{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.649 visninger | Oprettet:

Honda, yamaha eller suzuki?? :S {{forumTopicSubject}}

Hej MC galleri

Jeg går og søger med lys og lygte efter min næste MC.. Sidste MC jeg havde var en GSXR 750 SRAD fra '99.. Jeg søger noget lidt nyere nu og har kigget på følgende

Honda CBR 600 RR fra '03
Yamaha YZF R6 fra '03 og '06
Suzuki GSXR 600 fra '05 og frem

Hvad taler for og imod? Jeg prøvede en Kawasaki ZX 6rn og den syntes jeg umiddelbart var for bred i styret til mig... det føltes i hvert fald ikke rigtigt.. R6'eren virker meget tilpas at sidde på og CBR har jeg ikke prøvet endnu.. Men der er jeg bare vild med designet og har kun hørt godt om honda.. Hvis I kan give lidt inspiration uden at blive for religiøse omkring det, vil det være meget påskønt smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Installation kogeplade 600 kr.
  • Min cykel er punkteret. Jeg har brug for hjælp til at fikse det i dag? 300 kr.
  • Hjælp til at montere fjernsyn på på væggen. 890 kr.
  • Opsætning af reol og billeder 750 kr.
  • Fikse geberit væghængt toilet, der løber 1.000 kr.
  • montering af gardiner 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Honda, yamaha eller suzuki?? :S
  • #1   15. dec 2010 hvis jeg var dig, ville jeg kigge på en 2005 model YZF R6

det er den sorte model med USD gaffel på

• #2   15. dec 2010 Prøv dem alle. Køb den du bedst kan lide.

• #3   15. dec 2010 Genialt råd der:)

• #4   15. dec 2010 Ja og hvis jeg nu var 13 år havde jeg ikke selv regnet ud at jeg skulle prøve dem alle.. Nu er tilfældet heldigvis anderledes og jeg søger gode råd omkring cyklerne da min tekniske kendskab til dem er knap så stor..
    Dækmanden - den er også mega flot.. Men udover design er der så flere fordele ved den? smiley

• #5   15. dec 2010 Hvad har du tænkt dig at spendere?

• #7   15. dec 2010 Har så også kørt lidt på en CBR600rr fra 05 og kunne helt ærligt ikke finde den store forskel, så hvis du lige gider forklare mig hvad der specielt det er der er bedre på Honda'en så ville jeg være glad. Det samme gælder faktisk for Suzuki'en.
    Bevares der er da små forskelle, men jeg synes ikke man kan sige den ene er markant bedre end den anden, faktisk er de ret ens...

• #8   15. dec 2010 Jeg havde taget Honda'en uden at blinke, udelukkende baseret på gode erfaringer med andre Honda modeller.

• #9   15. dec 2010 Lars L: Fordomme FTW smiley

• #10   15. dec 2010 Som Daniel skriver Prøv dem alle. Køb den du bedst kan lide. ....
    Ud og prøv dem og se hvad der passer dig bedst de ter det eneste rigtige

• #11   15. dec 2010 Køb den du bedst kan lide.. de er nogenlunde ens, jeg havde sikkert valgt Honda'en..

• #12   15. dec 2010 mange tak smiley altså mit prisleje ligger omkring de 100000 smiley

Designmæssigt syntes jeg hondaen og r6'rn er hamrende fede! Men det er jo ikke alt.. hvad med køreegenskaber?

Jeg har selvfølgelig tænkt mig at prøve dem alle.. men det er bare for at få lidt at være opmærksom på når nu det er brugte cykler smiley

• #13   15. dec 2010 Det er allesammen 600cc racere så køreegenskaberne er ret ens, der er dog en smule forskel på hvordan man sidder på cyklen. så der må du selv ud og prøve hvordan den passer til din egen krop.
    Det eneste jeg vil fremhæve ved en R6 frem for de andre er at den har serviceintervaller på 10000Km hvor de andre har på 6000Km, samt der er 5 års garanti på motor gearkasse og el, hvis original service er overholdt.

Når det er sagt så køb den du synes der ser bedst ud og den du sidder bedst på. Der er ikke nogle af de cykler som har deciderede svagheder (Bortset fra Honda'en der i snit er 20000Kr for dyr smiley grunden her til kan du læse i visse andre indlæg her over smiley )

• #14   15. dec 2010 He-he, et på ingen måde enestående eksempel på det stort set nyttesløse i at spørge på MCG, om hvad man skal vælge - Svarer nogenlunde til at spørge hvem der vandt "duellen" melllem Løkke og Søvndal forleden, folk bedømmer udfra deres ofte fastlåste positioner (Peter V prøver lidt pseudobjektivitet, men det lykkes vist ikke rigtig :-), og det er der sådan set hverken noget underligt eller odiøst i). Så ud at prøve er vel det rationelle, men ikke særlig sexede svar...

Når man f.eks spørger om køreegenskaber, så er det et ret plastisk begreb, som folk på ingen måde vil opfatte (eller bedømme som) entydigt, for f.eks køreegenskaber til hvad? Svarene vil ofte have en bias, afhængig af hvilke "fan"-boys, der nu engang lige svarede på det pågældende tidspunkt :-).

Iøvrigt ikke enig i, at de er stort set ens, der er forskelle på en lang række områder (køreegenskaber (subjektivt), bremser, træk, købspris, ergonomi, samlekvalitet, gensalgsværdi m.fl.) , som summeret kan gøre en større eller mindre forskel for den enkelte, helt afhængig af hvad man vægter og hvordan.

