{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.381 visninger | Oprettet:

Hvilket dæk til Blackbird? {{forumTopicSubject}}

Hejsa alle...

Hvilket dæk ville i anbefale til min gamle Fugl?
Står her i venter og skal ha ordnet mine hjul, og så kommer der 2 nye dæk på ved samme lejlighed..
Vil gerne have dæk der står godt fast, men samtidig holde mere end 5.000km som mit Michelin Power gjorde.. Ved godt at et blødt dæk holder kortere..
Var glad for det dæk, det skuffede aldrig, men syntes holdbarheden er liiiige i underkanten..
Så udover de klassiske Brigdestone BT dæk, hvad ville så være jeres bud?

Har kigget både Continental Contimotion (gode anmeldelser) og Avon dæk.. Nogle der har erfaringer med disse?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvilket dæk til Blackbird?
  • #1   11. dec 2010 Det nye bt 023 fra bridgesone holder dobbelt så langt.
    Der er jo også michelin road 2


  • #2   11. dec 2010 bridgestone BT023 til lige netop den cykel er et HELT rigtig match, de går rigtig godt sammen

  • #3   11. dec 2010 Hvad er forskellen på BT023 og BT023GT?
    Brigdestone anbefaler GT dækket til BB...


  • HM
    HM Tilmeldt:
    apr 2006

    Følgere: 16 MC-er: 1 Emner: 21 Svar: 2.555
    #4   11. dec 2010 Michelin Pilot Road 2CT - derom ingen tvivl!

    Holdbarhed ud over "det normale". Bedre grip i regn/vådt føre, bedre stabilitet... Er langt bedre til at "køre varme" og "holde varme" end
    Bridgestone.....


  • #5   11. dec 2010 ikke enig hans, kommer meget an på hvad cykel de sidder på, men der er vi så forskellige

    foreskellen ligger i dæk konstruktionen

    bagdækket har et ekstra bærelag, for at man kan læsse mere på cyklen, til ferier og den slags, så det er mere stabilt, et GT dæk har ikke anden køre-egenskab en et almindeligt 023

    GT fordækket er en smule blødere i kassen, så hvis man kører på baghjul er der stor chance for at forenden vil lave tank slaps med dig

    det er hvad jeg fik forklaret af carsten ved bridgestone, da jeg skulle sætte på en R1



  • #6   11. dec 2010 conti roadattack 2

  • #7   11. dec 2010 Jeg er godt tilfredse med Michelin Road2 bedste dæk indtil videre jeg har prøvet, holder mange kilometer og hænger godt ved.. smiley

  • #8   11. dec 2010 glem det conti attack hvis du kører i regn

  • #9   11. dec 2010 MIchael : Hvad er der nu galt med Michelinerne ?

  • #10   11. dec 2010 er der noget galt ??? man skal aldrig være bange for at prøve noget nyt
    og indtil videre er det positivt med de conti dæk.......
    ang. at de ikke skulle være super i regnvejr.Det betyder intet,jeg kører alligevel helst ikke når det regner,og når det sker kører jeg som en gammel kælling.....


  • HM
    HM Tilmeldt:
    apr 2006

    Følgere: 16 MC-er: 1 Emner: 21 Svar: 2.555
    #11   11. dec 2010 Ja, men carsten ved bridgestone kører jo ikke på Blackbird, vel? Og han kører da slet ikke touring eller bare langt på en MC der minder om, vel?
    Og så er han forøvrigt fanatisk Bridgestone, at han ikke kan se sin egen bare (censur) for bare Bridgestone-dæk...

    Du kan "læse alt det du vil" - men det er nu engang folket der optjener erfaringen fra deres langture/touring som reelt KAN bedømme - enig? Som i mange tests - der foregår på bane - så siger det INTET om hvordan en cykel/dæk kombination virker i den virkelige verden....

    Uden at have belæg i min påstand, så vil jeg næsten tro at de gængse Bird-ejer også har valgt CT2 fra Michelin.... (typisk) - dog med undtagelse!


  • #13   11. dec 2010 Et hold fra tyske Motorrad fik for ikke så længe siden en 3. plads ved et 6 timer race, på BT023, så det må formodes, at der er en rimelig vedhæftning, da de gutter ikke er kendte for at slappe af, når de er ude og lege!
    Så jeg vil tro, at 99% af samtlige danske mc-ister vil kunne stille sig tilfredse med det samme dæk!


