{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Pris på GSXR k7
  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 279 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.660
    #1   7. jan 2011 Til at starte med skal du være 100% sikker på det er en K7 og ikke en overgemt K6 som mange er.

    Når det så er sagt, købte en kammerat sin K7 med 8500km på klokken for 118.000 sidste år på samme tid.

    Jeg tror de 95 kan pruttes ned til 90-92 og hvis ellers den kører som den skal og ikke har dumme lyde, er det sgu en fin pris.


  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 279 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.660
    #2   7. jan 2011 Har du evt et link til annoncen?

  • #3   7. jan 2011 Sajmon - jeg kontakter dig lige via pb smiley

  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 279 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.660
    #4   7. jan 2011 Jepjep.

  • #5   7. jan 2011 med 30000 km på klokken er det ALT ALT ALT for meget med 95 tusinde..

    de er set meget billigere

    http://www.motorcykelgalleri.dk/html/mar_vis.asp?MarID=87788

    http://www.dba.dk/suzuki-gsxr-750-750-ccm/id-70891573/

    http://www.dba.dk/suzuki-gsxr-750-750-ccm-07/id-70402011/

    denne her røg til omkring 82000 kr

    http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=35628

    så ska der stå 30000 km på klokken skal prisen efter min mening ned under 75 tusinde..

    og jeg har selv haft 5 stk af dem så ved efterhånden hvad de handles til og hvor meget udstyr de skal ha til den rigtige pris .

    bare et råd , den mc skal ned i pris .

    held og lykke



  • #6   7. jan 2011 Frosset - kan jeg godt se.. men dem du linker til er alle sammen private... overvejede lidt at købe ved forhandler og derved få lidt garanti oveni... men kan da godt se at det er en del mindre de andre der har gået.. smiley

  • #7   7. jan 2011 Frosset - det virker bare lidt "urealistisk" at presse en gixxer ned under 75000? eller hvad? smiley

  • #9   8. jan 2011 Nemlig jan !!!
    Op i røven med garanti !! De går sku ikke i stykker hvis der er lavet service og de er passet !! Det er jo en 3 år gammel cykel de køre bare derud af ..


  • #10   8. jan 2011 Jan og Frosset - okay... måske rigtig nok.. og ja jeg kan godt se at gensalgsværdien vil være en del mindre når den rammer 55000... en hvis jeg køber en der kun har gået 9000 og rammer 35000... gode pointer I har der.. Jeg må bare lige få sparet det sidste op og så overveje det private markede i stedet så.. smiley

  • #11   8. jan 2011 Hold da fast 30.000 km på 3 år... der er en der har trillet en del på sin cykel...

    Jeg ville aldrig købe en R-cykel med det antal km på klokken. Så hellere finde en med det halve eller endnu mindre på bagen. Du skal som Jan skriver huske på ved gensalg er prisen jo endnu lavere da den så kommer endnu højere op. Kan til sammenligning sige jeg fik kørt knap 1100 km på min i sommers. smiley


  • #12   8. jan 2011 1100..... det var sq ikke meget... jeg kørte seslv lige over 8000 sidste år.... har ingen problemer med cyklen. hver vinter bliver motoren rykket af maskinen gået iggenem alle steder. alt bliver renset og gået efter. og mener nok en cykel kan holde meget mere end 30000 km, det kommer bare an på hvordan man kører...

  • #13   8. jan 2011 martin, hvis man kører forsigtigt kokser maskinen så småt til. Giver man gas altid slider man på stempelringe og lejer. Der er ikke rigtig den store mellemløsning smiley Der vil altid komme slid smiley Men ja service og vedligeholdelse hjælper en del på standen af maskineriet.

  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 279 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.660
    #14   8. jan 2011 Blaaaaaaaah...

    Jeg har kørt 76.000km på 3½ sæsoner på min SV'er, og den hverken bruger olie eller mangler effekt, så den er altså IKKE slidt op selvom den har 86.000km på tælleren. I år får jeg typisk kørt omkring 10.000km så den ender med at være tæt på 100.000, og det er jeg sgu ikke på nogen måde bange for.

    Folk skal holde op med at være så skide kilometerforskrækkede, for den 750'er skal nok holde 30 eller 50.000km mere uden problemer hvis den er passet ordentligt og bliver det fremover.

    Man må gå ud fra at der ligger en del prøveture og overvejelser bag ved valget af MC, så det ville være dumt at købe den primært med henblik på at have en god gensalgsværdi, da man jo gerne ikke skulle skifte den ud hvert år.

