{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.229 visninger | Oprettet:

Lidt i tvivl nu R6 vs CBR 600 F4 {{forumTopicSubject}}

Jeg var ellers ved at være ret overbevist om at jeg skal have en CBR 600 F4 fra 99/00 til omkring 55 k men har nu fået øjnene op for Yamaha R6 01

Kunne være valg mellem disse f.eks.
http://www.dba.dk/yamaha-yzf-r6-600-ccm-01/id-70245747/

http://www.dba.dk/honda-cbr-600-f4-600-ccm/id-69927197/

Jeg ved jeg må prøve dem begge og bedømme men det er jo fra en kort tur.
Hvad har i af fordele/ulemper ved de 2 som begynder cykel ? Bedste kørestilling, køreegenskaber, driftsikkerhed osv. ?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hængt 3 lamper op 1.200 kr.
  • Ophængning af lampe 400 kr.
  • Hænge tre lamper op 800 kr.
  • Samle Ikea Pax to skabe 1.000 kr.
  • Hænge 2 billeder op 450 kr.
  • Udskift kontakter 800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Lidt i tvivl nu R6 vs CBR 600 F4
  • #1   22. dec 2010 det er et meget forskelligt hvordan du bedømmer..

bedste kørestilling? tja.. er du til touring så cbr.. race så R6

det samme med køreegenskaber.

driftsikkerhed kan jeg ikke sige da jeg ikke har ejet de 2 omtalte modeller..

• #2   22. dec 2010 Kørerstilligen er hårdere for kroppen på yamahaen.
    Motor og affjedering er også noget mere komfortabel på hondaen.

Det handler nok om hvor meget race du skal bruge den til?

Jeg har set og prøvet begge cykler og det er min overbevisning at hondaen er bedre kvalitet hele vejen igennem og det ville også være oplagt hvis den skal bruges til transport og en svingtur engang imellem, men hvis man giver den virkelig gas "gynger" yamahaen ikke så meget.

Skal du lave en mere fair sammenligning så skal du sammenligne med cbr600 F4i.

• #4   22. dec 2010 Du sidder bedre på CBR'en og kan køre ligeså hurtigt på den som på R6

• #5   22. dec 2010 Eller kig på zx6 den placerer sig ca. midt imellem mht. Sport / touring.

• #6   22. dec 2010 Det er mest som en cykel jeg kan køre en tur til Middelfart på efter en is og så evt. nogle ture med en eller anden klub.
    Det er ikke race selvom jeg godt kunne tænke mig at prøve en tur på Padborg park eller evt. et kørerkursus med FDM på jyllandsringen.

• #7   22. dec 2010 Troede Ninjaen (ZX6R) var mere race end begge de andre ?

• #8   22. dec 2010 Af de årgange er R6 den i 600 klassen der er mest fokuseret til banen. De andre er bedre kompromis til landevejen, men slet ikke dårlige på banen.

• #9   22. dec 2010 Nu er du jo en voksen mand der kan styre hvor meget gas du giver, så du skal ikke overveje de 600'er 2 sekunder, når du har set den her, http://www.dba.dk/kawasaki-zx-9r-ninja/id-70646785/

Den dur lige til dig! Den er venlig at kører på, meget komfortabel og du kan være sikker på at det ikke er cykels skyld hvis du for baghjul smiley
    Denne ser rigtig velholdt ud og ny serviceret samt dæk og kæde, så er den skid hvis slået smiley

Du skal ikke være bange for at den smider dig af eller laver unoder! Den har et mere fladt momentforløb og er derfor mere forudsigelig.

Jeg ville virkelig overveje at gå den vej istedet smiley
    Og nej, jeg har ikke noget med salget at gøre smiley

• #10   22. dec 2010 Kan så også læse at den er i 56.000kr nysynet, havde jeg ikke selv skulle til udlandet hele næste sæson såå smiley

• #11   22. dec 2010 zx626 år 2001 super køre stilling og driftsikker

• #12   22. dec 2010 Kan kun sige jeg er super glad for min f4, men en 600cc´er skal generelt bare have nogle omdrejninger for at flytte sig.

