{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.811 visninger | Oprettet:

Hvad skal man vælge? (Cruiser) {{forumTopicSubject}}

Hejsa derude smiley

Jeg er ny på motorcykelgalleri, så hvis jeg træder i spinaten, så er det nok derfor smiley

Jeg skal have købt min første motorcykel i en ikke så fjern fremtid.
Det skal uden tvivl være en cruiser eller en custom, men da customs ofte ligger i den dyre ende er det nok mest relevant at kigge på cruisers og så evt. selv tage sig godt af den hen af vejen.

Spørgsmålet er så hvad der er en god handel? Her tænker jeg både prismæssigt, hvor meget der skal skrues på den og hvor behagelig den er at køre på. Det vil sige det overall bedste køb. Det må meget gerne være de ældre modeller så priserne ikke er så høje.

Jeg har kigget på følgende modeller indtil videre:

Suzuki Intruder (800 eller 1400 ccm modellen)
Honda Shadow (750 eller 1100 ccm modellen)
Yamaha Virago (750, 1000 eller 1100 cmm modellen

Jeg er ikke så glad for at gå længere ned i ccm, da der gerne skulle kunne sidde to på den i ny og næ uden at den tynges for meget af det. Desuden skal den skal primært bruges til at cruise og som transport til og fra skole og arbejde. Det vil sige at man ikke behøver at sidde i timevis på den.
Er der nogen der har erfaringer med disse, eller eventuelt en helt fjerde maskine som jeg måske burde kigge på?

På forhånd tak!


Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

  • Removal of mattress and Bed frame - already dismantled. 700 kr.
  • Ophæng af: gardinskinner, 2 x tv, væghængt vasketøjs-kasse 1.500 kr.
  • Opsætning af loftslamper 600 kr.
  • Samling af møbler 1.200 kr.
  • Udendørs lampe re-montering 800 kr.
  • Murer arbejde 3.800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvad skal man vælge? (Cruiser)
  • #2   1. maj 2012 har du råd... så er m1800 et rigtigt godt bud... og den kan nemt trække 2.... eller en campingvogn.. smiley

  • #3   1. maj 2012 1100 Dragstar
    Der er mange af dem så de kan findes velholdt til en ordenlig pris.
    De er billige i res dele.
    og hvis du tager 1100'eren så har du også en behagelig cruiser der kan trække selv om i er to på den


  • #4   1. maj 2012 JanJ, jeg er ikke så meget for de nyere modeller af Suzuki - jeg synes at de fedeste designs ligger omkring 90-00'erne smiley

    Nicky, er forsikringen ikke mit førstefødte på sådan en satan? smiley

    Jeg regner i øvrigt med at jeg strække mig til omkring 50k, så den skal nok have gået en sjat før jeg kan være med smiley


  • #5   1. maj 2012 ThomasB, jeg har kigget på Dragstar'en og synes at det virker som en fed motorcykel, men de er nok lige uden for min rækkevidde rent økonomisk smiley

  • #6   1. maj 2012 VN 800. Har har to stk. De kan findes til en rimelig pris - og de er super lækre. Har ikke haft problemer med dem jeg har haft.

  • #7   1. maj 2012 "Har haft"


  • Flemming O
    Flemming O Tilmeldt:
    maj 2009

    Følger: 1 MC-er: 1 Svar: 89
    #8   1. maj 2012 Em Suzuki M800 er en kedelig og sløv cykel - den går alting som den skal bevares, men jeg havde min sølle én sæson og så blev den solgt.

    Mit råd, køb den du vil have, og lad være med at gå på kompromis.

    Jeg gik på kompromis og købte denne M800 fordi den var billig, men i virkeligheden var det en Harley jeg ville have - og se hvad jeg alligevel endte med.

    Under alle omstændigheder skal du have en cykel med mindst en 60-70hk


  • #9   1. maj 2012 VN 800 har færre hk end fx xvs 1100 - men den kører præcis lige op med den både 0-100 og på toppen.


  • Flemming O
    Flemming O Tilmeldt:
    maj 2009

    Følger: 1 MC-er: 1 Svar: 89
    #10   1. maj 2012 Sune, du glemmer bare lige momentet, på en 800 skal du død og pine geare ned for at følge med, og det gider man ikke på en chopper.

