{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
961 visninger | Oprettet:

Yamaha, Honda eller Suzuki??? {{forumTopicSubject}}

Hey

Jeg går og leger lidt med tanken at skifte min cykel ud med en af følgende.

Valget står mellem:
Yamaha R1 ca.årgang 2000
Honda CBR 900 RR
Suzuki TL1000R

Hvad vil du/I anbefale og hvorfor?
Hvordan er reservedelspriserne på de forskellige?
Jeg ved at suzuki kan være lidt dyre

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af TV fra vægophæng 650 kr.
  • Opsætning af dampspærre 800 kr.
  • Solid dæk sæt på 400 kr.
  • Rengøring 500 kr.
  • Installation af loftslampe 645 kr.
  • Slibning af egetræs trappe 4.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Yamaha, Honda eller Suzuki???
  • #1   13. jun 2007 Hondaen naturligvis:-)
    ufattelig velkørende og vel den mest holdbare!
    men jeg ville jo nok prøve dem alle først...
    held og lykke med valget

• #2   13. jun 2007 CBR 900 FIREBLADE -det holder!

smiley

God solid maskine, i Honda's velkendte kvallitet, der har været blandt toppen i sportsklassen siden den så dagens lys. Altid til at finde stumper & ekstra udstyr til de rigtige priser -og så kører de bare godt. En af verdens mest populære og solgte sports mc'er. Prøv evt. at søge lidt på forum om folks oplevelser med Fireblades.

Ellers kig på www.cbr900.de, (link fjernet) www.bikez.dk for at få flere data og oplysninger om cyklerne.

Hvis du kigger på R1, som også er en fed maskine så hold øje med svaghed på 2. gear -det kan blive dyrt!

Og mht. TL 1000R, så er den jo helt anderledes med V2 motor, så den er svært at sammenligne med de to andre R4 maskiner. Men generelt har V2 flere vibrationer, men massivt bundtræk..

• #3   13. jun 2007 Yamaha ligger fint mht. reservedelspriser...Både R1 og Firebladen er fine cykler - så det er med at kikke på standen. TL'eren ville jeg holde nallerne fra - har hørt om at de har problemer med at holde til momentet (gearkasse mæssigt).

Forstår egentlig ikke hvorfor den er på din liste, da den er meget anderledes end de to andre? smiley

• #4   13. jun 2007 TLR ejere tror ofte deres maskiner er guld belagte fordi der er en 1000ccm V2'er i sports indpakning, en TLS skulle kører MINDST lige så godt og koster meget mindre! Personligt ville jeg gå efter en velholdt R1'er, andet gearet er faktisk ikke SÅ dyrt at skifte, hvilken CBR 900 model skulle det være SC-XX???

• #5   13. jun 2007 Jeg ville gå efter R1'eren. Jeg har kørt fem forskellige fra '99 til '01 og kender deres historie. Den ene havde kørt knap 50.000km og ingen af dem har haft en eneste fejl af nogen art.

• #6   13. jun 2007 Prøv prøv og prøv så ved du hvilken du kører bedst på der er altid 1000 forskellige meninger om div modeller...

Men kan godt anbefale en V2ér :o)

• #7   13. jun 2007 Hvad med en Aprilia Mille fra årg. 2001? Fin maskine uden børnesygdomme, og sikke køreegenskaber.

• #8   13. jun 2007 Smed ! - Lige præcis he he

• #9   13. jun 2007 bortset lige fra aprillia´s ualmindeligt ringe reservedels backup. og ret høje priser på nogle dele. r1éren er uhyre flot. men synes den er alt for lille til min krop. og er heller ikke tryg ved køreegenskaberne (og ja, en vanesag) hondaén har jeg ikke prøvet. tléren synes jeg passer mig bedst pga at den er dimensioneret til voksne mennesker.
    men kun en reel løsning. ud og prøv dem alle.

• #10   13. jun 2007 Ja der er nok delte meninger om det her, honda jo hvis det er en sc 44, 2000 og op efter ellers er den jo forældet... R1 00' jo kører godt og er stadig pæn nok... Hold dig fra en TLR det er en ren sofacykel, så heller en TLS den kan da trods alt dreje

• #11   13. jun 2007 Rasmus der er da en verden til forskel på TL1000 S og R.

Motormæssigt ved jeg ikke til de store forskelle. Tror nu at R har sprøjt, og S har kaburator.

Køreegenskaber og design er R jo meget ens de andre. Selvfølgelig anden motorkonstruktion, men den har et kraftigt stel, stærke bremser og en masse kåbe til vinden. Det har en TL1000 S ikke

• #12   13. jun 2007 Jeppe: Begge er med indsprøjtning, tls var den første der kom ud, og den var for løs i styringen, derfor sat man en styrdæmper på. Da tlr kom ud har de lært af deres fejl og ændrede på kronrørvinklen, men det gjorde cyklen meget tam i styregenskaber

• #13   13. jun 2007 TLR har skarpere knaster end S´eren, de har begge indsprøjtning:) Men som de fleste andre hentyder til... uden at tale grimt om andres cykler!! så ja så skiller TLR´en sig nok ud fra de 2 andre. Da de er til race og der er lidt mere tour cykel over den. Jeg er ihvertfald glad for min:)

• #14   14. jun 2007 Jeg siger mange tak for alle jeres input.
    Jeg havde allerede tænkt mig at prøve dem først.
    Selv hælder jeg mest til R1 eller CBR, men dog uden at være helt sikker....i kender det sikkert selv.

Jeg render og spørger alle jeg kender som kører MC og mange af dem ville vælge Honda´en.

Men det finder jeg så bare ud af når tiden kommer og jeg har fået prøvet dem alle.

Kommentér på:
Yamaha, Honda eller Suzuki???

Annonce