{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ny cykel???
  • #1   23. dec 2010 Bort set fra den bovlam og ikke kan bremse. Så er der ingen fejl på den

  • #3   23. dec 2010 nej tag du en tl1000 den er der noget træk i. smiley hoho og min er tilsalg smiley

  • #4   23. dec 2010 nej det er rigtigt henning, køb en duc 916, der er sku noget godaw i .......

  • #5   23. dec 2010 30-35.000 km det var ikke meget for en 12 sæsoner gammel motorcykel. Tjek selvfølgelig om det kan passe. Ellers kender jeg den ikke, andet end at jeg synes den er pisseflot. At så en ZX-9R vejer det samme, yder 15 HK mere, og kører fra en R1'er i samme årgang ... smiley

    Tjek denne her side hvis du læser engelsk: (link fjernet)


  • #7   24. dec 2010 Når man tænker på hvor meget folk herinde går op i "hver sin smag" så er det da totalt smagløst at foreslå andre modeller når nu manden spørger ind til en fireblade ?

  • #8   24. dec 2010 Jeg kørte cirka 35.000km på min 1998 FireBlade (som er samme model) før jeg skiftede til noget nyt. Utrolig letkørt, og dejlig motor som har rigeligt med kræfter til landevejen.
    Den er fin til små ture, og længere turer sydpå klarede den også.

    På de 35.000kr fik den kun lavet alm. service, og da jeg solgte den havde den kørt 65.000km og kørte stadig som en drøm.
    Umiddelbart tror jeg ikke den har nogle specielt svage steder ift andre modeller.

    Hvis den ser flot og velholdt ud, så lad være med at gå for meget op i KM-tal, der er masser af km i dem. Evt. hvis du kender en mekaniker tæt på sælger så prøv at aftal at du lige køre forbi ham med den på en prøvetur og får kigget det meste vitale efter.

    PS Fantastisk med alle de relevante svar man får herinde.... kig evt på www.fireblades.org - det kan ikke betale sig at stille tekniske spørgsmål på motorcykelgalleri... det er efter min mening kun et GALLERI.


  • #9   26. dec 2010 Tak til dem der virkelig gad læse mit spørgsmål og hjalp på deres bedste vis...

  • #10   27. dec 2010 Hej Christian!

    Min søn har sådan en Fireblade som du søger. Han har været ejer af den fra den havde gået 36.000km. Idag står der 106.000km på tælleren. Cyklen har aldrig fået andet end almindelig vedligeholdelse (olie, filter, sliddele osv.) Den har aldrig brokket sig. Knastkædestrammeren er skiftet da cyklen havde gået 85.000km. Så det Don T henviser til kan jeg så absolut ikke nikke genkendende til. OG hvis det nu skulle vise sig at være tilfælde at den trænger til en ny knastkæde strammer, så kan de erhverves sprit nye i England for 350kr. Det tager 5 min at skifte. Er du lidt "fummelfingret" så skal du være velkommen til at kigge forbi, så skifter vi den. smiley

    Min søn benytter cyklen både på vej og bane. Det kan godt være som Racing4fun.es henviser til at den er bovlam og ikke kan bremse. Men cyklen er fra 1998, så tag nu lige sådanne kommentarer med et gran salt. Nu forholder det sig også heldigvis sådan at det er chaufføren der bestemmer hvor hurtigt cyklen kommer rundt, hvad enten det er på vej eller bane. Selvfølig har den sine begrænsninger, men alderet taget i betragtning så klarer den sig fint. Har da udbremset diverse Duc, R1, Zx10R osv osv osv på de svenske baner... Så helt elendigt bremser den nok næppe!!! Ellers har han bare større nosser end dem der sidder på deres friværdis-købte-potens-forlængere...

    Er der noget du vil vide om den specifikke model så kan du evt bare skrive til mig eller min søn "Rune [København]", han er at finde på min venneliste.

    Held og lykke med købet, du køb vil du ikke fortryde.

    Erik


Kommentér på:
Ny cykel???

Annonce