2.072 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 13 Svar

therkild s
therkild s
Følger: 1 Emner: 5 Svar: 18

ingen gnist honda ingen gnist honda

hej, jeg har lige fået en honda vtr 250 cc med hjem som jeg skulle se om jeg kunne starte, fandt så hurtigt ud af der ingen gnist er på den, det skal lige siges at den blev kørt i en garage for et års tid siden og har ikke kørt siden, så nu er spørgsmålet hvad kan det være der er galt?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Ophæng af 2 stk væg lamper og et puslebord. Har ingen redskaber selv til dette. 400 kr.
  • Opgravning af 5 stk. buksbom stubbe 3.000 kr.
  • klip af hæk 900 kr.
  • Elektriker 580 kr.
  • Hovedrengøring 950 kr.
  • Oprydning efter bryllup 5.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  ingen gnist honda
  • #1   25. feb 2011 dødmandsknap
    den står i gear
    støttebenet er nede
    der er ikke strøm
    er det ikke noget af de ting , kan det være alt muligt .

• therkild s
    therkild s Tilmeldt:
    aug 2006

#2   25. feb 2011 dødmands knappen er tjekket.
    Den er prøvet både i gear og i fri gear.
    der er ingen kontakt ved støtteben.
    Masser af strøm (fra bil batteri)
    så jeg er lidt fortabt.
    men nogle fif til nogle steder jeg kan måle ud?

• Fanta H
    Fanta H Tilmeldt:
    apr 2007

Følger: 4 Følgere: 11 Svar: 1.409
    #3   25. feb 2011 Therkild i knibe ha ha. tjek stik på tændspole,tændkabler, tændrørs hætter og selfølgelig tændrør, de kan dø hvis de har været druknet,

• #4   26. feb 2011 det er meget sikkert dine tændrør der er færdige! de holder ikke til at den bare står, og har den været startet og slukket igen nogle gange soder de til. nye tændrør på den så spinder den igen:)

• #5   26. feb 2011 Hvor gammel er den honda ? er den med platiner ? så er der stor sansynlighed for at der er kommet ir i mellem dem. chek det først og så tændspolen,

• #6   26. feb 2011 tjek im der kommer spænding(12 volt) op til tændspolerne hvis ja så tjek om der er gnist på, men uden tændrørshætte da der ellers godt kan være tændrørshætten og tændrøret dom skal efterses, i nigle tilfælde kan det også være tændingslås eller dødmandsknappen.
    at tjekke tændspolerne ville også være en god ide, og kommer der gnist på tændrørne så skal du fokusere på om det/ bliver våde, hvis dette ikke er tilfældet, adskil da karburatoren/e og rens den/dem bemærk hvordan skrurene står inden du skiller den ad

• #7   26. feb 2011 Jaa Prøv Som Thomas skriver
    Nye rør vil jeg nok prøve med og så gå baglæns til spolerne

• therkild s
    therkild s Tilmeldt:
    aug 2006

#8   26. feb 2011 okay vi har prøvet at tjekket uden tændrør (bare kablet),men uden held, men jeg prøver lige at måle på spolerne, men hvis der ikke er spænding på spolerne er det vel tændingen der er død?

• #9   26. feb 2011 Du skal tjekke om der er spænding i de kabler som sidder på spolen, da skal der være 12 volt i.

• Fanta H
    Fanta H Tilmeldt:
    apr 2007

Følger: 4 Følgere: 11 Svar: 1.409
    #10   26. feb 2011 Der kan være ir i stikkene fra det højre håndtag eller i stikket til tændings låsen, tjek alle stik hele vejen under tank og sæde og til ecuen

• #11   26. feb 2011 du må for guds skyld ikke prøve at køre den i starteren uden tændrør i! dine tændspoler kan brænde af når de ikke kommer af med spændingen. hvis det ikke hjælper med nye tændrør, så mål dine tændkabler om de har samme modstand, de skal ca ligge på 5ohm ellers bare om de har nogenlunde samme værdi. hvis de heller intet fejler så mål dine spoler, tjek om de får strøm, og prøv at ohme dem igennem og se om de er afbrudt. fejler det heller ikke noget så tjek om du har en knækket ledning eller en dårlig stel til dine spoler:) så er der lidt at give sig til:)

• therkild s
    therkild s Tilmeldt:
    aug 2006

#12   26. feb 2011 har besluttet mig for at jeg ikke gider og kæmpe mere med den, da jeg har for lidt forstand på strøm, det var en motorcykel jeg skulle ha købt hvis den var til at få igen, så gider ikke bruge så mange timer på den hvis jeg ikke får noget ud af det alligevel, men tak for hjælpen til jer alle.

• #13   26. feb 2011 Du gir hurtigt op, hva?
    Du kan jo indenfor en halv time finde ud af meget, uden at det koster noget andet end tiden!
    Prøv at rykke alle stik fra hinanden og se om der er ir!
    Hvis ikke der er gnist er det garanteret ikke tændspoler, de går ikke begge to i stykker samtidigt!

Kommentér på:
ingen gnist honda

Annonce