{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.311 visninger | Oprettet:

Bedste 1000 ccm racer til 70-80.000 {{forumTopicSubject}}

Hej folkens.

Jeg har planer om at udskifte min fine Yamaha til en større og lidt nyere maskine. Jeg har max. (læs -> max.) 80.000 kroner til rådighed.

Jeg har efterhånden pejlet mig frem til Yamaha R1 fra '98 og frem til '01. Den er jeg helt tosset med, især da jeg allerede er Yamaha mand. Dog har jeg læst mig til at den er meget nem at hive på baghjulet - har det været til gene for nogen af jer? Jeg tænker fx på hvis vægten over forhjulet forsvinder i et sving, når man fyrer..

Den anden kværn jeg har kigget på er Suzuki GSXR 1000 K1. Hvordan er den? Sådan overall og i forhold til Yamahaen.

Jeg har ikke prøvet nogle af cyklerne endnu, men så snart vejret tillader det skal jeg afsted og prøve dem.

Håber på en masse konstruktive indlæg.

Vh. Anders

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Vaskemaskine med vand problemer 490 kr.
  • Ophænging af 80’ tv og væg reol 1.299 kr.
  • 2x Radiator der skal genstartes 1.200 kr.
  • Hjælp til at samle skab 490 kr.
  • Reparation fuge i bruser mellem flise og afløbsrist. 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Bedste 1000 ccm racer til 70-80.000
  • #1   8. mar 2011 Den her er vist også fin:

http://www.motorcykelgalleri.dk/html/mar_vis.asp?MarID=91161

• #2   8. mar 2011 Gixxeren kender jeg ikke så godt, men jeg var afsindigt glad for min R1'er: Pisseflot og velkørende cykel, men med et fabrikssvagt 2. gear.

• #3   8. mar 2011 køb noget med indsprøjtning.. !! det har GSXR K1-K2 'eren .. Kører super godt, og er stadig en størrelse cykel som man kan tage en langtur på uden at blive radbrækket

• #4   8. mar 2011 Overvej seriøst en k1 gixxer frem for de tidligere R1ere. Du sidder meget bedre og gixxeren har mere power, selvom yamahaen har rigeligt:)

• #5   8. mar 2011 Suzukien er klart den stærkeste ! og kender ikke til svagheder på K1 1000cc. suzukien , den er en anelse længere imellem hjulene op mod R1eren

Honda´S CBR er dem begge i èn bare lige en anelse finere , men også en mere civilseret motor , og lidt lettere kørt - men ingen af dem er kedelige og alle rejser sig gerne på vej ud afsvingene - ville bestemt tage Hondaen med som et godt bud selvom den har de færre ccm.

• #7   8. mar 2011 V2ér klart he he

aprilia Rsv Mille

• #8   8. mar 2011 Jakob -> så lige dit link nu he he

Fed maskine til pengene

• #9   8. mar 2011 Jeg er også en høj fyr på 194 cm, og jeg synes Suzukien ser større ud. Men jeg må ud at prøve. Jeg er også hooked på at Sukien har indsprøjtning.

Ingen V2'er tak smiley Så skulle det være en SP-1, men den sprænger budgettet.
    Og ingen italienske cykler. Lige nu ihvertfald. Kan være jeg køber en Duc som stuepynt en gang ude i fremtiden.

• #10   8. mar 2011 Mht. Hondaen, så har jeg kigget på den. Og jeg ved godt det er en velkørende maskine osv., men den virker noget kedelig ift. de to andre kandidater. Forstå mig ret.

• #11   8. mar 2011 Yes - ting der bare altid virker bliver hurtigt kedelige...:-P

• #12   8. mar 2011 Anders, jeg er 190 med lange arme og ben og jeg kan ikke sidde ordentligt på længere ture på den maskiner. Men ok, jeg gider heller ikke at sidde klemt/sportigt hele tiden..
    Du burde prøve en som min..

• #13   8. mar 2011 Eller rettere modellen nyere fra 2001..

• #14   8. mar 2011 Altså en ZX9R?