• #13   22. dec 2010 Hvis det skal være R6 ville jeg nok gå efter den her årgang, da den her har fået indsprøjtning og man hører ikke om gearskifte problemer.
    Desuden kunne den godt trænge til en ejer med smag der kunne få den tilbage i original stand smiley
    http://www.dba.dk/yamaha-yzf-r6-600-ccm-03/id-70044073/

Hvis du er bekymret for komforten ikke er i orden kunne det være du skulle overveje noget ala dem her
    http://www.dba.dk/yamaha-fz6-s-abs-600-ccm/id-69691072/
    http://www.dba.dk/honda-cbf-600-sa-600-ccm/id-69528091/
    der får du endda ABS med i begge tilfælde. Men nu er en Racer jo heller ikke så ukomfortabel som mange gerne vil gøre den til, det er faktisk bare et spørgsmål om teknik, så kan den sagtens være rigelig komfortabel til det du regner med at bruge den til...

• #14   22. dec 2010 Hvis du vil bruge den som du selv beskriver, så snup cbr´eren. Den er en langt bedre touringmaskine end r6´eren. Som tidligere nævnt er r6´eren udviklet til bane/race hvilket den gør fremragende. Men som gadecykel tror jeg at cbr er bedre.

og det har intet at gøre med at honda er et GUDEMÆRKE! de to maskiner er bare udviklet med hvert sit fokus for øje smiley

• #15   22. dec 2010 Peter V - Nu er en 2001 R6 jo heller ikke helt så ekstrem som nutidens 600 RR'ere i mange tilfælde er, men ellers er jeg godt nok fundamentalt uenig. En af grundene til, at der er så mange 600 RR cykler med meget lavt km-tal til salg, er bl.a at en del bliver trætte af dem, når de i dagligdagen finder ud af, hvor fokuserede de i realiteten er, sure man kan da godt bruge dem til til bykørsel, ferie og 2-up mv, men de er bare ikke ret gode til det. Man skal derfor afgøre (ærligt) med sig selv, hvor fokus er og hvad brugsmønsteret skal være. F4'erens store styrke er dens versatilitet (brede brugsmønster), den gør mange ting rigtig godt, men ingenting bedst - Af de 2 er F4'eren klart den bedst gadecykel, hvis ens fokus primært er gadekørsel i al almindelighed, R6'eren hvis fokus er mere snævert track eller frisk gadekørsel.

• #16   22. dec 2010 Hvis du har et budget på 55k ville jeg da kigge på min. Der får du sku noget for pengene smiley en cbr 900 rr fra 99 er en fantastisk maskine smiley

• #17   22. dec 2010 Nu ved jeg ikke om du KUN syntes om de to mcère du der nævner men du burde lige se denne. Det er en super køremaskine til både det ene og andet .
    Og prisen fejler IKKE noget.
    http://www.motorcykelgalleri.dk/html/mar_vis.asp?MarID=69474

• #18   22. dec 2010 det er begge 2 rigtige fine mcèr. men havde det været mig havde jeg valgt hondaen. de køre kanon og fejler meget sjældent noget! sidste år kørte jeg 4000 km til italien på en gammel cbr f1fra 88 og der var ikke de mindste problemer og det var både motorvej og bjergkørsel ( og den blev presset til det yderste) kørte i alt 11000 på den sidste år og har ikke haft de mindste problemer med den overhovedet. jeg syntes i hvertfald at det viser at honda laver mcer af god kvalitet. det er jeg slet ikke i tvivl om at yamaha også gør men man høre af og til om de r6 med gearkasser oliebrug osv.
    men hver sin meninger men jeg havde klart taget hondaen

• #19   22. dec 2010 thomas S.