  • #11   1. maj 2012 Sune, Jeg havde faktisk slet ikke set en VN 800, det var absolut også et godt bud, tak smiley

    Flemming O, Jeg har nok ikke råd til Harley i første omgang, så jeg er tvunget til at gå på kompromis uanset hvad jeg vælger smiley
    Når det er sagt, så behøver jeg heller ikke et farthelvede - så havde jeg valgt en sportsmaskine i stedet smiley


  • Flemming O
    Flemming O Tilmeldt:
    maj 2009

    Følger: 1 MC-er: 1 Svar: 89
    #12   1. maj 2012 Hvis du smider 30.000kr i udbetaling og kan sidde for 1300kr om måneden kan du få en helt ny sportster 883 Iron - det er sku en fed cykel som vil holde prisen til tid og evighed.

  • Flemming O
    Flemming O Tilmeldt:
    maj 2009

    Følger: 1 MC-er: 1 Svar: 89
    #13   1. maj 2012 Men ellers ville jeg nok gå efter en xvs 1100 Dragstar. Hvis du køber en Yamaha Viagra (Virago) så hilser jeg i hvert fald ikke på dig :o)

  • #14   1. maj 2012 Flemming O: Som HD kører kan du vel slet ikke slippe styret for at hilse?

    Flemming L: Du kan godt få en Dragstar 650 til dit budget, men da kravet også omfatter kørsel med passager, vil jeg ikke anbefale den. Den mangler kræfter.
    Der er den omtalte VN800 et langt bedre bud.
    Vil du have noget andre ikke har, så er der også en Honda VT 800 Shadow, men så skal men kunne leve med det ældre design.


  • Flemming O
    Flemming O Tilmeldt:
    maj 2009

    Følger: 1 MC-er: 1 Svar: 89
    #15   1. maj 2012 Jesper P jo det kan jeg nu sagtens - men ikke når det gælder: Kinacykler, og folk der køre med fluorescerende veste.

  • #16   1. maj 2012 Så en vz800 her 35 kilo for noget tid siden også en god cykel...

  • #17   1. maj 2012 Lars, jeg har kigget på Marauder'en og det er bestemt også et godt bud smiley Desværre ligger umiddelbart lige en tand over de andre i prislejet så vidt jeg kan se.

    Jesper, Shadow er også blandt en af mine absolut favoritter i den stil og det prisleje - det bliver sgu nok enten den eller Intruder'en jeg ender med smiley


  • #19   1. maj 2012 Er lige kommet på en XVS 1100. Gå efter kardan eller bæltetræk, istedet for Marauderens kæde, som sviner crome-fælgen til. Der er nok at pudse på i forvejen. smiley

  • #20   1. maj 2012 Så som sagt em til 35 det er da inden for prisen... Som umiddelbart så ok ud...

  • #21   1. maj 2012 Vildand, ja, det er sgu også en lækker kværn smiley

    Lars, jeg så godt at der var en enkelt på DBA til den pris, men jeg er først i besiddelse af pengene om nogle måneder, og hvis det er et godt køb, så er den nok væk på det tidspunkt smiley

    Det jeg egentlig leder efter er ikke her-og-nu køb, men hvad jeg skal kigge efter af modeller i den kommende tid. Jeg har ikke lyst til at se mig blind på en enkelt model for så bagefter at finde ud af at det var det værste køb jeg kunne have gjort mig smiley


  • #22   1. maj 2012 Vildand, jeg har før læst at netop kardan er at forestrække. Er det i sådan en grad at man evt. skal vælge dem fra der ikke har det?

  • #23   1. maj 2012 Glem alt om det fis med at en M800 ikke trækker og at der skal skiftes gear når man skal overhale, har selv en og der er et fint træk. Med hensyn til Shadow så ville jeg nok vælge en 750 istedet for en 800 da den kun er lavet i 1988, og ikke alle dele passer der på.
    Jeg havde en VT750 før og det er en ganske god mc, men var jo en ældre cykel.


