{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.731 visninger | Oprettet:

anders c
anders c
Tilmeldt:
30. mar 2009
Følger: 1 Emner: 20 Svar: 65

Første motorcykel {{forumTopicSubject}}

Hej derude

Da jeg er igang med at erhverve kørekortet går jeg og kigger efter hvilken cykel jeg skal have. Jeg har CA 50kg til rådighed.

jeg har kigget på følgende:
Suzuki gsxr 600
Yamaha R6
Honda CBR f3

I tænker sikkert: åhh nej nu igen, men jeg har faktisk søgt en del herinde men føler ikke jeg har læst mig helt tilfreds.

Mine personlige for og imod:

R6: IMOD
Har læst de ofte for mere tæsk end de andre, og at der derfor kan være fejl som gearkasse osv.
Prisen er lige en lille smule dyere syntes jeg.

FOR: Syntes helt klar den er lækrest at se på.

Suzuki: IMOD
har læst folk syntes kvaliteten ikke er så god?

FOR: Den ser rimelig godt ud og ser behagelig ud at sidde på.

Honda f3: IMOD
udseendet tiltaler mig mindst ved denne.

FOR: Syntes jeg har læst kvaliteten er bedst ved denne.
Har hørt den er mest behagelig at sidde på, og god til lange ture.

Cyklen skal primært bruges til 50km afstande eller længere, men går også op i udseendet. Det er også vigtigt at jeg sidder godt, da jeg ikke er specielt smidig og ofte får ondt ved at sidde i dårlige positioner, hvilket jeg har en ide om jeg gør på en R6 ved lange ture.

kunne feks være disse 3:

suzuki
http://www.dba.dk/suzuki-gsxr-600-600-ccm/id-66838568/

yamaha
http://www.dba.dk/yamaha-yzf-r6-600-ccm-99/id-71310163/

honda
http://motorcykelgalleri.dk/html/mar_vis.asp?MarID=88190

hvad siger i til dette?




På forhånd tak.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Første motorcykel
  • anders c
    anders c Tilmeldt:
    mar 2009

    Følger: 1 Emner: 20 Svar: 65
    #1   17. feb 2011 Det skal også lige siges at jeg ikke er interesseret i andre modeller med under 100hk da jeg er sikker på det hurtigt bliver kedeligt.

  • #3   17. feb 2011 Måske du bliver gladere for noget V2 når du skal køre så lange stræk med den? Jeg er glad for min 2 cyller (køre 40 km til og fra arbejde hver dag om sommeren) og det er dejligt at jeg ikke skal ligge og geare op og ned hele tiden.
    Sys i øvrigt ikke min suzuki fejler noget så dårlig kvalitet kan jeg ikke skrive under på.

    Men af de 3 du skriver ville jeg tage Hondaen pga. kørestillingen.


  • anders c
    anders c Tilmeldt:
    mar 2009

    Følger: 1 Emner: 20 Svar: 65
    #4   17. feb 2011 900 fireblade kunne jeg også finde på, men nu var det jo 600klassen jeg spurgte om.

    Det overrasker mig også at mange 900-1000ccm ikke er dyere end de er?
    Men de koster jo også en del mere at forsikre.


  • #5   17. feb 2011 mja en TL 1000 er et fint bud faktisk, specielt når det er til at køre på vejen og samtidig et par Km i træk.
    Men den er noget tung i forholt til de andre små racer maskiner.
    Men hvis du har planer om at skulle køre på lidt racerbaner i fremtiden, så ville jeg klart tage en R model fremfor TL'en


  • #6   17. feb 2011 Pres en CBR 600 F4 ned i 50 og så er den hjemme, det er min plan men først skal jeg lige prøve R6, ZX6R og GSXR 750 smiley

  • #7   17. feb 2011 En fz6-n, jeg har selv en og syntes den er super fed fordi den både har 98 HK, og så er den allround. Derudover er der forsikringsprisen, en R6 f.eks er langt dyere end en fz6. Men kan godt se, fz6 er jo heller ikke lige så race som en R6^^

  • anders c
    anders c Tilmeldt:
    mar 2009

    Følger: 1 Emner: 20 Svar: 65
    #8   17. feb 2011 kan f4 fås til 50kg hvor de ikke har gået for langt? det troede jeg sku ikke.