Nu beviser sådan en tur jo ikke SÅ meget. Der er også en her fra siden der kørte til spanien og tilbage igen på sin GSX-R 250 uden problemer. Det ser jeg så HELLER ikke som en blåstempling af den mc :-).

Men JA. Honda cbr f 1-2-3-4 kører da fint. Ligesom de fleste andre mcère i den klasse.

• #20   22. dec 2010 Til hverdags brug er hondaen KLART at foretrække. Har kørt 6 år på en cbr 600f4 årg 2000. Min kammerat havde en r6 99 som jeg har prøvet et par gange.

• #21   22. dec 2010 Også godt tilbud Bo smed op på den fireblade, der er SÅ meget mere bøf i sådan en end en 600...

• #22   22. dec 2010 Honda ingen tvivl

• #23   22. dec 2010 af de 2 du tænker på, , ville du nok sku bruge den cbr 600, rolig og behalig pålidlig maskine, , har haft en.. men af de 2 maskiner, du skriver, om ville jeg personlig, vælge, R6 .. men mit hjerte er til ninja total fed fed maskine, , min har snart kørt, 87.000 km, og starter på første og køre fra det meste i 2, he he .. men en honda til at hente en is, og lidt race og hygge det er en CBR.. mvh hc

• #24   22. dec 2010 @ Michael S, nu er det jo også ældre R6'ere vi snakker om. Hvis det var en 06 og frem vi snakkede om ville jeg være helt enig i, at den ville være en kende for ekstrem til lange ture.
    Din argumentation om at RR maskiner bliver stående hjemme og CBR F får kørt en masse Km falder lidt til jorden, når man ser hvor mange start/midt halvfemser CBR 600F'ere der kun har kørt omkring 30.000km smiley

• #25   22. dec 2010 Den her pris fejler sku heller ikke noget . Og OGSÅ en super køremaskine der kan lidt af det hele.
    Bare FLERE år nyere.
    http://www.motorcykelgalleri.dk/html/mar_vis.asp?MarID=86714

• #26   22. dec 2010 hehe der kan man bare se, der er ligeså mange der er for den ene eller den anden..

Af de 2 maskiner du stiller op der havde jeg valgt R6eren (hvis jeg tager mine tykke Honda briller af)

Men det skyldes kun at du som begynder er lige stillet på begge maskiner mht performance.. men jeg hader bare den touring røv der er på den cbr600.. synes du skal kigge på en cbr 600 SPORT i stedet, de er også billige med det helt rigtige look..!

• #27   22. dec 2010 Peter V - Næh, gør det såmænd ikke af flere grunde, bare for at nævne 2 - dels er CBR600F jo en af de allermest parallelimportede cykler (2. køretøj i DE) overhovedet i DK og rigtig mange har derfor den (import)baggrund, dels vil du nok også bemærke, at en hel del ældre danske CBR600'ere efterhånden udbydes med 60-100.000 på tælleren. Ja jeg ved godt, at du sikkert også tænkte på svindel med de analoge km-tællere i salgsøjemed, men der er nok ikke noget rigtigt argument for, at det er hverken mere eller mindre udbredt for CBR'ere end for alle andre, der er blot langt flere af dem...

Nu har jeg jo en ret bred kontakt med CBR600'ejere, og kan blot konstatere at F'ernes ejere generelt kører langt flere km/år på deres end RR'ernes og de bruger dem også forskelligt som antydet...ikke at det ene er bedre end det andet, det er blot 2 forskellige brugsmønstre.

