4.211 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 7 Svar

Jan B
Jan B
Følger: 1 Emner: 4 Svar: 8

Bliver MC dæk for gamle? Bliver MC dæk for gamle?

Håber at I tilgiver mig et noget naivt spørgsmål.

Min MC er fra 2005, og har ialt nu kørt 6000 km.

Det er en Harley, som jeg er glad for at holde flot, men det kniber med tid til at køre.

Faktisk blev det til 4 km i 2010, så derfor har jeg bestemt mig for at det skal være meget bedre i 2011.

Men dækkene er dde der sad på fra ny, bør de skiftes?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Maling af 2-3 meter skur 1.300 kr.
  • Problemer med vaskemaskinen 500 kr.
  • Fjernelse af gammel oliefyr/kedel 500 kr.
  • Flytte vandhane og tilrette afløbsrør 1.200 kr.
  • Græsslåning (højt græs) og fjerne ukrudt imellem fliser 1.200 kr.
  • Lugning af ukrudt i hæk 1.130 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Bliver MC dæk for gamle?
  • #1   14. mar 2011 dæk bør ikke blive mere end 5 år gamle

jeg ser på de kurser jeg er med til at afholde, der er det klart at se hvem der har gamle dæk på, og hvem der ikke har

de døjer med forhjuls blokader under maximal bremsning

• #2   14. mar 2011 Hej Jan.

Jeg har stået i samme situation som dig, hvor jeg kontaktede en kawasaki forhandler (tog cyklen derned) Han kiggede på dækket og konstaterede at dækket ikke var defekt, ødelagt og at der ikke var nogen revner.

Det er jo gummi, og gummi bliver mørt og begynder at sprække især de steder hvor dækket ikke røre vejen.

Min vurdering er at hvis dækker ser fint ud, så kan du fint køre på det.

• #3   14. mar 2011 Nogle uddanet Mc mekanikker siger siger 5 andre 6. Men du skal nok ikke gå længere op end 6. Og jeg plejer at sige 5 selv.

• #4   14. mar 2011 michael o

det er både godt og ondt hvad din mekker siger

det gode er, at han ikke bare vil sælge dig noget du måske ikke følder du har brug for

MEN gummi bliver hårdere med tiden, også selvom det ikke bliver brugt, så det kan ske han håber på du vælter og han kan lave MERE på din cykel

dæk over 5 år, det skal man altså ikke køre på, det fungerer sikert fint nok hvis manbare tuller afsted derud af.................. men den dag du får en billist ud for ubetinget vigpligt, så står dækket altså ikke ret godt fast når du kaster ankeret, så blokerer det RIGTIG let

• #5   14. mar 2011 jeg fik nye dæk på sidste år pga de var revnet og kærede... Det var de orginale dæk de havde kørt 10000km og var 4 år gamle....

• #6   14. mar 2011 Når man først har prøvet at skifte 4-5år gamle dæk ud med nye så forstår man hvor vigtigt det er..!

• Jan B
    Jan B Tilmeldt:
    apr 2007

Følger: 1 Emner: 4 Svar: 8
    #8   14. mar 2011 Tak for Jeres kvalificerede svar.

Jeg sender den ned og får nye på.

Tak for hjælpen.

Kommentér på:
Bliver MC dæk for gamle?

Annonce