    Og ja jeg vil heller ikke have den skal være for tung. Er jo som sagt helt ny. ( 21 år )


  • anders c
    anders c Tilmeldt:
    mar 2009

    Følger: 1 Emner: 20 Svar: 65
    #10   17. feb 2011 Morten: syntes fz6n ser flot ud men dog ikke lige min smag. ellers ser den fornuftig ud:)

  • #11   17. feb 2011 jacob B: gf 2800kr så man kan sagtens kigge på R maskiner smiley

  • #12   17. feb 2011 TL 1000 S må være "billig" at forsikre, da det ikke er en R-maskine

  • #13   17. feb 2011 GSXR 600'erne og R6'erene har helt sikkert fået lige mange "tæsk". Der er vist noget med gearkassen på generation 1 R6 (99-02), hvis jeg husker rigtigt. Det burde du kunne finde noget i forum om. smiley Hør sælger om der er lavet/ordnet gearkasse på den.
    Så vidt jeg har hørt, så er de "ældre" årgange GSXR og R6 knap så ekstreme i kørestillingen, som de nye er.
    CBR'en er dog nok klart den, som du sidder mest "komfortabelt" på. smiley


  • anders c
    anders c Tilmeldt:
    mar 2009

    Følger: 1 Emner: 20 Svar: 65
    #14   17. feb 2011 lige en anden ting nu hvor jeg har jer.

    er det forsvarligt er nøjes med en ansvarsforsikring eller skal man have kasko til en kværn til omkring 50.000?

    kan få årlig ansvar ved gf for 1800 til en R6 bare til eksempel


  • #15   17. feb 2011 Jeg har set en del forkneppet hondaer som så lever på "honda" navnet.
    For 50k kan du altsp finde meget mc. Overvej en suzuki TLR1000 eller TLS1000, super cykler til omkring 50000kr.


  • #16   17. feb 2011 En TL1000 er bestemt ikke en MC til en begynder.

    Du har som udgangspunkt fat i noget af det rigtige med din opfattelse af de 3 maskiner.

    R6 har altid tiltalt de unge, der bare gerne vil give gas. Det bliver ikke meget mere Brian end en R6, så de har ofte levet et hårdt liv. Sæt den i 2. gear og lad den trække ud fra bunden af. Hopper den ud af gear lader du den stå. Og ja, det er en racer, bygget med banekørsel for øje, så den er ikke komfortabel på landevejen. Den skal køres aktivt.

    Hvis kvalitet er et udtryk for holdbarheden, så fejler en GSXR600 ikke noget. De kan tåle at blive brugt. Der hvor Suzuki sparer er på finishen, og selvom deres GSXR serie er de bedst bygget, er de ikke altid på højde med andre på det punkt. Men omvendt er det jo også en gammel F3 du sammenligner med.

    Og CBR600F3 er nok den der som udgangspunkt passer bedst til dit pendlerbehov, men udviklingen i 600klassen går hurtigt, og den er en gammel MC.
    Men du bude kunne få en CBR600F4 for 50.000,-. Den er bedre på alle punkter.
    http://123mc.dk/find/viewAd.php?directlinkID=19752

    Som alternativ kan du også overveje en Yamaha YZF600 ThunderCat. Den har en motor med et stærkere mellemområde en R6, så på landevejen føles den stærkere. Og før R6 kom frem, var det en ThunderCat vinderen af DM i supersport kørte på.
    http://www.dba.dk/yamaha-yzf-600-r-600-ccm/id-71858881/
    Og den er ligeså komfortabel at pendle på som en CBR600F4


  • anders c
    anders c Tilmeldt:
    mar 2009

    Følger: 1 Emner: 20 Svar: 65
    #17   17. feb 2011 anders P tak for svar.
    Jeg må sige jeg nok også begynder at smide R6 længe og længe ud af hovedet.


  • #18   17. feb 2011 Det jeg har læst på diverse forum er at
    Yamaha er bedst til bane cykel
    Suzuki er god til bane og vej
    Honda bedst til vej

    Men vælg den du syntes er fedest, du kan sagtens side langtid på en racer cykel, jeg kan sagtens køre +200km inden jeg skal af for at få noget blod til røven smiley


  • #20   17. feb 2011 Som Jabbekot og Sebastian siger....
    Jeg er overhovedet ikke selv til cykler med kåber og alt fint grej,,, men jeg har faktisk lånt sån' en 2 cyl tl som de henviser til i en weekend,,,

    Hold da kæft som det bare rykker 4 gear igennem byen hvis du har lyst og lukke op igen når der er fri.... Fik helt vildt lyst til bare at køre en MEGET lang tur...
    Men pas nu på den ikke smelter i solen med alt det plastic,,, hehe

    NAKED FOREVER........