• #28   22. dec 2010 Tror de 900 er for store som begynder cykler og hælder nok stadig mest til CBR men måske det så skal være denne ?

http://123mc.dk/find/viewAd.php?referer=search&order=desc&ordertype=date&dealer=&biltype=&brand=Honda&model=CBR 600 F&ccm_start=0&ccm_end=9999&year_start=2000&year_end=2011&km_start=0&km_end=999999&pris_start=0&pris_end=99999999&afgift=0&color=&periode=&area=&key_search=&pics=&nysyn=&serviceok=&ad_type=0&search_offset=&offset=4

Er den mindre behagelig end de andre F4, den er vel ikke så slem som CBR RR modellerne ?
    Suzuki føler jeg at en del ikke er så glade for og der er en del "hate" mod dem der kører suzuki eller er det bare noget jeg fornemmer ? Sådan en GSXR 750 er nu ellers ret sprød smiley

• #29   22. dec 2010 Hmm det link driller, ellers fed cykel man kommer til men lidt uden for min ramme smiley
    Prøv det her istedet smiley
    http://123mc.dk/find/viewAd.php?directlinkID=21020

• #30   22. dec 2010 Du kan roligt købe en 900. Der gik ikke længe end min r6'r blev for kedelig. Og har været mega glad for min cbr. Men set tilbage på det hele, så har jeg fortrudt at jeg ikke købte en ordentlig en fra starten ( flere hypper ) da det at skifte mc gir ren underskud smiley

• #31   22. dec 2010 Jack D (Christiansfeld) S

Så fordi nogen har et hate imod suzuki så vil du ikke købe det mærke.
    Oooookayyyy. sorry to say ,men det er sku sørgeligt at nogen vælger mc ud fra hvad andre syntes.
    Suzuki fejler sku ikke noget (i mine øjne). Jeg har da eket e par stykker af dem eftehånden . Jeg skuttede med en 1000cc (TL 1000S) og efter den gik jeg tilbage til 600cc . Et skifte jeg på INGEN måde har fortrudt. Kubik er ikke alt selv om nogen mener det.

• #32   22. dec 2010 Jack D - Der er selvfølgelig insprøjtning på FS'eren, men det er ikke entydigt en fordel for alle, nogle foretrækker faktisk F4 (karb), ellers er der ikke den helt store forskel køredynamisk, ergonomisk eller præstationsmæssigt på en FS og så en F4/F4i PC35, men udseendet (der jo er vigtigt for mange :-)), er lidt mere sportscykelagtig. Til gengæld er der meget stor forskel på en PC35(F) og så PC37/PC40 (RR).

• #33   22. dec 2010 Den SV 650 jeg linkede til er så 6 år nyere end dem du har haft kig på,og har gået en del mindre, og er LANGT billigere at forsikre.Og billigere i indkøb. Den kører lækkert sådan en ,og den kan sku seriøst det hele. Betyder det slet ikke noget !!. Jeg kunne forstå hvis du sagde nej fordi du syntes den var grim . Men at du siger njjaaaaaa, de andre taler dårligt om suzuki. DET fatter jeg slet slet ikke.

• #34   22. dec 2010 Helt enig med præsi, hvis "aktiv" MC-kørsel er målet, så er en 600cc meget sjovere end 1000cc-færgerne, der skal arbejdes mere for sagen, men det er jo netop det sjove ;-).

• #35   22. dec 2010 ja for dælen - glem det der skrusuki det er jo nærmest som en kineser smiley

• #36   22. dec 2010 Præsi jeg haft kig på en GSXF 650 til at starte med for der kunne jeg få en ny for 80 k men den vejer vel 40-50 kg mere end en CBR 600 og det må vel også betyde noget.
    Jeg vælger ikke cykel kun ud fra hvad andre syntes for jeg køber ikke før jeg selv har prøvet men jeg vil samle så mange input som muligt og jeg kan jo ikke prøve alle modeller. ( Skal dog prøve mange smiley )
    Hvis der er nogle der er negative over noget kunne det jo være der var en grund til det og derfor spørger jeg også om det er korrekt at der er mange der har noget imod Suzuki.

