{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.234 visninger | Oprettet:

Pris på GSXR 1000 K6 {{forumTopicSubject}}

Hej alle.
Jeg har en GSXR 1000K6 fra 2007.
Den har stået indenfor og er kun brugt til søndagskørsel.
Jeg har stort set ikke kørt på den de seneste 2 år, så jeg overvejer at sælge den.
Den har under 8000km på klokken og fremstår stort set som ny, med Yoshimura udstødning, power commander, tændingsmodul, quick shift mm.
Hvad er det realistisk at få for sådan en cykel?
I den prisklasse hvor K6 normalt ligger i dag, kan det være fuldstændig ligegyldigt.
Så hellere lade den stå til pynt.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Pris på GSXR 1000 K6
  • #1   26. jan 2018 Nu er k5-k6 jo vist den vildeste Gixxer, men meget mere end en 80-90k bliver nok svært for en 12 år gammel cykel..

  • #2   26. jan 2018 Jeg forstår at du gerne vil sælge, men hvis du ikke
    kan få noget over markedsprisen for din MC, så vil
    du hellere lade MC'en stå til pynt.
    - Korrekt forstået ?

    Umiddelbart tror jeg at det bliver vanskeligt at få
    mere for en MC, nd markedet vil betale
    - Blot min personlige vurdering smiley

    Hvad mener du selv din MC skal koste ?


  • #3   26. jan 2018 Nej selvfølgelig er den ikke mere værd, end hvad markedet dikterer.
    Jeg ved ikke hvad den skal koste, men har et måske naivt håb om at en MC med 8000km på klokken kan indbringe mere end en der har gået 50000km.
    Det er måske ikke tilfældet, men så skal den ikke sælges.
    Det er godt nok en 12 år gammel model, men den er næsten ny, så 80000kr. er bare for lidt.
    Den bliver nok bare stående.
    Der kommer vel et par søndage igen i år, med tid til til et par 100 km. smiley


  • #4   26. jan 2018 Den koster vel også en 3-4.000 kr om året at ha stående med plade på, og den bliver næppe mere værd med tiden...

    Kan nemt forstå at du ikke vil forære den væk, med en eller anden dag er du jo nødt til at ta tabet..:-)


  • #5   26. jan 2018 Du får ikke en daddel over gennemsnitsprisen... og uanset hvor fornærmet du så end bliver, så bliver den ikke mere værdifuld af at du gemmer den i stuen et par år mere.
    Bruger du den ikke så accepter værditabet og skyd den af.
    At den kun har kørt 8000 gør måske at det er den der bliver valgt frem for den med 28000km på klokken. Men det ændre ikke på prisen på en 12 år gammel gixxer af mindst populær årgang ...


  • #6   26. jan 2018 Er K6 den mindst populære årgang?
    Ok, det viste jeg ikke.
    Men jeg er nu ikke fornærmet.
    Jeg spørger bare til prisen.


  • #7   26. jan 2018 75-80 lyder realistisk, for sådan en ældre herre..

  • #8   26. jan 2018 K5-k6 har et uheldigt stel, der flere steder er så tyndt at det har problemer med revner. Suzuki kunne ikke få gix1000 motoren til at yde det ønskede antal hk med de nye miljøkrav og gjorde stellet for tyndt for at opnå en fornuftig score i hk/kg kategorien.

    Problrmerne blev løst til k7- som samtidigt fik ny affjedring


  • #9   26. jan 2018 har læst det med stellet fra den årgang .blev de ikke tilbagekaldt og udbedret hos importøren? måske kun hvis man var klar over det?
    har aldrig kørt sådan en svend har dog set et par YouTube videoer den rpm lynhurtigt takket være lette titanium ventiler. voldsom mellem område savner dog ydelse i top rpm.


  • #10   27. jan 2018 Max 85 på en god dag men ellers regn med 75

  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Online Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.653
    #11   27. jan 2018 Der er lavet en recall på stellet og bremsemasteren på den cykel, så ring til Suzuki - de ordner det gratis hvis dit stelnummer er indenfor den gruppe der er tilbagekaldt.

    Det er ikke den mindst attraktive årgang... Faktisk langt fra. Det er den GSXR1000 med mest plads på til store mennesker, den bedste styregeometri før vi rundede 13 eller 14 årgangene, og den "ældre" GSXR motor som kører flest problemfrie km.
    Den er gået over i historien som en af de bedst kørende baneracere, og først i nyere tid har man betragtet den som værende "ikke længere konkurrencedygtig" - såre simpelt fordi nye cykler er så forfinede og har så meget elektronik, at det vil koste alt for meget at fuldkitte en K5/K6 til samme specifikationer.

    Men!

    Som flere siger, skal man ikke forvente mere end 80.000 for den, for folk der kører gadekørsel vil ikke værdsætte de ting som "nørder" og banekørere kender den for.

    Så hvis du går i tanker om at sælge den fordi du ikke kører så mange km, men synes 80 er for lidt så du hellere vil beholde den - så er du for stædig og uden økonomisk sans.
    Jeg knytter mig også ret meget til de MC'er jeg ejer, så jeg er 100% enig med dig ud fra den vinkel at du har passet på den, og den ikke har kørt ret mange km, men set fra et økonomisk synspunkt, er du bedre tjent med at forsøge at sælge den for 80 end at beholde den.
    Jo færre km du kører, jo dyrere er hver eneste km i afskrivning, forsikring og vægtafgift, og når MC financiering er så billig, vil færre og færre mennesker kigge på din frem for nyere cykler.


  • #13   27. jan 2018 Men mega fed maskine smiley

  • Henrik B
    Henrik B Tilmeldt:
    jul 2010

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 8
    #14   28. jan 2018 90-85 ved privat handel, alt under vil betragtes som et rigtig godt køb af køberen.

  • #15   28. jan 2018 Hvis du spørger min kammerat som køre ræs igennem mere end 30år er K6 den bedste Gixxere til dato og han vil ikke have andre smiley

    mht. pris så sætter du den 20.000 mere end andre med +40.000 km og så er der nået at handle med.. men dem som vil have den model vil hellere end gerne give mere for den model


  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Online Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.653
    #16   28. jan 2018 Sætter man den 20.000 over alle andre, er man rimeligt sikker på at der slet ikke kommer nogle henvendelser. smiley

    Men det styrer man selvfølgelig selv. Det tvivler jeg bare på er den rigtige strategi...


  • #17   28. jan 2018 Tjae, så kan det undre at nogen sætter en forkneppet K1er til en salgspris på 65-70 kg.
    Fandme et underligt marked????


  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Online Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.653
    #18   28. jan 2018 Det er vel fordi nogle folk har det som trådstarter - hvis ikke de får XXX kroner for cyklen, vil de ikke sælge den.

    smiley


  • #19   28. jan 2018 Nogle VIL bare ikke forstå, at der kan være endog meget stor forskel på prissætning og reel handelsværdi. smiley

  • Michael T
    Michael T Tilmeldt:
    jan 2016

    Følger: 1 Svar: 1
    #20   13. feb 2018 Det er den bedste gixxer til 2017 modellen. Havde selv en k5 fra ny, og det med stellet var et lille problem, som let blev fikset. Det er også den gixxer som laver mest power på rullen, motoren på k5 k6 bliver af mange kaldt for legendarisk. Har man prøvet en forstår man

Kommentér på:
Pris på GSXR 1000 K6

Annonce