• #15   8. mar 2011 Som Urban siger , hvis du kan finde en fireblade fra 2000 med sprøjt så får du alså ikke en bedre all over Mc , men du mangler nok ca 10000 i dit budget
    K1-K2 har samme motor , de har nogen småfejl , men er med sprøjt , K3-K 4 har en fin motor men er måske igen de 10 k for dyre
    men jeg vil stadig sige at Hondaen fra 2000 er bede end K4 all over og derfor også højrer brugtpris

• #16   8. mar 2011 Jeg véd at Probike i Lystrup har to tæskeflotte RR'ere fra 00/01 stående til omkring 85K...

• #18   9. mar 2011 Og når bent har været dem igemmen så er de ok
    De er faktisk billiger end jeg lige regnede med

• #19   9. mar 2011 Yep, han har vist også sat dem ned, fordi markedet er så dødt som det engang er. Jeg så dem så sent som i sidste uge, og de ser jo ud som nye...

• #20   9. mar 2011 Hondaen er nu taget med i overvejelserne og skal prøvekøres smiley

• #21   9. mar 2011 Suzukien er helt sikkert en fin maskine, men ja, det er en suzuki. Vil du have noget du i længden bliver glad for, er du jo som du selv siger nødt til at få yamahaen.. Og det med suzukien har flere kræfter, tja, det er fordi man ikke har prøvet en r1'er så. Jeg har kørt ræs på suzukien, lige på første håndsindtrykket, virker det til der er mere træk i - men det skyldes indsprøjtningen - yamahaen sejtrækker bedre, og er super sjov på landevejen. Dens noget lavere vægt gør er den er super sjov på de små snoede veje. Jeg er selv 1.92 og sidder fortrinligt på r1'eren - stillingen er meget sporty - men det er vel derfor man køber sådan en maskine - jeg har også kørt lange ture på den (til holland, kun med pauser for at tanke) uden problemer med kørestillingen. Suzukien sidder man nu også ok på, men den mærker bare sådan lidt robot agtig - den har ikke den charme og sjæl som r1'eren har. Suzukien bliver for mig, for meget et redskab, og ikke et legetøj. yamahaen er jo desuden bare et stilikon indenfor liter cyklerne - en cykel man er nødt til at have ejet, inden man tager herfra.

Når alt det er sagt, så køb den du helst vil have - prøv dem begge, og kig længe på dem - og spørg dig selv hvad du helst så hjemme i garagen - herefter er du ikke i tvivl. Det er ikke et svært valg når man står i det.

• #22   9. mar 2011 Ja prøv også en ZX9R, Anders..

• #23   9. mar 2011 Og det med de let går på baghjul - det kan du løse med den originale affjedring. Evt. lad være med at køre for meget rundt i 1. gear - herefter er de ikke værre til at gå på baghjul end så meget andet - højst 10 - 20 centimeter, hvis du kører meget frisk på dem - men det kan man jo få alle cykler til.

• #24   9. mar 2011 Den måde at knastkædestrammer er lavet på feks
    Den kører 8 bit i styresystem CDI
    Der er ændret en del i indsprøjt huse fra k1-2 til k3-4
    Der er en lidt bedre kobling på K3-4
    Og når alt kommer til alt så er der en del indmad der ikke passer sammen kan ses på part nr , selv om de ser næsten ens ud
    Det er ikke fordi at det er ting man lige ligger mærke til dagligt , men hvis man skifter ud kan man nemt mærke det ikke kun de manglene 3-5 hk men kørebarheden
    Men hele Baggaflen og ophænget er simpel hen under alt kritik på dem alle prøv at se svejsningerne feks på skråstiver øhhhh hvorfor er de ikke fuldsvejst , hvorfor er der fyldt med svejsehuller rundt inde i svingeren hvor den er samlet fremme og så har de alle en del slør
    Ja har ikke set så dårligt arbejde , ikke engang på en Kinøjser

• #25   9. mar 2011 PS

De springer begge i luften ved ca 300 hk skulle jeg hilse og sige

nej det har sikkert ikke nogen praktisk betydning for alm bruger at man i 2004 ikke kan lave en fuldsvejning uden det siger Bizzzzzzz puf og der er hul , men det ser fanme ikke godt ud , og det er jo vores hobby
    prøv at se feks Hondas sædestativ ved siden af Sukies , der er alså en generation eller 10 til forskel , men vægt og formål er det samme , men man tænker alså sit , alle disse små ting som sikkert har en forskel i fabrikationspris på max 3-5000 kr ender så med dansk afgift på ca.20000 på nyprisen

• #26   9. mar 2011 Der er en anmeldelse af brugtkøb R1 i det tyske PS dog først fra 2004 modellen!