  • #14   11. dec 2010 kørte med mezeler roadteac z6 de holder sku fint og bider godt dem er der mange kilometer i

  • #15   11. dec 2010 Contimotion for bedre bedømmelser og karakter end BT021... Tror det bliver enten det, eller Michelin Pilot Road 2..
    Var som sagt glad for det Michelin Power 2 jeg har fræset af smiley

    De Brigdestone tror jeg generalt er lidt opreklamerede.. selvom jeg før har kørt på dem før og været fuldt ud tilfreds..
    Tror mange bare køber dem, uden at åbne øjene for andre fabrikanter, men fordi man altid har købt Brigdestone..
    Får jeg hug for den kommentar mon? *G*




  • #16   11. dec 2010 Ingen erfaringer med Avon dæk anyone?

  • #17   11. dec 2010 jeg er enig med

    hans M
    om at ville sætte Michelin Pilot Road 2CT på.... det er et kanon dæk syntes jeg..

    mvh



  • HM
    HM Tilmeldt:
    apr 2006

    Følgere: 16 MC-er: 1 Emner: 21 Svar: 2.555
    #20   11. dec 2010 Test....test...og test.... Banetest siger INTET om hvordan dæk/cykel virker som kombination/er! Og så er den bare ikke længere... så uagtet hvad Bike, Motorrad eller andre skriver... så kan man ikke komme udenom alle de tusindevis af eraringer folk har optjent på RIGTIGE veje med RIGTIGE forhold... som IKKE ligner en 4-kantet bane/ræs/test.... Intet kunne være misvisende... På de rigtige veje møder du regn/vådt føre, grus/sten, glatte genstande, lette cykler...tunge cykler...kulde...varme... og og og...



  • #21   11. dec 2010 Brian K.:
    Der er ingen her som taler om bt 021


  • HM
    HM Tilmeldt:
    apr 2006

    Følgere: 16 MC-er: 1 Emner: 21 Svar: 2.555
    #23   11. dec 2010 4500km - og SÅ har man virkelig fået indsigt - eller NOT?

    Det bedste Brian K kan gøre er jo at spørge andre Bird-drivers om deres erfaring - optjent over MANGE tusinde km. kørt med forskellig adfærd, distance og vejr... Den erfaring er (imho) langt bedre end en tilfældig test udført på bane - eller tilrettelagt 4500km rute - forøvrigt ikke med den cykel der reelt efterspørges på....

    Eneste test der i senere tid har været bare "tæt på" - er Pirelli's test, hvor de går amok over 24 timer... vist nok en zzr1400 samt en gsx1300r der lagde ryg til....

    /H


  • #24   11. dec 2010 Om Carsten fra Bridgestone kører Bird (han kører Firestorm) ruller en 1/2 mill. km eller ej - så ændrer det ik en tøddel ved, at BT023 vil være et kanon dæk til Bird'en !
    Carsten er trods han kun proffesionelt må/ kan sige Bridgestone, så dog MC mand selv, og hvad han siger er sjældent halv vind, snak om dæk er dog nøjagtig lige som kæder, olie, tændrør etc.. total religion !
    Jeg tror andre gode dæk til en Bird kunne være: Mic. Pilot road 3 (hvis du gider vente et par måneder med nye dæk) Pirelli Angel, Conti Attack (hv der sport / touring model nu hedder)
    Her er lidt til aften kaffen: http://www.motorradonline.de/de/zubehoer/reifen/reifenspezial/test-motorrad-reifen-2010-touren--sport-und-hypersportreifen/306788


  • HM
    HM Tilmeldt:
    apr 2006

    Følgere: 16 MC-er: 1 Emner: 21 Svar: 2.555
    #25   11. dec 2010 Min pointe er bare, at Carsten er "farvet" - endda meget farvet! Og levner ikke meget for "andre" end lige hans eget.... og det er endda med påstande om lovlighed ved dækvalg osv. osv. Noget som folk går meget op i ... og tror på... når du sådan en storstilet "kompetence" udtaler sig! Sandheden er bare noget andet... at Carsten er og bliver "indfarvet".... mere er der ikke at sige til det....

  • #26   11. dec 2010 Yes Carsten er bestemt farvet - the colour of money farvet - og det bliver han sikkert også aflønnet for at være - men hans råd osv. er aldrig helt ude i hegnet !
    Desuden sidder Bridgestone så tonstungt på sadlen her i DK. fordi for de er vel ret beset de eneste der er tilstede med lager, sælgerstab, og dag til dag levering, der kan mig bekendt ingen andre være med !
    Det får være - Brian K - jeg tror ikke!!! du vil gå fejl af et sæt BT023, og var det mig og min Bird, så vil jeg ikke! vælge GT varianten, men den almindelige udgave, og køre med noget er ligner 2.4 foran, og 2.7 bagi, og måske hæve det en kende hvis turen går hurtigt og ligeud sydpå.
    GT udgaven er morfar og lavet til k1300gt bimmer'e deslige, og der ligegodt et stykke fra en Blackbird til et autobahn lokomotiv af en bimmer


Kommentér på:
Hvilket dæk til Blackbird?

Annonce