    Ej spøg til side,,, har os prøvet SV 1000 som jeg ikke brød mig om, men den tl'er,,, den var altså fin....

    Roger


  • #21   17. feb 2011 uden tvivl honda de kører altid og en cbr 600 kører fantasisk

  • anders c
    anders c Tilmeldt:
    mar 2009

    Følger: 1 Emner: 20 Svar: 65
    #23   17. feb 2011 jesper tak for svar:
    angående f4 syntes jeg det er svært at finde en til 50kg der ikke har gået langt. den du linker til syntes jeg er i den lange ende desværre.

    Den der thundercat havde jeg ikke set. Den kunne måske være god.
    Det er sku også svært når den ene hedder YZF 600R og den anden hedder YZF R6.. Det er jo ikke til at finde rundt i:)


  • anders c
    anders c Tilmeldt:
    mar 2009

    Følger: 1 Emner: 20 Svar: 65
    #24   17. feb 2011 jakob: hedder du morten? smiley

  • lasse e
    lasse e Tilmeldt:
    aug 2009

    Følger: 2 Emner: 1 Svar: 11
    #25   17. feb 2011 hvorfor ikke en f4 hvis vil ha honda

  • #26   17. feb 2011 Den F4 jeg linker til har ikke kørt meget. Og typisk bliver de heller ikke kørt ligeså hårdt da de ikke har samme "Brian" tække.
    Så hellere en MC med 65k på klokken der er velplejet end en med 20k der kun har været ude og få tæsk i weekenderne.


  • #27   17. feb 2011 Her er en F4 billig og ikke kørt langt
    (link fjernet)

    Pres den ned og find 5 k mere så er den hjemme smiley

    Jeg hælder mest til sådan en men som sagt skal de andre prøves inden jeg køber.


  • #29   17. feb 2011 Jack D: Han har et dårligt ry!

  • lasse e
    lasse e Tilmeldt:
    aug 2009

    Følger: 2 Emner: 1 Svar: 11
    #31   17. feb 2011 jeg har en rigtig fin f4 i det pris leje

  • #32   17. feb 2011 Der er flere det er bare med at kigge lidt
    (link fjernet)

    Jeg skal ihvertfald ikke have en F3 med stålstel, vil have alu og designet på F4 er lidt mere nizzle smiley

    Hvis jeg skulle vælge frit så skulle det være en sort GSXR 750 K8 men der skal jeg spare lidt mere smiley Den er FEEED i design
    http://www.dba.dk/suzuki-gsxr-750-sort/id-72073385/
    Kører desuden fra mange 1000 ccm, men det må være næste MC smiley


  • #33   17. feb 2011 Hej Anders

    Du skriver at det er vigtig for dig at sidder godt, da du ikke er specielt smidig og ofte får ondt ved at sidde, ville jeg ikke købe en sports maskine.

    Har du overvejet en street bike?

    Man sidder godt, Har et super udsyn og så er forsikringen (kasko) ikke nær så dyr.




  • anders c
    anders c Tilmeldt:
    mar 2009

    Følger: 1 Emner: 20 Svar: 65
    #34   17. feb 2011 tvivler alligevel på at jeg kan finde en f4 til 50kg om nogen måneder, da prisen burde være i bund her i vinteren og de ligger til mindst 60kg

  • #35   17. feb 2011 Jacob B: Den med at Honda er anset for lav kvalitet i USA forstår jeg ikke. Det lyder i mine ører underligt, at mærket der opfattes som at være lav kvalitet har 25% markedsandel i USA. Og nej, det er ikke fordi Honda er billigst. I USA, UK og Tyskland er Honda også i den høje prisklasse.

  • anders c
    anders c Tilmeldt:
    mar 2009

    Følger: 1 Emner: 20 Svar: 65
    #36   17. feb 2011 Sam: problemet er at street bikes intet siger mig.

  • #37   17. feb 2011 Priserne har været de samme siden efteråret, jeg kigger flere gange hver dag på gulgratis, 123mc, dba og bilbasen. Nu er cyklerne blevet et år ældre tror ikke de stiger, der er rigtigt mange der har været til salg i hele perioden.
    Hvis en har mc'en til salg til 60 k skulle han nok være villig til at nærme sig 50 hvis den har været til salg i et halvt år.