• #27   9. mar 2011 Jeg har haft en 1998 r1. Skide sjov at kører men Mine kun 184 cm fandt den alt for hård at kører langt på. En tur på 400 km op igennem landet krævede 5-6 stop. Har en k1 Suzuki Gsxr 750 nu, der har jeg kun 1 stop(optankning) og sidder uden sammenligning meget bedre end på yamaha'en. Suzukis k1 Gsxr 1000 smider altså omkring 10 hk mere på hjulet end de tidligere r1 og momentet er et par nm højere men top nm leveres 1000 omdrejninger før. Havde min r1 på felt og fik den sammenlignet.

• #28   9. mar 2011 Hvad med http://www.motorcykelgalleri.dk/html/mar_vis.asp?MarID=91161

eller

http://www.motorcykelgalleri.dk/html/mar_vis.asp?MarID=91569

Sådan en svend havde jeg selv fra ny, ganske behagelig cykel der samtidigt også kan trække skindet af en budding. Oveni hatten er det jo Honda kvali

• #29   9. mar 2011 Har selv ejet både en R1 og en GSX-R 1000. Vil klart vælge GSXR til enhver tid. Synes den er meget nemmere at køre på, og meget nemmere at køre hurtigt på. Og så er den altså bare noget hurtigere!!!

• #30   9. mar 2011 Hej

Har haft en 99 R1'er med komplet Yoshimura uds og kørt ind osv. Fremragende cykel, men ville foretrække Suzuki's K1'er (som jeg har prøvekørt) som er mere letkørt og hurtigere. Desuden sidder jeg bedre på Suzuki. Finishen er bedst på Yamaha'en og den ser mere ond ud.

Tror bare at for mig er der mere køreglæde ved K1'eren.

Har selv li købt en Suki, dog en nyere model.

Mvh

Carlos

• #31   9. mar 2011 Nå ja forresten. K1'ere i god stand og under 30.000km på klokken kan du få ned til omkring 70K med lidt ekstra udstyr på. Dem jeg har set og prøvet der var billigere var ikke velholdte (læs misbrugte)

• #32   9. mar 2011 Det er sgu lækkert med en god snak om de forskellige cykler.

Jeg må ud at prøve både Hondaen, Suzukien og Yamahaen. Måske også ZX9R'en.
    Noget der spiller meget ind, er om jeg sidder godt på den på længere ture. Jeg har en racer så jeg ved godt man får ondt i måsen af en længere tur (Harzen-ish). Jeg er ved at være lidt vild med den 929 må jeg sige.

Jeg siger mange tak drenge!

• #33   9. mar 2011 Kawaen er også en fin MC især fra E modellen 2000- 2001 - og den sidste 03 har lige fået en lille tand mere , den føles lidt større end de andre , har lidt mere rystelser som en Kawa skal have , den følger de andre 100 % i optræk og topfart ,men de er alle kaburator modeller
    Kawaerne øhhhh (sælgerne) snyder med årgangene
    2000 modellen står der ikke ZX9R på bundkåbe
    2001 Ja der står der Zx9r på bundkåbe
    2002-3 mener den har fået et lidt andet kåbestativ i topkåbe og skråstiver på bagsvinger

• #34   9. mar 2011 Har du set den Bimota sb6 der er her på siden,den er lidt ældre,men holder sikkert en god international pris på sigt.

• #35   9. mar 2011 her er link. http://www.motorcykelgalleri.dk/html/mar_vis.asp?MarID=90799
    jeg er forelsket

• #36   12. mar 2011 Tak for de mange indlæg og råd.

Bimota siger mig ikke noget, men tak for linket.

Kommentér på:
Bedste 1000 ccm racer til 70-80.000

Annonce