{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
917 visninger | Oprettet:

Hvilket dæk til supermotard {{forumTopicSubject}}

Hej.
Når man skal starte som ny supermotard køre er det så nødvendigt at køre på rigtige racer dæk ??? tænker på Michelin Power One.
Eller kan man nøjes med et supersports dæk/gadedæk. tænker på Metzeler Sportec M3 disse kan jo tage lidt mere vand på banen og holder nok også længere, jeg har ikke planer om at skal have flere forskellige dæk på lager.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvilket dæk til supermotard
  • #1   9. nov 2011 Nu har jeg aldrig kørt motard på bane... Men jeg kunne forestille mig at sådan et supersports dæk vil være et sikkert valg! For man kan med sikkerhed godt få det køretekniske ind, og samtidig se om det er noget for en med det ræs... smiley

  • #2   9. nov 2011 Har heller ikk kørt på bane med Motard.. men generelt gælder det for bane kørsel at des mere hardcore dæk, des "sværere" er det at finde grænser, og der er ingen kære mor når de slipper..

    På vej har jeg rigtig gode erfaringer med BT016 på en DRZ400


  • #3   9. nov 2011 Du kan godt tage et "gadedæk".

  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Online Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.649
    #4   9. nov 2011 Gadedæk er ikke en dårlig ide at starte på - de er meget nemme at få føling med da de skrider mere gradvist end racer dæk.

    Når du kan udnytte dem fuldt ud, er det på tide at skifte til race dæk, men det kræver en del træning og rutine..


  • #5   9. nov 2011 det er jo også lige så meget om du kan holde dækkene oppe på rigtige arbejdstemperatur, - har jeg ladet mig fortælle. smiley Der er gade sportsdæk bedre, da de hurtigere får temp. og er nemmere og holde varme. En anden ting er at vælge et dæk der ikke bliver fedtet... når det bruges hårdt på siderne.

Kommentér på:
Hvilket dæk til supermotard

Annonce