Men nu vi er ved det ville i andre vælge Suzuki frem for Honda eller Yamaha og hvorfor ( hvis vi ser bort fra prisen )

Og ja lidt "aktiv" mc kørsel må det godt være, jeg skal nok ikke toure den til Harzen smiley

• #37   22. dec 2010 GSX 650 F vil jeg så også mene er i en noget andet klasse end både R6 og CBR 600f.
    Det er da rigtigt at mange har noget negativt at sige om suzuki. Personligt tror jeg mest det bunder i at de har markedets billigste priser og derfor bliver sidestillet med "skrammel" men faktum ER nu bare at de på nær i år har haft det største salg i danmark i mange år. Det er jeg ret sikker på de ikke havde haft såfremt det var så dårligt.
    Jeg er ikke i tvivl om at de laver gode mcère ligesom alle de andre gør.

• #38   22. dec 2010 "Men nu vi er ved det ville i andre vælge Suzuki frem for Honda eller Yamaha og hvorfor ( hvis vi ser bort fra prisen )"

Se bort fra prisen !!. Vi SKAL da sammenligne på godt og på ondt ikke. Det vil da absolut være unfair ikke at tage pris/årgang i betragtning .

Det er igen metaliteten . Uhhh den er dyr OG gammel . SÅ må den godt nok være god. NOT.

• #39   22. dec 2010 Så må jeg da også lige hoppe på en Suzuki, er det en SV 650 der ligger mest op ad R6 og CBR 600 ? Tror nu også jeg vil tage en prøvetur på GSX-R 600, ZX6R, VFR 750 ( har fået at vide at man er solgt hvis man prøver sådan en )

Men indtil videre er jeg nok stadig mest hooked på CBR 600

• #40   22. dec 2010 Du kan roligt købe en sv650s. Trods det er den langsomste af de cykler jeg har haft er det den jeg savner mest. Mmmm v2 bulder smiley

• #41   22. dec 2010 Sv 650 er i sin egen klasse vil jeg sige . Den har en V2 motor der både giver et andet træk og en anden lyd.
    R6 og CBR600f vil jeg så heller ikke ligge i samme klasse. R6 er en sports-mc og CBR 600F er en sport-touring så jeg kan ikke sammenligne de to op imod 1 anden model. det ville kræve 2 andre .

Men held og lykke med din søgning efter mc. Uanset dit valg så kører du nok kun på den 1 år hvis du er som de fleste andre. Så skal der prøves nyt :-).

• #42   22. dec 2010 Hvis jeg skulle vælge imellem R6 vs. F4'eren.. Tog jeg helt klart Hondaen.. Til det forbrug som du nu umiddelbart har..

Men det er jo en smagssag... En pose guldbolcher eller holdkæftbolcher.. *BoB BoB.......* c",)

Pøj Pøj med dit valg...

/Rass

• #43   22. dec 2010 Det gør mig sådan set ikke noget at den er gammel hvis den er driftsikker og er god kvalitet. Derimod skal jeg da hellere end gerne købe en nyere hvis den er på samme kvalitetsniveau andet ville da være dumt men så må jeg jo bare få at vide hvilken ny der slår en gammel til samme pris ? Er det SV 650 ?
    Jeg har også købt en lettere brugt Audi A4 som jeg er mere glad for end min nye Peugeot 407 SW som sammenlignet på nypris er billigere end Audi. ( konen kører nu Peugeot'en smiley ikke at det er en dårlig bil, slet slet ikke ) Man føler bare en anden slags kvalitet når man sætter sig ind i Audi'en og det kunne jo være der var lidt det samme når det kommer til MC ?

• #44   22. dec 2010 Jeg har selv Audi A6 og ved hvad du mener der ;-). DE kan sku lave biler.
    Men du vil ikke kunne sidestille biler på DEN måde med mcère.

Du vil mærke svèren som en mere markant mc end feks CBRèn . og den vil også føles lettere. Til gengæld vil hondaèn når det skal gå rigtig hurtigt føles mere "rigtig" da den har række 4 motor og sv har v2.