    Hvis du køber en anden så er det fint, så holdes priserne nede smiley

    Held og lykke med købet, jeg glæder mig helt vildt til jeg selv endelig skal købe men nu skal jeg først lige have kortet smiley Starter på mandag smiley


  • anders c
    anders c Tilmeldt:
    mar 2009

    Følger: 1 Emner: 20 Svar: 65
    #38   17. feb 2011 jack d jeg kan se du kommer fra christiansfeld, kommer selv fra haderslev. hvor tager du kortet og hvad er prisen?

  • #39   17. feb 2011 Kolding Trafikskole er billigst, man kan betale 3000 mere andre steder men jeg skal sku nok bestå så er ligeglad med hvem det er. Vil hellere bruge 3k ekstra på cyklen smiley

    (link fjernet)



  • #40   17. feb 2011 Anders C: På R-cykler har du meget vægt på håndleddene, da man sidder meget foroverbøjet modsat mere touringpræget mc'er, hvor man sidder mere ret op og afslappet.

    Selvom det er kliché, så er det bedste, at du får prøvet de forskellige cykler. Så du ved om du kan holde til kørestillingen.

    Mht R6'eren, så gør som nævnt længere oppe med at tjekke 2. gearet. smiley Hvis gearkassen har været skiftet, så kommer du højst sandsynligt ikke til at have problemet. Ellers er det en fin cykel.


  • #41   17. feb 2011 hmm jeg ville nu være ligeglad med om jeg sad dårligt :o)

  • #42   18. feb 2011 du skal købe den du allerhelst vil ha, uanset om det er det meste fornuftige eller ej. du skal bare vide at det er en dyr hobby du er ved at få dig og utrolig vanedannende, held og lykke med valget

  • #43   18. feb 2011 KLART Honda hvis det skal være en af dem du nævner

    Hvad med en Kawa ER6 skide sjov at køre på og med en god siddestilling når nu du nævner din krop

    Du kan finde en til den pris, de har ikke kørt ret langt, er rimelige nye


  • #45   18. feb 2011 Havde nok valgt cbr 600 f4 derefter zx636 yamaha r6 og til sidst suzuki

  • #46   18. feb 2011 Ikke for at være en lyseslukker, men jeg syntes måske, ligesom Søren B, at det er lige lovligt "friskt" at opfordre en 21 årig nybegynder til at købe en 1000 ccm - 250 km.t. maskine....

    600 ccm og +100 hk er da også lige i overkanten... smiley

    "Gamle nar - Hva' ska' han blande sig for" tænker i nu... men jeg var også ung og vild tilbage i "firserne" og jeg ved bare at en 21 årig "knejt" ikke har evner og selvjustits til så "vild" en begynder-maskine....
    Selv startede jeg på en gammel RD350 med "kun" ca. 50 hk og den kunne da nok lige være rigelig frisk til mig dengang... smiley
    Det er sgu ikke for sjov at forsikringen for begyndere er blevet så sindsyg dyr.
    Og han (Anders C) skulle da gerne nå at blive lige så gammel og klog som Søren B og jeg.... ;-D


  • #47   18. feb 2011 Jeg er 33 om et øjeblik, og selv nu har jeg svært ved at holde farten nede.. og jeg kan godt huske da jeg var 18!!

    Speed = Adrenalin = a drug without a needle..

    Man vil gerne have noget hurtigt, men det du lærer at køre bedst på en en lille let cykel, den kan du lære at kaste rundt med.

    Er ikke for sjov at mange køber en Baby ninja som første cykel, det lære man enormt meget af.. I gamle dage var det baby gixxxxxere man startede på..


  • #48   18. feb 2011 I USA kan alle købe et håndvåben, for som de siger derovre: "Det er jo ikke våbnet der er faligt, men manden bag ved"...???

