{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.395 visninger | Oprettet:

Erik (Vestegnen)
Erik (Vestegnen)
Følger: 1 Emner: 133 Svar: 219

mht dæk skift.. {{forumTopicSubject}}

Fra http://www.motorcykelgalleri.dk/html/for_messageDetail.asp?MSG_ID=153587
og min tidligere:
http://www.motorcykelgalleri.dk/html/for_messageDetail.asp?MSG_ID=153395
Så har mit værksted et sæt sports turings dæk, monteret, 2600,-
Da jeg har 2 venstre hænder (i værksteds mæssig forstand) er jeg afhængig af professionel hjælp, så "egen" import er udelukket.
Men er det en ok pris eller?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Vi mangler og sætte lys i huset 700 kr.
  • Hjælp til ophængning af 5-7 billeder 500 kr.
  • Opvaskemaskine fejl 900 kr.
  • Boret huller i køkkenlåge og isat hængsler 1.250 kr.
  • Dissemble and assemble cage 525 kr.
  • problem med vandtilførsel til opvaskemaskine 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  mht dæk skift..
  • #1   30. nov 2010 Det er nok lige til den solide side - men på den anden side, så har du jo ik' ret mange andre muligheder...hvad mærke er det, ik at jeg har prøvet en mc som din, men udfra behov osv. vil et sæt Bridgestone BT23 eller Pirelli Angel nok være lige i øjet - og hvis det er et sæt Bridgestone BT21 der fristes med til den pris, så vent og find et af ovennævnte sæt til foråret, BT23 er bare så meget bedre end 21'eren nogensinde var, og Pirelli Angel skulle være et super sporttouring dæk ligeledes
    Men hvorfor dæk nu ? du holder vel vinterpause...

• #2   30. nov 2010 Det lyder ikke helt skævt for 2 nye dæk monteret.

Hvilket mærke, og hvilken størrelse ??

• #3   30. nov 2010 Jeg er bare så meget uenig i hvad "OY05" skriver.

Jeg ville foretrække BT021 frem for for BT023.
    Jeg har haft begge sæt på samme mc, og BT023 blev kørt flade på midten efter små 4000 km., og fordækket var kantet efter 3000 km.
    BT021 har aldrig haft det problem, jeg har slidt 2 af det sæt.

Jeg vil hellere foreslå Michelin Pilot Road2.
    Det er et rigtig godt all round dæk.

• #4   30. nov 2010 Hmm, og der er jeg så enig med hvas OY05 skriver. Skiftede fra BT021 til BT023 på baghjulet og mærkede en klar forbedring. Ingen midterslid og en bedre vedhæftning!
    Ryger bagpå ved næste skift også.

• #6   30. nov 2010 2 af de gutter jeg kører sammen med, har også BT023 bagdæk.
    Også deres er slidt flade på midten.
    Det ene efter 4000,- km. det andet efter 5000 km.

Jeg har ikke tillid til det dæk længere, så derfor anbefaler jeg Michelin Road2.
    Det har jeg indtil videre kørt 6000 km. på, og det kan stort set ikke ses eller mærkes på dækket smiley

• #7   30. nov 2010 Erik.

Som jeg sagde sidst.

så køb nogle MEGET billigere dæk på mcdaekonline

og så få forhandleren til af montere dem.
    en montering koster ikke mere end 300 kr.
    hvis den gør, så er de syge i hovedet.

• #9   30. nov 2010 Hells driver : Hvem vil montere 2 dæk på en cykel for 300kr ??

• #10   30. nov 2010 Ja ja BT21 har stadig sin fanskare og hurra for det - men jeg tror 9 ud 10 der har prøvet begge dele, vil være enige i, at BT23 er langt det bedste dæk af de to !
    Kantede dæk - alle dæk vil kante udfra 2 ting !!!
    1. Dæktryk / forkert, enten for lidt eller for meget (som regel for meget gør dem 4kantede)
    2. Kørestil - 10.000 km. motorvej og du kører med garanti rundt på 4kantede dæk, uanset eller korrekt dæktryk

• #11   30. nov 2010 defekt og forkert opsat affjedring er også med til især at ødelægge fordæk !!

• #12   30. nov 2010 Det er BT023 dæk jeg fik tilbud på, 2100 + 500 mont
    BT 023 R 160/60 ZR17 TL 69(W)
    BT 023 F 120/70 ZR17 TL 58(W)
    @Hells
    Dit link = 874 + 1174 = 2.048 så ikke meget at hente, men tak for linket

Men det lader til at tilbudet er ganske fornuftigt så, altid rart at checke tingene.
    Tak for indlæggende

• #13   30. nov 2010 OY05>>

Det har selvfølgelig noget at sige om det er ligeud kørsel over meget lange stræk, men det har det ikke været i vores tilfælde, det er blandede kilometer.
    Dæktryk er meget afgørende for slid mønstret på en mc, så det bliver kontroleret jævnligt.

Vi er i hvert fald 3 som har kørt på BT023 for sidste gang.

Nu er det som sagt Michelin Pilot Road2, og de snurrer bare smiley

• #14   30. nov 2010 Hvorfor venter du ikke med at skifte til næste sæson. Find dækkene på MYnet moto, de er billigere end Dækonline, og find en skifter her:
    http://www.dmcn.dk/?/links/default.asp?KATEGORI=85
    Lad være med at gå til forhandlerne, de tager ofte overpris og bliver sure hvis man komme med egne dæk. "Man tager jo heller ikke mel med til bageren", lyder argumentet ofte, så undgå dem helt.
    Hold evt. Mynetmoto op mod andre dækbutikker: http://www.dmcn.dk/?/links/default.asp?KATEGORI=73
    De plejer dog at komme ud billigst, men jeg kender ikke Fipio Reifens priser.

• #15   30. nov 2010 Efter mit møde med Battlax modellen fra Bridgestone er jeg bare konsekvent gået udenom Bridgestone.
    Kan de lave så ringe et dæk tør jeg ikke stole på nogen af deres modeller.

• #16   30. nov 2010 MC forhandler i Aalborg tager 100 kr. For montering inkl. afbalancering af 2 løse fælge med selv medbragte dæk.!! Fik det gjort for 3 uger siden..

• Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator

Følgere: 295 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 126 Svar: 20.729
    #17   30. nov 2010 Hos Mynetmoto.com får man dækkene med porto for 1743 kroner og så 2-300 kroner for at få dem skiftet.

Nu aner jeg så ikke hvor du kommer fra, men jeg kender da masser af selvstændige dækmontører som skifter dem for 300 kroner - mig selv inklusive her i Roskilde.

Siger man nej til at spare 600 kroner?

• #18   30. nov 2010 Kim..

stortset alle værksteder/forhandlere.

medmindre de er syge i hovedet.

• #19   30. nov 2010 Jeg køber selv dækkene fra england og får dem skiftet og afbalanceret for 100kr stykket, jeg piller selvf selv hjulet af

• #20   30. nov 2010 Jeg køre mine fælge ud til en lokal scooter pusher, han skifter dem for 100,00 fælgen inklusiv afbalancering smiley

• #21   30. nov 2010 Hell Driver: Jeg er af den holdning at dem der vil pille forhjul og baghjul af en cykel, bytte dæk og afbalancere og montere dem på cyklen igen er dem som er SYGE !!

Kommentér på:
mht dæk skift..

Annonce