• #45   22. dec 2010 Det er jo så ikke helt rigtigt præsi, eller rettere....opinions vary :-), for det er jo netop et "religiøst" kardinalpunkt for mange. En del vil netop gerne betale lidt mere, fordi de føler de får en højere kvalitet ved at vælge en Honda fremfor en Suzuki (det omvendte er stort set aldrig tilfældet), mens det for mange andre er prisen, design, flest hk for pengene eller noget helt 4'de, der er mere afgørende. Til gengæld betyder det jo også, at der ikke findes en objektiv sandhed, og dermed at den enkelte må finde sin egen - Så enig i, at man bestemt ikke skal lade andre styre ens valg (hverken sym- eller antipatier), men vælge det, hvor man synes man får mest valuta for pengene, udfra de ting, som man nu engang vægter mest.

• #46   23. dec 2010 der findes også en gsx-r 600 eller 750, det er også fine cykler, men igen hvis det er til at køre til ishuset, så er Honda'en nok det bedste valg, du sidder noget mere oprejst end på de andre racer cykler.

mht holdbarhed og kvalitet så er de sq lige meget værd, ingen af cyklerne falder fra hianden og de kan alle køre langt hvis man passer på dem.

• #47   23. dec 2010 Prøv, prøv og prøv...
    ingen herinde kan fortælle dig hvilken cykel DU vil foretrække at køre på. :o)

• #48   23. dec 2010 Nu har jeg fået fået et godt bud på under 60k for en 2005 R6 som jeg overvejer lidt.
    Jeg har bare set at nogle mener den er for voldsom som begynder cykel fordi den ikke trækker så jævnt
    Se bl.a. her:
    (link fjernet)

Er nu ret fristet til den pris men skal slå til inden nytår.

• #49   23. dec 2010 Det er en fin pris for en 05'er - hvis det reelt ER en 05'er, og ikke bare en overgemt ældre model.
    Den skal have upsidedown-forgaffel hvis årgangen skal passe.

Mvh Mathias

• #50   23. dec 2010 Hvordan ser jeg det ?

• #51   23. dec 2010 Denne er en "ægte" 05'er med upsidedown-forgaffel:

http://motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=16102

Dette er en 04'er med konventionel forgaffel:

http://motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=36525

Mvh Mathias

• #52   23. dec 2010 Yamahaen ser da ok ud men Hondaen er satme flot i forhold til den anden.
    Hondaen kan du helt klart holde ud at side på i længst tid.
    Prisen er bedst på Hondaen
    Km tal er bedst på Hondaen
    Gensalget er bedst på Hondaen
    Yamahaen er nok en tand sjover til race, og derfor vil jeg nok ikke vælge den. Har sikker fået flest prygl af de to maskiner

• #53   23. dec 2010 Det er den her, så er det vel en 2004 ??

http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=17795

• #54   23. dec 2010 Ja, højest - måske det også kan være en 03, men her kommer min R6-viden til kort.

Prisen er dog stadigvæk rimelig, vil jeg mene.

Mvh Mathias

• #55   23. dec 2010 Her er en anden fra 2005 den har da samme forgaffel ?

http://123mc.dk/find/viewAd.php?directlinkID=17862

• #56   23. dec 2010 Næsten uanset hvad du vælger til 60.000,- i dag får du en kanon begyndercykel...jeg ville vælge en cbr600, cbr900 årgang 98' el. 99' eller zx6r 98' el 99' med karburator.

God fornøjelse med at prøveturene...

• #57   23. dec 2010 Ja, den du linker til dér ved MC-importen er HELLER ikke en 05'er - og iøvrigt ALT for dyr. Men det kan du sikkert godt selv se smiley
    Den du linkede til tidligere til 57.500 står som sagt til en ok pris - men ikke så meget falden-på-halen-jeg-henter-den-med-det-samme-super-billig-pris som folk i annoncen giver udtryk for, efter min mening smiley

Mvh Mathias

• #58   23. dec 2010 Nej nu hælder jeg også mest til en CBR 600 men hvis det nu er en super handel så er det jo ikke en skidt cykel.
    Jeg må nok bare lade være med at lade mig friste for meget når det nok er bedst at kunne prøvekøre. Men jeg har ikke opgivet den endnu smiley