• #15   15. dec 2010 For 100.000 kunne du jo også overveje en 1000´er, eks. denne http://motorcykelgalleri.dk/html/mar_vis.asp?MarID=86822
    Ellers ville jeg kigge de mange test og reviews på nettet igennem, hvor vyklerne bliver testet mod hinanden og så overveje hvad du lægger mest vægt på... og så vælge en ud fra det.

• #16   15. dec 2010 pseudobjektivitet Så har man hørt den med smiley

Michael S kan vi ikke godt blive enige om at det er meget små forskelle der skiller dem ad, i alle de punkter du nævner? Der er ikke en af de maskiner der bliver nævnt her der har deciderede svagheder i nogle af de punkter. Ja der er små (et relativt begreb) forskelle men samlet set er de altså ret ens.

Men hvis jeg stod med 100.000 der brændte mellem fingrene på mig, ville jeg nok ikke vælge nogle af dem, men en 07 GSXR 750. smiley

• #18   15. dec 2010 Pseudo- fordi din præference jo alligevel er tydelig, som sagt intet odiøst i det, har vi alle...

Nej, det kan vi ikke blive enige om, fordi det der fior dig evt. er en lille forskel, kan være mere eller alt-afgørende for en anden (f.eks ergonomi (03-06 PC37'erne kan være megaanstrengende for visse kropsbygninger), men i princippet alt andet også), og iøvrigt som skrevet kan småforskelle summeret også give andet end gennemsnittet ret ens, nemlig ret forskellige :-).

• #19   15. dec 2010 Nu ville jeg med glæde have alle de nævnte cykler i garagen og kan da også se fordele og ulemper i dem alle, så jeg er ikke helt enig at mine præference er tydelig.
    Jeg nævner blot nogle fakta som afgjorde mit valg. om jeg ville vælge det samme hvis jeg skulle købe en af dem brugt i dag er jeg ikke sikker på, eller i hvert fald ikke lige så sikker på det, som den gang jeg købte min.
    For der var det et vigtigt argument for mig at Yamaha'en havde en bedre garanti end de andre. Meget rart når man skulle ud og investere i sin første MC. Noget der jo ikke er så vigtigt nå man kigger på en brugt hvor der ikke er noget eller lidt garanti tilbage på.

• #20   15. dec 2010 Selvfølgelig er du ikke enig :-). M.ht 5års-garanti, kan det vel næppe tillægges større betydning idag, hvis vi skal helt tilbage til 03-06'ere. F.eks service er korrekt med hver 6.000 for PC37'eren, men hvert andet er et inspektionsservice (intet skal skiftes, normtimetal 0.7 timer, reelt bare et stempel), næppe heller ret afgørende for et valg (igen folk er forskellige, så for nogen måske alligevel)....bare lige for at illustrere en pointe :-).

• #21   15. dec 2010 Som jeg også skrev, ville det ikke være så vigtigt på en brugt smiley
    Var ikke klar over at der kun skulle inspiceres hver anden gang på en PC37'er, så lærte jeg også noget i dag. Det er jo så en ting der taler til dens fordel.

Men du får mig ikke til at sige den ene eller den anden er bedre samlet eller kører bedre, for i min verden er der ikke en der er bedre end den anden der.

Og så er vi tilbage ved at der er fordele og ulemper ved dem alle og i min verden der går det hele cirka lige op. Så det bedste råd jeg kan komme med er, køb den du føler der har den bedste ergonomi, for vi er alle forskellige og selv to med samme højde og drøjde kan have vidt forskellige opfattelser af hvad der er behageligt at sidde på.

• #22   15. dec 2010 Meh.

Folk er religiøse omkring deres motorcykler og den cykel de har er selvfølgelig den "bedste".

Så en kawasaki fan vil sige "Vælg Kawasakien "

Så en Honda fan vil sige " vælg Honda "

Så en Suzuki fan vil sige " vælg suzuki ".

Nogen siger at Suzuki er noget bæh, men alligevel hører jeg fra diverse folk at de er meget tilfredse med deres Suzuki. Selv de folk har ikke engang prøvet at have de fejl som den "suzuki" burde have.

Lad vær med at lægge for meget vægt på hvad folk på internettet skriver. Prøv dem, hvis du bedre kan lide Suzuki'en, så køb den. Motorcykler er en smagssag.

Nogen er til Honda, nogen er Kawasaki og nogen er til CPI popcorn.

Derfor skriver jeg "Prøv dem alle. Køb den du bedst kan lide".

• #23   15. dec 2010 Michael S...

Hvor køber du den ryger? Du har det jo alt for sjovt i forhold til os andre ; )

• #24   15. dec 2010 600RR, men jeg er nu også generelt svært begejstret for Honda, så det kan du sikkert ikke tillægge nogen (objektiv) værdi...;-)

Mere objektivt mener jeg at have læst at Yamaha formstøber deres ventiler af mælkechokolade og at Suzuki er den i særklasse mest populære model blandt kvinder i segmentet 65+...

• #25   16. dec 2010 Spar dine penge, tror sgu det er slut med sommer i dk. nææ køb du dig en sne scooter i stedet smiley

Ps. jeg havde valgt gixxeren, syntes man får mere for pengene, og så køre de pisse godt..

Kommentér på:
Honda, yamaha eller suzuki?? :S

Annonce