 25 kW.
    c) Tohjulet motorcykel med sidevogn med et forhold mellem motoreffekt og egenvægt med tillæg af vand, olie og brændstof på over 0,16 kW/kg.
    d) De under b) og c) nævnte køretøjer med tilkoblet påhængskøretøj.
    Stk. 2. Foreligger der ikke oplysning om massen af vand, olie og brændstof, anvendes motorcyklens egenvægt med tillæg af 15 kg.

• #28   18. nov 2010 Christopher:

Jeg retter ikke dine stavefejl, jeg citerer!

Og så citerer jeg igen:

"Knud der kan jo godt have vaeret aendret sig en ting eller to i de 40 aar det maaske er siden du tog dit kort?"

Det er jo nøjagtig derfor jeg fortæller dig, at DU skal repetere!

• #29   18. nov 2010 Jeg fik ik af vide noget omkring mc'ens stoerrelse i min undervisning, men lad os nu lade det ligge, nu har jeg fundet ud af d jeg ville.

• #30   18. nov 2010 Hvis du ikke fik noget at vide om kørekortkategoriens gyldighed, så har du :

1 - haft en ualmindelig sløset kørelærer

2 - været kanonheldog med at bestå i teori og teoretisk gennemgang før køreprøve.

-det er da godt, at du så får læst op på tingene nu:-)

• #31   18. nov 2010 Det flot knud.. hyg dig

Kommentér på:
MC alder

Annonce