  • #24   1. maj 2012 Hva med Kawasaki VN1500? Den er hvertfald et godt alternativ til VS 1400

  • #25   1. maj 2012 Hans F, rart at vide med hensyn til Shadow hvis det er den jeg ender med at gå efter smiley

    Peter, Jeg synes ikke umiddelbart at jeg kan finde så mange af dem og dem jeg kan ligger et godt stykker over mit budget smiley


  • #26   1. maj 2012 Ville helt klart snuppe en med bæltetræk eller Kardan, ingen smøring og ingen kædekitskift. (beregn cirka 1000 kr. på det)

  • #27   1. maj 2012 Tak skal du ha', det vil jeg have i baghovedet smiley

  • #28   1. maj 2012 Flemming O - og visse andre

    Har I overhovedet forstået, hvad det her drejer sig om??? Cruiserkørsel er en ting - at sammenligne med en tunet traktor - ren hygge

    Touring sport på hurtige cykler med masser af omdrejninger og power er noget HEEEEELT andet, og der er virkelig tale om to forskellige verdener - tro mig jeg færdes i dem begge:-)

    Og så skal man lige huske, at selv en ret sløv cruiser smutter fra 0-100 på 5-6 sekunder - der skal altså en ferrari eller et eller andet voldtunet til at følge med.

    Jeg vil medgive at det meste under 700 CC er for småt til 2 voksner mennesker, og jeg tror også selv at en Dragstar 650 er for klejn rent ydelsesmæssigt.

    Men blandt det trådstarter angiveligt søger er der bunker og buleraf muligheder: Virago fra 700 og op, Intruder VS fra 700 og op, Kawasaki VN, Honda Shadow og sikkert flere. De ældre kan erhverves til 25000 og op, og der er MASSER af km og køreglæde i dem.

    Bemærk lige at Suzukis VS modeller stadig markedsføres som nye i USA - det betyder, at der i hvert fald er sikkerhed for dele mindst 7 år frem!!!!

    Det er i hvert fald værd at tænke over.

    Intruder M og C er også aldeles gode, selv om jeg aldrig rigtig har forstået, hvorfor en MCskal tage 45 kg på ved at blive lavet af plastic i stedet for jern:-) Det er dog stadig noget dyrere end de ovenfor nævnte modeller. Jeg er ikke kommet ind på Marauder 800. Den er der også, men de der kender mig ved, at jeg aldrig ville anbefale en discount intruder med kæde i stedet for den rigtige vare:-)


  • Flemming O
    Flemming O Tilmeldt:
    maj 2009

    Følger: 1 MC-er: 1 Svar: 89
    #29   1. maj 2012 Prøv at køre 140kmt på en m800, der er den ved at kaste op, og den tager omdrejninger af helvede til.

  • Flemming O
    Flemming O Tilmeldt:
    maj 2009

    Følger: 1 MC-er: 1 Svar: 89
    #31   1. maj 2012 Okay jeg overgiver mig, hvis i synes en m800 har masser af kræfter, så kan jeg ikke hjælpe jer.

  • #32   1. maj 2012 Jeg er sgu ikke så stor en fyr. 180 cm. og små 80 kilo i kampvægt smiley

  • andré v
    andré v Tilmeldt:
    okt 2008

    Følger: 2 Følgere: 2 Svar: 1
    #34   20. maj 2012 Hej Flemming, har selv haft en M800 prøvede en dag at køre om kap med en sporster 883, den amerikanske drømme maskine måtte sande, at den ikke rigtig kunne hænge på, kan varmt anbefale sådan en, den funker bare, men som knud siger det er jo ikke ræs man bruger sådan en til, kører nu på en Vs1400 har haft 2 før denne, har aldrig haft problemer med dem, en amerikaner har kørt 135000 miles på sådan dog måtte han skifte et leje i gearkassen, så den kan også anbefales, meget driftsikker maskine, de gamle Honda shadows bliver snart et problem at få nye stumper til, man kan tjekke det på CMSNL.COM der kan man købe original stumper til sin cykel, og samtidigt se hvad man stadig kan få til Div. modeller det er det samme sted forhandlerne bestiller deres, så man spare et forhandler led hvis man bestiller direkte selv.
    God jagt det er jo købers marked, der er mange fine billige cykler derude.
    André


  • #35   20. maj 2012 André V, jeg er efterhånden overbevist om at det bliver Intruder VS800 (eller VS1400, men de er lige tanden dyrere) som kommer hjem og bo. Den kan købes relativt billigt, den er pålidelig i forhold til hvad jeg kan forstå, den er lige det rigtige grund design som kan bygges videre på og den er rigeligt hurtigt til mig.

    Tusinde tak for alle jeres svar og hjælp! smiley


Kommentér på:
Hvad skal man vælge? (Cruiser)

Annonce