{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.065 visninger | Oprettet:

Til alle RR kører {{forumTopicSubject}}

Sakset fra DMU hjemmeside , og bør nok lige læses hvis du kører kassevogn
--------------------------------------------------------------------
Road Racing: Vær ekstra opmærksom, når du kører gennem Tyskland
23/02-2011
Nogle vigtige oplysninger er tilgået RR-web fra MC-betjent og road racing-kører Henrik Johansen, som i år kører DM superbike i Team Vallø Racing. Uheldige oplevelser og dyre bøder tildelt nogle af hans RR-venner, har fået ham til at undersøge nærmere, hvordan de tyske regler er, når man kører med varebil og campingvogn i weekender gennem Tyskland.

Man kan komme ud for temmelig ubehagelige bødestørrelser samt det yderlig negative, at man slet ikke når frem til sit arrangement, hvis man er rigtig uheldig.

Derfor læs grundigt Henriks kommentarer om enmet:

------------------------

Gennem de senere år, har flere roadracing/mc entusiaster haft lidt uheldige oplevelser med Heinz und Helmut (tysk politi), når de har været på vej til – og fra udlandsarrangementer med campingvognen (anhænger) spændt bag på varebilen. Ved kørsel om søndagen har de uheldige oplevet at blive standset af Polizei og derefter ledsaget til den nærmeste politistation, fået en bøde og efterfølgende kørselsforbud indtil kl. 22 søndag aften.

Sidste år verserede der så rygter om, at dette kørselsforbud om søndagen var ophævet. Det fandt flere dog ud af, at det ikke var – på den dyre måde.

Da de tyske regler er temmelig firkantede (tænker straks på RitterSport :o) og uigennemsigtigte netop på det område, tænkte jeg, at var på tide at få det ordentligt belyst, og kontaktede derfor tysk politi. Forespørgslen gik alene på begrænsningerne for kørsel i varebil med påspændt campingvogn/anhænger.

Tysk Politi meddelte følgende:

Lukket varebil uden anhænger: Ingen begrænsninger.

Lukket varebil med anhænger/camp.: Kørselsforbud fra lørdag kl. 24:00 til søndag aften kl. 22:00.

I øvrigt er forbuddet udvidet i månederne juli, august og september, da forbuddet da gælder fra fredag aften kl. 24:00 til søndag kl. 22:00 (ferie i Tyskland). Forbuddet gælder på motorvej og motortrafikvej – ikke det øvrige vejnet.

I øvrigt meddelte de, at hvis bilen fremstår som eller ligner en lastbil (LKW – Lastkraftwagen), så er der kørselsforbud (også uden anhænger), selv om den i Danmark er registreret som varebil.

Man kan undre sig over, at en varebil med ruder og åbent varerum (f.eks. VW Transporter Allrounder) ikke falder ind under reglerne, men sådan er der så meget…….

Det skal slutteligt siges, at nogle tyske delstater håndhæver reglerne mere end andre, men det kan være en ærgerlig gambling at satse, da det i værste fald kan betyde, at man ikke kommer rettidigt frem til et løb eller arrangement.

P.S. Du må heller ikke køre i klipklappere/sandaler i Tyskland – det gir bøde!! Du skal have sko med hælstykke på….



Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Til alle RR kører
  • #1   6. mar 2011 Ordnung muss sein!!!

  • #2   6. mar 2011 OMFG???

  • #3   6. mar 2011 Det er da vist meget gamle nyheder.
    Men selvfølgelig fint at få dem repeteret, så man ikke holder et sted i Tyskland og er på skideren!


  • #4   6. mar 2011 Jeg kører flere gange om året til ræs i Tyskerland og det er faktisk nyt for mig troede som mange andre at det kun galte køretøjer over 3500 kg
    Men jeg er åbenbart sluppet gemmen nåleøjet smiley

    Men synes sku da det er et stort problem for mange sportsfolk vi kører jo altid hjem fra løb stævner osv om søndagen

    Og nu skal jeg så ovenikøbet ud og købe nye sko Øvvvvv var sku så glade for de gamle !


  • #5   6. mar 2011 syntes fame den regel omkring det med sko... er totalt helt iorden...



  • #6   6. mar 2011 og den var ikke til dig per.... ved du laver pissssssss

  • #7   6. mar 2011 Hmmmm faktisk har jeg sådanne nogen sports slippers kun med lille hælekap jeg kører med , de er jo nemme at smide og tage på osv , de sidder nu fast , men går nok under den katagori som er forbudt

  • #8   6. mar 2011 Kassevogne over 2800kg bliver i Tyskland betegnet som Lastbil= LKW,
    vejer bilen over 2800kg totalvægt, skal der være fartskriver i eller man skal føre kørebog på samme måde som en køreskive gør...altså max 4,5timer og så 45min pause derefter max 4,5 timer kørsel og dernæst 9timers hvil.........
    Det er hårde betingelser:o(


  • #9   6. mar 2011 Totalvægt er det så faktisk vægt eller er det realt vægt

    Idag kan man jo heller ikke købe en Trailer i DK under 500 kg , og den er der så næsten ingen personevogne der må køre med uden bremse
    Så en alm haveaffald trailer er = klip i kortet som jeg har fået fortalt det


  • #10   6. mar 2011 Man kan vel køre uden sko så?

  • #11   10. mar 2011 Kim J, det er noget pjat. Reglen om fartskrivere er en international forordning (som også gælder i Tyskland), og den kræver først fartskriver, hvis totalvægten kommer over 3500 kg. Desuden er fartskrivere kun møntet på erhvervsmæssig transport (gods og personbefordring)... ikke på privat kørsel, som det jo er, hvis du kører din egen bil til motorsportsarrangement.

  • #12   10. mar 2011 o_O

    Godt man har en sløv lille Fabia til at trække sin trackday-trailer, og ikke en farlig stor fin varebil... :o)


  • #13   10. mar 2011 Hvad koster det så at blive taget?
    Hvad er årsagen til at man ikke må køre? Støj??????????


  • #14   10. mar 2011 Henrik CNR: Er du så lige venlig at køre ned og fortælle Fritz-betjent og alle hans venner i det Tyske politi det du der fortæller mig........
    Lige meget hva du siger, så har ALLE de tyske politifolk jeg er blevet stoppet af...og det er ik få, fortalt og læst og påskrevet at et køretøj over 2800kg i tyskland betragtes som LKW....tro mig, har du ik fartskriver i...så SKAL du føre KØREBOG........
    Ellers måtte disse private køretøjer der er beskrevet tidligere i denne debat, jo så godt køre i weekenderne på Autobahn.........og det har vi jo fået at vide at de ikke må trods det at de er PRIVATE..........
    Jeg har kørt temmelig meget i europa i både lastbil(over 3500kg) og kassevogn (over 2800kg) og er blevet stoppet alt for mange gange...
    så tror jeg ved hvad jeg er blevet belært om........

    Mvh Kim J


  • #15   10. mar 2011 Kim J

    Er de 2800 kg den faktiske vægt eller total vægt ?


  • #16   10. mar 2011 Hvad er prisen for at blive taget?

  • #17   10. mar 2011 Per E: jaaaa der fik du mig jo lige lidt på krogen....bum bum bum
    Jeg kørte i Ekstra lang høj Mercedes sprinter og den ka jeg ik huske hvordan det lige var....men det må da vidst være totalvægt....


Kommentér på:
Til alle RR kører

Annonce