{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.786 visninger | Oprettet:

Hvad kan jeg gøre? {{forumTopicSubject}}

Hej forum,

Jeg har netop købt en GSXR 400, som jeg fik kørt over til mekanikeren for at få skiftet tændrør og bremseklodser. Det er min første MC og jeg havde håbet på at det skulle være en god oplevelse. Det er det ikke blevet indtil videre.
Jeg prøvekørte den hos sælger og umiddelbart synes jeg den kørte fint. Det var dog rengvejr og koldt, så det ar begrænset, hvor mange sving og accelerationer det blev til. I dag hos mekanikeren viser det sig at begge forgafler er defekte og skal skiftes. Som han sagde det "Meget har jeg hørt om at folk ikke har oplyst køberen om, men det her er et slemt tilfælde og det er livsfarligt at køre med, da du ingen føling har med det forreste hjul og det kan blokere".
Mit spørgsmål er så: Er der nogen mulighed for at sælgeren enten kan betale eller at handlen kan gå tilbage?
Jeg har på skrift ordret: "Den er droslet og ja alt virker".
Reperationen koster med nye dele og arbejdstimer ca. 10.000. Er der noget jeg kan gøre, eller er det bare bad luck når jeg har betalt den?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvad kan jeg gøre?
  • #1   16. mar 2011 Jeg ville rette henvendelse til sælger OMGÅENDE.
    Håber ikke der står købt som beset fo rså tror jeg ikke du få rheld med ret meget klage.
    Er dog usikker på om det er 100% korrekt at du i så fald er ringere stillet end normalt.
    Den er købt privat?


  • #2   16. mar 2011 Du kan måske lade handlen gå tilbage eller finde et kompromis med sælger? Men du skal vel kunne bevise at det på en eller anden måde ikke er noget du er skyld i....hvad er det præcis der er galt? måske du kan få mekanikeren til at skrive det på skrift..hvis det skyldes længere tids slid kan det jo ikke være din skyld. Er det derimod noget som fx et vejhul har kunne forårsage er det måske svært at sige det ikke er din skyld?

  • #3   16. mar 2011 Den er købt privat og som "prøvekørt". Jeg har i alt kørt 20 km på den lige da jeg fik den. Så meget skade kan jeg ikke have nået at lave og ham mekanikeren snakkede om at forgaflen også var spænt mærkeligt.
    Jeg håber bare at der er noget at gøre. Jeg har jo ikke fået den vare jeg har betalt for. Altså "alt i orden". Det kan man jo ikke kalde den når der skal lavet forgaffel for 10.000kr


  • #5   16. mar 2011 har du snakket med sælgeren..?

    jeg ville ringe til sælger og høre hvad han siger og er han en kold nar ja så ville jeg gå vidder med det..

    i værste fald er det ud til mc huset i kølkær og købe en ny forgaffel og så ellers bare hjem og skifte den..

    men ring nu til ham og hør hvad han har at sige det kunne jo være han ville gi lidt til det...!!


  • #7   16. mar 2011 Dengang jeg købte MC fik jeg synet den INDEN betaling, og så kan han jo sige om den er sikker... Det er vist eneste mulighed når man ikke kender nogen der har forstand på det..

  • #8   16. mar 2011 Jeg har jo netop svært ved at bevise at sælger har været bekendt med fejlen. Han skrev "Vi kan kun fortælle dig hvad vi ved og kender til motorcyklen". Den er synet inden for det sidste år, så enten har synsmanden været ligeglad eller også er skaden sket inden for det sidste år.

  • #9   16. mar 2011 Det lyder lidt mærkeligt at en forgaffel er helt smadret og koster 10kg at få rep hvis den er synet inden for et år...Hvad fejler den helt konkret ?

