{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.160 visninger | Oprettet:

Nordkap spørgsmål {{forumTopicSubject}}

Hejsa

Denne første hele sæson gik meget hurtigt, ikke nok med at jeg brugte meget tid og penge på af sætte cyklen i stand, brugte jeg også tid på at udtænke ture som jeg desværre ikke nåede i år ..
Men jeg kan ikke lade Nordkap ligge, noget siger mig at det er det jeg skal ..

Jeg snakkede med PerT som nogle af jer nok kender, og vi havde en fin lille snak om hvad nordkap også er, for folk tager jo billeder af den fantastiske natur, bjerge, søer og lys når det er bedst,og man tager jo ikke billeder når ens fingre er blåfrosne, når man er så kold at man vælter af cyklen bogstaveligt talt.

i som har været der på 2 hjul ved nok hvad jeg mener og kan nikke genkendende til smerten og de mange km. jeg vil gerne prøve den tur og håber at jeg kommer afsted næste sæson .
men hvornår skal jeg tage afsted for at få den varmeste tur, hvis man kan sige det sådan, og her mener jeg selvfølgelig i det nordligste del af turen


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Nordkap spørgsmål
  • #1   28. nov 2010 Jeg vil mene du skal henaf i August.
    Jeg har aldrig været der på mc, men vi var der i en gammel Nissan Kingcab for et par år siden. Det var i Juli og der var der uhyggeligt koldt helt oppe.

    Jeg kunne godt selv tænke mig det på et tidspunkt, men det skulle altså være på en bjergged af en slags. Nordsvenske og nordnorske veje er ikke for normale mc'er.


  • #2   28. nov 2010 Alm normale mc'er kan sagtens ta' turen. Der er asfalt veje hele vejen. Jeg gjorde det selv et par år siden sammen med en kammi på to v-strom. Vær dog opmærksom på at lige meget hvordan og hvor meget man planlægger så er det naturen der bestemmer deroppe. Det kan regne, sne og hagle hele året. Vi havde en super tur og var mega heldige med vejret. Men på nordkap og i det nordlige område var der ned til kun 5grader. Så tag masser af varmt tøj med.
    Bortset fra det. Så er selv turen derop igennem sverige lang, lige og kedelig(jo efter 48 timer med grantræer, birketræer og småsøer så er det altså ikke skide spændende mere). Derimod var turen ned igen, langs norges kyst, super fantisktisk. ISær kan nævnes Lofoten som en oplevelse, med geniale mc veje og smuk natur.

    God tur

    /risum


  • #3   28. nov 2010 Jeg var deroppe sidste år i slutningen af juli/starten af august. For mig er det meget fedt at kunne sige, man har gjort det, men nøgternt set synes jeg ikke seværdighederne er de endeløse timer på motorcykel i regn og kulde værd - jeg var nok også uheldig med vejret. Derudover er selve Nordkapp ikke noget særligt, men der er da meget smukt natur på vejen - som Risum nævner bør Lofoten klart være en del af turen.

  • #4   28. nov 2010 planlægger også selv turen næste år,og har ladet mig fortælle at 19-25 juni er der flottest pga midnatssolen så det bliver nok deromkring vi smutter derop

  • #5   28. nov 2010 vil fandme også gerne derop !!!!

  • #6   28. nov 2010 Havde en pissefed tur til Nordkap i 1987, og hvis jeg husker rigtig, var det i starten af August. Måske sidst i Juli. Havde rigtig fint vejr derop, med op til 8 grader på kalotten. Prima!
    Husk, at køre ind og tanke, når man kommer til en servicestation og hav rimelig gode dæk på når i kører hjemmefra! Og en god overtræksdragt også. Det kan være, at man synes, at man har en god gore-tex dragt, men har man kørt i regn i 20 timer langs den Norske vestkyst, sætter man pris på en overtræksdragt!


  • #7   28. nov 2010 har hørt der er myg og andet moskitos på størrelse med hav måger... er der noget om det.... eller ..

    mvh


  • #8   28. nov 2010 Det med tankstationerne fik jeg også at vide, inden jeg kørte derop sidste år, men jeg tror det længste imellem tankstationer var 80 kilometer, og da skiltede de med det. Det tætteste jeg var på at løbe tør, var efter jeg valgte ikke at tanke lige efter jeg var kørt i land i Hirtshals - der var ikke en tank før et stykke syd for Aalborg.

  • #9   28. nov 2010 Jep!
    Få en rigtig god myggebalsam, ikke noget af det fims, man kan købe i matas, og evt også en lystfiskerhat med myggenet. Så slipper man for at få myg, og stik, i øregangene!

    Men jeg var heldig, da der havde været et koldt forår så myggene var ca 2 uger forsinkede. Men på hjemturen mødte jeg dem!


  • #10   28. nov 2010 det lyder så fedt ! men kan se det er alt fra sidst i juni til starten af august ......

  • #11   28. nov 2010 Der skal jeg også op - engang.
    Jeg har hørt at man kan tage toget tilbage gennem Sverige - er der andre der har hørt om dette ?


  • #12   28. nov 2010 Tog?
    Man kunne også bare få en til at køre mc'en derop. Så kan man sidde på Rhodos og få billige drinks!


  • #13   28. nov 2010 Kasper K

    LOL LOL nice on . .


  • #14   28. nov 2010 haha


  • #16   29. nov 2010 Jeg tror sgu' at jeg futter derop igen til næste år! Nu er jeg blevet helt vild i varmen!

  • #17   29. nov 2010 sidste sommer var der kun 2 dage hvor temperaturen kom over 15gr, i de sidste 12mdr er der faldet sne min en gang hver mdr deroppe, der er ingen garanti for varme deroppe, bare hold dig til juni, juli og august.

  • #18   29. nov 2010 1. Nordkap er dækket af tyk tåbe 70% af tiden, så chancen for den flotte sol som er på alle fotos af stedet, er der ikke de store chancer for at opleve.
    2. De der tynde plastik hansker, man kan få grtis på en tank station er guld værd når ens hansker er gennemblødt af regn. Og man kan tillige holde varmen meget beder, når man har dem på inderst.
    3. Langs E6 er der ingen problemer med overnatning, her er der nemlig masser af campingpladsser med masser af hytte udlejning.
    4. Næste gang jeg tager turen, skal jeg helt klart have en overtræksdragt med/på.
    5. E6 er klart en rigtig flot vej, og ikke mindst meget lækker mc vej.
    6. Tager jeg turen igen, bliver det helt klart sidst juni først juli.
    7. Myg??? Jeg oplevede det ikke som noget problem på min tur.
    8. Regn ikke med at turen er i den billige ende af mc ture. Min rendte op i 16.000,- inkl stort service med nye dæk da jeg kom hjem.
    9. Jeg kan kun anbefale turen, og syntes ikke man må snyde sig selv for den oplevelse som det trods alt er. Stort set bliv hele min tur kørt i regn og tyk tåge, men oplevelsen var alligevel helt vildt fed.

    SÅ DET BARE OM AT KOMME AFSTED!!

    Selv regner jeg med noget Iorn Bott til sommer, så lad os se hvad der kan komme ud af det smiley
    http://www.facebook.com/?ref=logo#!/pages/Iron-Butt-Magazine/215472378531

    Mvh Per T


  • #19   29. nov 2010 tak for input allesammen, virkeligt brugbart

Kommentér på:
Nordkap spørgsmål

Annonce