1.378 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 26 Svar

Aprilia rs 125 vs Hyosung gt 250r :o Aprilia rs 125 vs Hyosung gt 250r :o

Hey.

Står og skal erhverve mig en lille mc..

Valget står mellem disse to.

Kan ikke beslutte mig.

Hyosung falder nok hurtigere fra hinanden, men 4 takt lyder bedre med ny udstødning og kører længere på literen. Samt mindre slid..

Kan ikke beslutte mig.

Hvad syntes i to do?:-)
På forhånd tak!

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Samle kommode 400 kr.
  • Skifte cover til lampe i loft 500 kr.
  • Utæt afløb i køkken 1.500 kr.
  • Sæt en loftslampe op i udtaget 400 kr.
  • Cykelkæde 475 kr.
  • Tømrer til reparation og ophængning af badeværelses skab 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Aprilia rs 125 vs Hyosung gt 250r :o
  • #1   3. jan 2011 Hyosung har lavet MC'er i snart 30 år. Den falder ikke fra hinanden.

• #4   3. jan 2011 Hvis du kan skrue selv skal du ikke være bange for rs 125´eren. Kan du ikke, så tag hyosung´en.

• #5   3. jan 2011 Som de fleste siger smiley Hyosungen .. Den er altså flot, og den lille RS'er giver dig bare en knallert lyd ..

• #6   3. jan 2011 eneste minus ved Hyosung er at lakken er umådelig dårlig kvalitet. RS'eren er en lille kanllert og måske for lille vil nogen mene, men de går nu godt så længe de kører. Der er noget mere vedligeholdelse ved en RS'er end en Hyosung.

• #7   3. jan 2011 Hvorfor ikke købe en droslet mc istedet for ?
    Tror du vil blive glader for en med med lidt flere ccm og når tid er kan du jo fjerne droslingen.

• #8   3. jan 2011 Jeg kunne ikke drømme om nogen af dem! Hellere en større, droslet mc!

• #9   3. jan 2011 hvad er kørselsbehovet ??

hvis du kun skal køre et par tusind om året vil RS125eren nok være den sjoveste , og der er ikke noget der slår lyden af en 2-takter der ringer ud smiley
    skal der flere KM på klokken om året så ville en 4-takter nok være at foretrække rent økonomisk , men lige netop hyosong eller hvordan det staves vil jeg ikke forholde mig til da jeg ikke har prøvet en , har nok for mange fordomme smiley

• #10   3. jan 2011 Hvis de begge var fabriksnye, og de begge to stod til samme pris, så ville jeg 110 % vælge Hyosung. Du bliver simpelthen for træt af at køre på RS'ern. Den skal konstant ligge i høje omdrejninger for at have trækkraft, modsat Hyosung'en der har det længere nede i omdrejningerne.
    Jeg har ikke prøvet nogle af de to maskiner, men jeg har prøvet en TZR 125, og den var simpelthen for kedelig. Den er kun sjov på en lige vej, men lige så snart du kommer ind i byen eller andre steder hvor du skal bruge moment i de lave omdrejninger så sker der ca. lige så meget som en 50ccm scooter.

Så min konklusion:
    Vælg Hyosung GT250R !! Den er langt federe, mere trækkraft, og lyder også meget bedre. Jeg ville aldrig være i tvivl. Om så den kostede 5.000 mere end RS'ern.

Men det er selvfølgelig ikke mig der skal bestemme. Det er dig der skal køre den. Jeg har selv købt en FZR 600 fra 1991 for at få en masse moment selvom den skal begrænses til 34HK.

• #11   3. jan 2011 Steffen H
    ?? tzr kun sjov på lige vej ?? har du totalt overset meningen med 125cc totaktere ?? de skal da ud og scratche knæ og andre dele af anatomien der måtte gå i når det bliver sjovt på de små veje med masser af sving smiley

• #12   3. jan 2011 Steffen h: det er da på en lige vej en ilter 125ccm 2-takter er kedelig. Derimod er det på en snoet vej, hvor den får kniven at den virkelig kommer til sin ret.