    Jeg vil ihvertfald KLART hellere købe en MC som har kørt 10.000km om året og er serviceret regelmæssigt, end en der kun har kørt 1500 om året og har været en eller andens pudseobjekt, og har holdt stille stort set hele tiden.
    ALT er jo koldstarter og korte tøffeture på den sidstnævnte, og en person der kører så lidt kilometer, har jo ikke opbygget nogen som helst rutine så han kan køre lidt frisk til som en sports MC helst skal køres. Der er typisk heller ikke blevet skiftet hverken bremsevæske eller serviceret affjedring på den slags cykler, og der er typisk også kun en masse bLing monteret på den - ikke noget som virkelig kan mærkes mht køreegenskaber eller bremser.

    Der er masser af eksempler på undtagelser af ovenstående, men det skal man vurdere fra MC til MC man kigger på.

    En forhandlerpris som ligger højere end privatmarkedet er der ikke noget underligt i - og slet ikke afskrækkende hvis man får en masse rabat på tøj / udstyr og et eller to års ekstra garanti med i købet.

    Set i forhold til en nypris på 160.000, er 95.000 ikke meget for en MC som er 3 år gammel. At andre har solgt deres til spotpris i ren desperation, kan man ikke rigtigt bruge til så meget.

    Det er bare MIN mening.


  • #15   8. jan 2011 Sajmon, mon ikke du burde indse din SV'er ikke er en raket? Vi snakker maskiner med langt større litereffekt end din nakedbike. Og disse maskiner tager næsten dobbelt så mange omdrejnigner som din V2'er. Det står slet ikke til sammenligning det du skriver så hold op med at lukke sludder ud du ikke rigtig kan argumentere for.

    Yderligere ved jeg ikke hvor du får fra at alt er pudsecreme og små tøffeture. Måske findes der folk der kun kører i tørvejr? Eller som ikke føler trangen til at køre 100 km om dagen på MC'en? Det kunne tænkes. Ingen af de ture min MC har kørt i sommers har været under 30 km. Så det vil jeg ikke kalde små tøffeture.

    Men det er så min mening. For jeg ville da langt hellere have en cykel der er passet, pudset og har kørt 7500 km frem for en der har fået tæsk og kørt 120 km hver dag de sidste 3 år og som så har kørt 75000 km. Også selv om jeg giver 10-20.000 kr mere for den.


  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 279 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.660
    #16   8. jan 2011 Hvad min SV'er er eller ikke er, kommer ikke rigtigt sagen ved - det var bare ET eksempel, lille skat. :o)
    Du må jo føle dig truffet siden du går sådan i offensiven - men gider du ikke læse det hele inden du kommenterer på det så?

    Hvilken gade MC tager 23.000rpm fra standard?

    Sidst jeg kiggede var der rødt felt ved 14.500 på sådan en GSXR 750 og den smider sådan set kun knap 15hk mere end min på baghjulet - og det er jo sådan en vi snakker om her...

    Jeg har al respekt for DIN mening og hvad DU vil give for hvilken MC - men kan du så ikke have det samme den anden vej?


  • #17   8. jan 2011 Nej jeg føler bare ikke du kommer med brugbart input i tråden. Du sammenligner din SV'er med en GSXR K7 og det siger jeg bare man ikke kan. Ligeledes skærer du alle maskiner der kører under 10.000 km om året over en kam der hedder folk kun kører korte ture.

    Jeg skriver maskiner der tager næsten det dobbelte af din. Dermed sagt at det er maskiner der tager 16-17.000 rpm. Jeg kan heller ikke ser der bliver skrevet 750'er her ud over fra din side? smiley

    Jeg har det skam fint med folk bruger cyklerne. Det står folk frit for. Men dem der kører mange km om året skifter som ofte også oftere. At sige man ikke har rutine til at køre en R-cykel fordi man ikke kører flere tusind km på sin cykel ved jeg ikke rigtig. Nej jeg har ikke samme rutine som en der ligger og bruge mange timer på bane og som kører i byen hver dag. Men samtidig hvilken cykel der kører bykørsel al sin tid bliver kørt ud til grænsen?

    Kan vi være enige om en ting. Hårdt pumpede maskiner og her snakker vi litereffekter på 200 hk og over, vil ALTID bliver hurtigere slidt hvis de bliver kørt rigtigt? Hvis du er uenig må du jo komme med en konstruktiv begrundelse.


  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 279 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.660
    #18   8. jan 2011 Det er muligt du kun føler at det er dig der skal høres i den her debat, men sådan er forums ikke indrettet. Alle har ret til at blive hørt, og så er det op til trådstarter at sortere i det der bliver skrevet.

    Nej jeg giver bare et eksempel - som man sagtens kan. Pointen var at mange cykler holder meget længere end folk tror og frygter - ikke andet.
    Jeg skærer ikke alle over en kam - det er der også taget forbehold for, som du kunne se hvis du gad læse hele mit indlæg.