• #59   23. dec 2010 En super handel her og nu kan godt i sidste ende vise sig at være en skidt handel hvis du efter et par måneder bliver træt af R6'eren og vil have en CBR i stedet. Det betaler sig sjældent at skifte køretøj smiley

Mvh Mathias

• #60   23. dec 2010 Jeg vil nok råde dig til at kigge på andet end bare 600. Jeg blev selv rådet til at købe en fordi andet var for hurtigt mente folk, men valgte noget meget større også beherske mig selv, istedet for at købe noget som jeg ved vil kede mig efter få år og som bliver svær at sælge igen pga krisen. Jeg har hvertfald intet fortrudt overhovedet smiley kun at jeg ikk fik mc for mange år siden

• #61   23. dec 2010 Jeg overvejede nu en Baby Ninja til at starte med så at gå fra 250 til 600 er vel en ting men at starte på en R1 eller CBR 1000 er måske lidt overkill vil jeg tro.

• #62   23. dec 2010 Tag nu inden du vælger en R4 cykel at prøve V2´eren.

Jeg vil ikke have R4 på landevejen, for man kører alt for hurtigt på dem hvis de skal være sjove at køre på.

Jeg kommer ikke til at køre R4 på landevejen, for den hører til på banen.

Prøv svérens motor karakterstik inden du vælger, og hvis du ser på www.svrider.dk så finder du ikke mange som er utilfredse med dem.

Denne syntes jeg er et fint bud: http://www.dba.dk/suzuki-sv-650-s-650-ccm-07/id-70466945/

• #63   23. dec 2010 seriøst hvis i keder jer på en 600, så er det nok fordi i kun skyder dem af på motorvejen.

• #64   23. dec 2010 Præcis min pointe ;-D

Du skal fyre dem af før de er sjove.

Min kammi på cbr1000rr skal i 4 gear før den trækker som min sv1000s i 6 gear ved overhaling.
    Til gengæld er den væk når den når omdr hvor den trækker.

600ccm er endnu mere følsom overfor omdr, så derfor syntes jeg det er klart sjovere på V2´eren.
    (trækker den på hjul på gassen i 1 fra 3000 omdr uden kobling på min SV1000 , hvor r4 skal op på 10000 omdr før den gør det og der kører man over 100 km/t i stedet for 40km/t på Sv´eren)

• #65   23. dec 2010 Jannik... nu er en cbr1000rr jo også gearet meget anderledes end din og løber omkring 140 i 1. gear og 200 i 2. gear. Hurtig acc handler om at holde forhjulet nede og det er vel det en cbr1000rr er bygget til.

Man kan jo også vælge en cb600 hornet som er meget anderledes end en cbr600 hvis det er fordi man vil have det sjovt.

• #66   23. dec 2010 Vent nu til du kan prøve cyklerne...

Det er dumt andet

• #67   23. dec 2010 Jan U.
    Præcis, og det er derfor jeg ikke syntes den er til landevejen for du mister dit kørekort i andet gear. Vælg hellere en som trækker super godt helt nedefra i stedet for at den kan løbe 300+

• #68   23. dec 2010 Jannik
    Kommet an på hvad man er til. Var selv træt af at blive overhalet på min sv'er da den ikke kunne mere end 215-220 km/t men igen det kommer jo an på hvilken kørestil man går efter
    Den r6'er er sku en fin pris. Køb køb

• #71   23. dec 2010 Det er klart R4 der er hurtigst, men hos mig er det V2 der er klart sjovest. smiley

• #72   23. dec 2010 Det er smag og behag.. V2 er for dem der kan lide turbodiesel med masser af moment, men døde på toppen, mens R4 er til dem der kan lide sug biler med masser af omdrejninger smiley

Kommentér på:
Lidt i tvivl nu R6 vs CBR 600 F4

Annonce