{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvad ville i vælge?
  • #1   2. jan 2011 Af det du skriver der.... så vil jeg vælge ....

    At du selv vælger..... det er jo dig der skal købe og betale og køre på dem...



    mvh


  • #2   2. jan 2011 helt sikkert suzukien da jeg syntes det er langt den kønneste men det er jo smag og behag

  • #3   2. jan 2011 Den der er i bedst stand

  • #4   2. jan 2011 Suzukien kan du få dele til.

    Honda laver ikke dele 15 år efter cyklen er gået ud af produktion. (har jeg hørt fra nogle frustrede Honda ejere)


  • #5   2. jan 2011 Lars K: Sludder. Se hvad der findes af originale dele til en CB450 eller CB750...
    Selv til den gamle CB450 fra 1975 jeg havde, var det muligt at få originale dele.


  • #6   2. jan 2011 Nå ja - en lille stavefejl... den er fra 1983!!!!!

  • #7   2. jan 2011 Kører ikke selv Honda, men kan kun sige hvad de fortalte mig. Plus en mc forhandler. Men er du sikker på det er Honda selv der laver delene, og ikke nogle entusiaster der står for at få dem produceret, lige som man ser ved andre mærker?
    Kører selv Nimbus, og der kan man også få nye dele, men det er næppe fra Fisker og Nielsen...

    Fik det samme at vide om Yamaha ved en Yamaha forhandler, da jeg manglede dele til en 920 Virago fra 87.


  • #8   2. jan 2011 der er jo også mulighed for klassisk forsikring på hondaen til ca 1300 helårli kasko.
    orginale honda dele har været meget billige men mange er stedet 100% inden for de sidste 2 år.
    du kan kikke ved davidsilverspares.co.uk De har tidliger haft nye tanke til feks cb 1000 f til ca 1500 kr,men måske en magna er mere udbredt i usa.
    mvh kk


  • #9   2. jan 2011 Jesper Virum: Nej det er ikke noget sludder. Og det er ikke 15 år men 10 år efter at de har stoppet med at lave den de stopper med at lave dele til dem.
    Og det er umuligt at finde nye motor dele og ligende til VT og VF. Selv fra store hollandske firmaer, usa, England osv.
    Det værste (efter min mening) ville nok være den Magna.
    Det finder man hurtig ud af hvis man skal lave motor på disse gamle hunde fra 80èrne. Og ikke bare forgaffelpakninger og tændrør osv. For det er sku meter vare.


  • #10   2. jan 2011 Kender ingen af dem, men regn med at Honda altid er bedst, uanset hvilke modeller og årgange du sammenligner, altid!

  • #11   2. jan 2011
    Fenris: Den eneste del der ikke kunne fåes originalt til min 450 fra 1975 da motoren blev renoveret, var kædehjulet til knastkædestrammeren. Alt andet der skulle bruges kunne skaffes ved en hondaforhandler i England, uden problemer.

    Jeg har haft Honda NT650 Bros, GT647 Hawk, XBR500, VTZ250, CMX450 Rebel og VT250 Spada. Modeller der ikke ligefrem er udbredte i DK, og nogle af dem har ikke været tiltænkt Europa. Men jeg har aldrig haft problemer med at finde de reservedele jeg skulle bruge. Når det gælder tilgængeligheden af reservedele, har jeg oplevet det er noget lettere med en Honda.


  • #12   2. jan 2011 Hej smeden..
    Hvad skal du bruge cyken til ??
    hvis du har ferie i tankerne så tænk ccm -
    hvis det er en tur til stranden efter en is,- så vælg med hjertet..
    men intet slår ccm..
    jeg er selv en lykkelig ejer af en vs 1400
    Henrik H.


  • #13   2. jan 2011 find en kawa eller yams

  • #14   2. jan 2011 Når maskinerne er oppe i den alder så vælg den der er i bedst stand... Hvis de er i lige god stand så vælg hondaen smiley

    Den med at honda ikk producerer dele til ældre cykler kan jeg slet ikk genkende


  • #15   3. jan 2011 Der er flere der nævner det, og jeg har da også hørt, at det er problematisk men Magna-dele.

    Lyt lige lidt til Fenris her. Han sælger og reparerer Honda, så pas på I andre ikke taler mod bedre vidende.

    Intruderen kan du få hver en stump til i original-label stadig. I USA markedsfører man den stadig som Boulevard 800, og når den en gang ryger af markedet, skal der leveres dele de næste 7 år. Sidder man med en helt fortvivlet 700/750, er der masser af donormaskiner fra 800 at få.

    Jeg ved godt, hvad jeg ville vælge i den situation - og det er IKKE magnaen, selv om det er en fed maskine.


  • #16   3. jan 2011 Ville ikke vælge nogen af de 2 du nævner , find en model med et bedre ry

  • #17   3. jan 2011 Knud: Meget muligt. Og ja, det gælder da for Magna 1100. Men det er ikke generelt at Honda stopper med at lave dele 10 år efter endt produktion. F.eks. har de lavet forrør til en 400/4 frem til 2005/6. Og den model stoppede de med at producere i 1977. Så der gik 28 år

  • #18   3. jan 2011 Jesper: Jeg siger ikke noget om, hvad Honda generelt gør - jeg refererer blot, hvad jeg har hørt. I sidste instans er det jo også sådan at en produktion opretholdes alt efter efterspørgslen på verdensmarkedet, så du kan sagtens have modeller som er sjældne her, men meget almindelige med globale øjne.

    De syv år jeg nævner har heller intet med Suzukis policy at gøre. Det er et simpelt krav fra amerikanske lovgiveres side for at give importtilladelse til udenlandsk teknologi - ren protektionisme, men i dette tiolfælde kommer det bl.a. mig til gode.


  • #19   3. jan 2011 Har ikke hørt hvornår Suzuki stopper med at lave dele, men har ikke hørt nogen sige at de ikke kunne få stumper til deres cykler.

    Men hvis nogen ved hvor man kan få stumper til en cb 450 årg 67 en to cyl. Har jeg en kammerat der MEGET gerne vil vide det.


Kommentér på:
Hvad ville i vælge?

Annonce