    Maskiner der tager 17.000 rpm er ikke repræsenteret her i tråden, og de ligger desuden stadig kun lidt mere end 50% over de 11.500 min tager som max. EN GSXR 750 K7 har rødt felt ved 14.500 eller deromkring, og det er endnu lavere end dine "næsten dobbelt så mange" - og det er den MC der bliver diskuteret her i tråden. Nu ved jeg godt du ikke har set det link Palle gav mig i PB, men de 4 som "FROSSET" gav længere oppe og Palles accept af dem, burde have givet dig en ide om at det var den vi snakkede om. :o)

    At sige man mangler rutine når man kun kører 1500km om året er ikke ment som tilsvining eller kritik af dig eller andre men et simpelt faktum, som ulykkesstatistikkerne desværre beviser alt for tydeligt.
    Jeg forstår ikke rigtigt hvad du mener med resten af det afsnit som omhandler bane- og bykørsel. Er det en generalisering? :o)

    Vi kan sagtens være enige om at cykler der har litereffekt over 200hk, bliver slidt hurtigere end hvis de havde 100 eller 30 og bliver kørt ens, men det er mindst lige så afhængigt af vedligeholdelse som det er af kørestil - men i MEGET mindre grad afhængigt af kørte kilometer end folk sidder og er så pissebange for.
    Der er en enorm forskel på hvordan folk behandler deres MC'er, så det ville være forkert at generalisere uden at tage et vist forbehold - og derfor gør jeg det også.


  • #19   8. jan 2011 Sajmon, jeg tror du giver dig selv credit for mere end det er. jeg tager skam intet personligt. Ville sgu få sure opstød hvis man tog altig personligt herinde.

    Hvis du læser mine indlæg før du skrev dit fine lange indlæg vil du også se at MIN personlig holdning er at holde sig fra maskiner med det antal km på bagen. Og at som jeg skriver så slides R masikner en del mere end maskiner med lavere litereffekt. Det skyldes mange ting som du helt sikkert også er klar over. Men forsigtig kørsel giver koks i cylinderrummet grundet lavere forbrændingstemperatur. Og høje omdrejninger altid giver slid på stempelringe, lejer med mere. Man kan servicere sig ud af mange ting, men ikke antallet af km.

    Herre gud hvis man ikke har råd til andet og stadigvæk vil have en R maskine så må man jo overveje om en K6'er med færre km på klokken så ikke havde været et bedre valg da de fåes til tæt på samme pris.

    Jeg skrev så af egen erfaring at jeg bestemt ikke har rutine som mange af de garvede folk herinde, men derfor nyder jeg nu alligevel at give den gas når der ikke er andre i vejen og plads og udsigt til det.

    p.s hvis det havde været en GSXR 600 K7 havde vi nu haft maskiner der tager 17.000 rpm repræsenteret.


  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 279 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.660
    #20   8. jan 2011 Så skal du bare lade være med at gøre dig til dommer over om mine inputs kan bruges, ik? :o)

    Jeg siger bare at jeg absolut IKKE ville være bange for skallede 30.000km - og at Palle heller ikke bør være det, hvis ellers maskinen er iorden.

    Ja og hvis det handlede om en MotoGP maskine ville vi have de 23.000rpm repræsenteret, og hvis det var en kompressor med tændrør (HD) ville det kun handle om 3500rpm, men stadig ville holdbarheden på dem være væsentligt mindre end nytidens moderne sportsmaskiner, som er gennemprøvede konstruktioner solgt til private mennesker, og som IKKE er bygget med max effekt eller max larm som første prioritet. smiley


  • #21   8. jan 2011 Sajmon ???

    Ville det mest fornuftige ikke være og købe en maskine med så få kilometer på klokken som overhovedet muligt !
    Hvis du skal give det samme for maskinen !
    Gsxr 750 k7 kørt 30000 km 95000 kr
    Gsxr 750 k7 kørt 9000 km 95000 kr

    Hvad for en maskine bliver først solgt hvis du nu feks mister dit job og ikke har råd til den mere ?

    Jeg tænker bare på hvordan du vil forsvare din indstilling til maskiner der har kørt lidt og ikke er blevet brugt , over for den køber der kigger på dba og mcg , tja jeg ved godt selv hvordan folk kigger smiley


  • #23   1. apr 2013 Jeg mener BIKE havde en test af en zx6r hvor de kørte 75.000km på den og den derefter blev åbnet og kigget efter i motoren og lejer mm kan ikke lige finde et link til det måske nogle andre kan ??

  • #24   1. apr 2013 @ Jacob.

    Du genopliver en over 2 år gl Suzuki tråd. Med en henvisning til en Kawasaki test.....

    Tror du skal sove den påske brandert ordentlig ud smiley


Kommentér på:
Pris på GSXR k7

Annonce