• #13   3. jan 2011 Det kommer meget an på hvor man kører. Jeg kørte på den sydlige del af Fyn, med sving og bakker. Lige så snart man kommer rundt i et hårnåle sving og skal op af en bakke mangler den trækkraft. Jeg ville på alle tidspunkter vælge en Hyosung GT250R over en lille RS 125. De er hurtige gennem sving, ja. Men det er også det eneste de kan bruges til.

Det jeg savnede ved TZR'en var at den ikke fløj ud af svingene men lige skulle op i omdrejninger før der skete noget.
    Derfor siger jeg at den kun er sjov lige ud, da man kan holde den oppe i de høje omdrejninger.

• #14   3. jan 2011 Steffen H
    passende nedgearinger på vej ind i sving = lavere gear på vej ud af svinget , og er du i første : højere svinghastighed smiley thats wot 2-strokes are about smiley

• #15   3. jan 2011 Tak for jeres svar!
    Det er til at køre 50 km hver dag, så heller også til 4takteren..

Mange tak igen! smiley

• #16   3. jan 2011 Meyer C
    ja med det KM-forbrug er det nok den bedste / mest økonomiske løsning

GL med køb når du når der til

• #17   3. jan 2011 det er altså tilladt at geare ned når man kommer til de helt snævre sving...

• #18   3. jan 2011 Mirza jeg har længe siddet og tænkt at min zx6'er egentlig også skal have mange omdrejninger for at trække godt... Og så sløj synes jeg heller ikke en RS'er er.

• #19   3. jan 2011 en RS vejer ikke så meget , så er det meget snævert kan kompensere en del med at grille koblingen (og det gør man) , nok lidt værre på en zx6 at file kobling med 10Krpm ud af sving uden at miste greb smiley

• #20   3. jan 2011 Ud og prøv dem begge. Jeg tror du falder for Hyo'en. Både design og holdbarhed vil være foran smiley

• #21   3. jan 2011 omdrejninger er det der gør livet værd at leve.. Fuck moment smiley

• #22   3. jan 2011 Mirza A
    ja til en hvis grænse smiley , behøver jeg at nævne gsxr250 ? smiley

• #23   3. jan 2011 Nej, der skal være moment nok til at spinde jorden den modsatte vej rundt (;

• #24   3. jan 2011 Steffen H
    du prøvede altså ikke at file kobling med mere end 1/4 gas på din TZR ??

smiley

• #25   3. jan 2011 jeg har i flere år kørt 50 km hver vej på en rd 350 2-takt, den var bestemt ikke upålidelig. sjovt nok at nogen siger at man skal vælge den ene eller den anden for at køre lige ud, der er sgu da ingen af de 2 maskiner der er bygget til at kører ligeud, der er jo ikke ligefrem dragstars maskiner. de små maskiner som disse er guder på snoet vej hvor kg betyder alt.
    man kan sige at aprilla har lavet en knallert derfor ligner den deres knallert, man kan også sige at den ligner en 125 cc racer som blandt valentino rossi blev verdensmester første gang. en klasse som stadigvæk er garant for heftig race.
    mht til lyden, persomligt elser jeg 2-takt de er hysteriske som bare helvede. men det er selvfølge lidt mere macho lyd når man brager en 1000cc v2 af, dog tror jeg ikke en 250 cc hyosung, kan levere dette.
    mht. bezin økonomi, hvis du bekymre dig om udgiften til benzin på disse 2 typer maskiner, så tag bussen...

• #26   3. jan 2011 Nicolai J
    mht. bezin økonomi, hvis du bekymre dig om udgiften til benzin på disse 2 typer maskiner, så tag bussen...

Word , økonomi og 2-takt hører ikke sammen , ligemeget om det er en RS125/250 eller om det er en std DT125 , de vil begge være tørstige , mere end de er opgivet til

• #27   3. jan 2011 Kommer fra scootermiljøet, så kender jo kun bundgas og tomgang smiley

• #28   3. jan 2011 Jeg ville heller ikke købe nogen af dem.. med mindre du absolut vil have sådan en ... find en større MC droslet MC i samme prisklasse . f.eks,. en lidt ældre 600cc... hvis du køber en ny MC (især af den slags) ender du med en MC som du hurtigt vil have skiftet ud (når det er muligt), som du får et stort tab på og i øvrigt er svær at sælge (pengene er bundet i den MC)

Kommentér på:
Aprilia rs 125 vs Hyosung gt 250r :o

Annonce