4.211 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
7 Svar
Bliver MC dæk for gamle? Bliver MC dæk for gamle?
Håber at I tilgiver mig et noget naivt spørgsmål.
Min MC er fra 2005, og har ialt nu kørt 6000 km.
Det er en Harley, som jeg er glad for at holde flot, men det kniber med tid til at køre.
Faktisk blev det til 4 km i 2010, så derfor har jeg bestemt mig for at det skal være meget bedre i 2011.
Men dækkene er dde der sad på fra ny, bør de skiftes?
0 synes godt om
jun 2005
Følger: 7 Følgere: 120 MC-er: 2 Emner: 788 Svar: 8.715
jeg ser på de kurser jeg er med til at afholde, der er det klart at se hvem der har gamle dæk på, og hvem der ikke har
de døjer med forhjuls blokader under maximal bremsning
jun 2006
Følgere: 2 MC-er: 2 Emner: 37 Svar: 378
Jeg har stået i samme situation som dig, hvor jeg kontaktede en kawasaki forhandler (tog cyklen derned) Han kiggede på dækket og konstaterede at dækket ikke var defekt, ødelagt og at der ikke var nogen revner.
Det er jo gummi, og gummi bliver mørt og begynder at sprække især de steder hvor dækket ikke røre vejen.
Min vurdering er at hvis dækker ser fint ud, så kan du fint køre på det.
maj 2005
Følger: 38 Følgere: 103 MC-er: 1 Emner: 39 Svar: 2.395
jun 2005
Følger: 7 Følgere: 120 MC-er: 2 Emner: 788 Svar: 8.715
det er både godt og ondt hvad din mekker siger
det gode er, at han ikke bare vil sælge dig noget du måske ikke følder du har brug for
MEN gummi bliver hårdere med tiden, også selvom det ikke bliver brugt, så det kan ske han håber på du vælter og han kan lave MERE på din cykel
dæk over 5 år, det skal man altså ikke køre på, det fungerer sikert fint nok hvis manbare tuller afsted derud af.................. men den dag du får en billist ud for ubetinget vigpligt, så står dækket altså ikke ret godt fast når du kaster ankeret, så blokerer det RIGTIG let
jan 2007
Følger: 106 Følgere: 105 MC-er: 6 Emner: 172 Svar: 338
apr 2009
Følger: 10 Følgere: 54 MC-er: 2 Emner: 192 Svar: 7.504
apr 2007
Følger: 1 Emner: 4 Svar: 8
Jeg sender den ned og får nye på.
Tak for hjælpen.
Bliver MC dæk for gamle?