    Hvis i spørger mig, så skulle ca. 50% af alle unge mænd under 25 år, ikke ha' lov til at føre et motorkøretøj på offentlig vej...!
    Da jeg var 19 og lige havde købt bil og motorcykel troede jeg at jeg var en fandens karl.... Og det troede langt de fleste af mine kammerater også. Jeg kan ikke tro det er meget anderledes nu....
    Jeg er nu 44 år gammel og kører med vilje i en L A A A N G S O M
    Suzuki SJ413 4x4 fordi jeg VED at jeg ikke ka' styre mig...
    Jeg har aldrig haft nogen alvorlige uheld, men det er helt sikkert ikke min skyld.... smiley


  • #49   18. feb 2011 Men jeg ville nok vælge Suzukien eller den her:
    http://motorcykelgalleri.dk/html/mar_vis.asp?MarID=90322

    ;-D - Og kør pænt...


  • #50   18. feb 2011 Carsten: Som du selv skriver, lyder du som en gammel bedrevidende nar smiley
    Det er ikke alle unge mennesker der ikke kan styre det. Jeg kunne i hvert fald godt og synes Anders lyder som en fornuftig ung mand smiley

    Anders C: køb den du helst vil have.. alt det kvalitetspis du har læst om på nettet giver jeg ikke noget for. forskellen mellem dem er minimal. De er lige gode - punktum.

    At en R6 skulle have fået flere tæsk end de andre er da noget af en generalisering? Mht til gearkasse problemer, var der vist noget med en fejl på første generation af R6'ere (99-00)? Men den fejl er der uanset om den har fået tæsk eller ej.


  • #51   18. feb 2011 kørestilling handler jo også om hvordan man selv er bygget. jeg er 175 høj og har aldrig siddet bedre end jeg gjorde på min R6.
    Suzuki har en lidt anden hældning på håndtag som jeg godt kan blive lidt træt i håndledene af. så i mine øjne er det bare ud og prøve.
    Jeg var vildt glad for min R6 både som legetøj og transport.
    og til sidst.. så er det nok svært at finde en 600 ccm sportscykel der ikke har fået en del prygl gennem tiden;) så der må man bare se sig godt for når man handler uanset hvad navn der skal stå på tanken.


  • anders c
    anders c Tilmeldt:
    mar 2009

    Følger: 1 Emner: 20 Svar: 65
    #52   18. feb 2011 tak for alle svarene indtil videre.

    Det skal siges at jeg selvfølgelig har respekt for fart og især motorcykel.

    Niels S: Jeg er 187 høj, men det kan da godt være en r6 måske ikke er så dårlig at sidde på som jeg går og tror. Men jeg må indrømme jeg heller mere og mere til suzukien faktisk, da jeg føler at prisen er god og den ser godt ud og ser god ud at sidde på.


  • #53   18. feb 2011 Hvis du er til "sportsmaskiner" og har en størrelse så du ka' passe på en R6 så er mit råd at starte på en 400 ccm "R-maskine"...
    Honda VFR400R - Kawa ZXR400 - Suzuki GSXR400 og lignende...
    De har en dejlig lav vægt og styrer og bremser fantastisk. De ca 60 hk. rækker til små 200 km.t. og de skal virkelig ha' smæk hvis de skal gå på hjulet eller lave utilsigtet "spin" ud af et sving...
    Med den rette mand på en snoet sognevej sætter de mange større maskiner til vægs... TOP underholdende.. smiley


  • #54   18. feb 2011 Asger L: hvis du synes der ikke er kavlitetsforskel imellem mærkerne er du da både blind og døv.. Suzuki virker billig både i kvalitet og motorgang, i forhold til f.eks. en Honda af samme årgang.. og ja jeg har haft begge dele..

  • #56   19. feb 2011 Enig, men det ville jo være som at sige at der ikke er kvalitetsforskel på en Hyundai og en BMW..

  • #57   19. feb 2011 Arh Juel, den sammenligning er ikke retfærdig.. Der er så mange faktorer, der spiller ind. Så vidt jeg ved tager Honda sig godt betalt for deres maskiner, ligesom BMW og det er vel ikke kun kvaliteten, der afgører det?? Og klart, en bil til 750.000 kr skal være bedre på alle punkter end en til 200.000 kr, eller hur??

  • #58   19. feb 2011 - Juel -: vi kan da godt blive enig om at en Suzuki snakker mere i motoren end en honda, men det betyder jo ikke nødvendigvis at den er dårligere, bare lavet på en anden måde.

  • #59   19. feb 2011 Hvis man tager 3 nye japanske MC'er i samme prisklasse, årgang og motor-størrelse, tvivler jeg på at der er den store kvalitetsforskel....

Kommentér på:
Første motorcykel

Annonce