  • #10   16. mar 2011 Jeg ville da MEGET gerne vide hvad en forgaffel kan fejle OG gøre så der er risiko for at dit forhjul blokere !!!!!.
    Jeg syntes mest af alt din historie lugter af en der vil tjene en god stak penge på en nybegynder må jeg indrømme. Og det er IKKE lige sælgeren jeg tænker på .
    Jeg kigger den gerne igennem hvis du vil. så har du da om ikke andet en andenhåndsvudering . Ikke engang en komplet forgaffel fra ny vil koste 10k så ro på .


  • #11   16. mar 2011 Der er sådan nogle små sorte hakker i den. Den "falder" forkert på plads efter et tryk. Den laver ikke den der bløde, men hurtige ryk på plads, men et meget stift ryk, hvis man kan sige det sådan.
    Det skulle vist være hakkerne, der er problemet. Ellers havde det bare været et par pakninger..


  • #12   16. mar 2011 Du kan få en gaffen for under 5000 kr,,,
    At skifte tændrør bremseklodser tager max 30 min,,,,,
    Det koster ikke ret meget og renovere en forgaffel....Så 10000 kr hummmmmmmmmm
    For mig lyder det som om en er igang med at tage røven på dig......


  • #13   16. mar 2011 Og hvordan skulle dit forhjul kunne blokere af den grund !!!!. Der har så nok været rust på den forcromede del af dine gaffelben (sorte pletter). Det er et sæt nye inderben til max 3000 kr og så kører du igen . Slap lige af med din mekaniker der (bare et godt råd) .

  • #14   16. mar 2011 men fucking 10k det kan laves billiger

    privat sælger den er sku lidt tricky det er op til sælgers samvitighed


  • #15   16. mar 2011 Sender dig lige en besked.

  • #16   16. mar 2011 10 klik for en forgaffel rep. på en lille bambusraket ????
    Tag imod chris dækmand´s tilbud













  • #17   16. mar 2011 Jeg er super ærgelig over at jeg ikke selv så en fejl der burde være så åbenlys. Synes det er så uretfærdigt - selvfølgelig har sælger været bekendt med en defekt af den karat. Men i Danmark er det jo ofte svært at bevise ting, der burde være åbenlyse.

  • #18   16. mar 2011 Du kan sku nok en uden afgift for under 10000 kr

  • #19   16. mar 2011 Som jeg kunne forstå det på mekanikeren er den så dyr fordi at på netop den model GSXR 400 GK76 fra 1991 er hele gaflen i et stykke og derfor dobbelt pris i forhold til modellen tidligere. Ham fra MC-huset i Herning vil have 3000kr for at brugt sæt til den model. Ved ikke om det han har er i orden - det er vel ofte crashede dele han sælger videre.

  • #20   16. mar 2011 Til sammenligning har jeg fået skiftet gaffelbenene på min SV'er på forsikringens regning i forbindelse med et uheld.
    Prisen for 2 original gaffelben er noteret til 4418 ,- og der er noteret at der brugt 3 timer på udskiftningen til en timeløn på 375 ,-
    Så total: 5543,- + moms = 6928 ,-


  • #21   16. mar 2011 ham din mekaniker er da vist GULD MEKANIKER. det lyder sgu godt nok helt vildt. med de priser han melder ud med.. jeg ville prøve at spørge i den lokale mc.klub og der er nogen der har et øjeblik til at kigge på den. der er altid flinke fol´k i sådanne klubber. og mange er behjælplige med at få det lavet til billige penge. mange klubber har enda skrue.aftener. .

  • #22   16. mar 2011 Du synes jo selv den har kørt fint med den forgaffel. Hvis sælger har samme MC viden som dig, synes han det samme.
    Men 10.000,- er rigtig meget.
    Det kan du få en hel MC for:
    http://cgi.ebay.co.uk/Suzuki-GSXR-400RN-GK76A-/320669127585?pt=UK_Motorcycle_Parts&hash=item4aa95e93a1#ht_500wt_1156


  • #23   16. mar 2011 Det kan jo være det var en god ide, at tage en med ud og købe mc en anden gang, der har bare lidt forstand på det.

    Hvis du ikke selv kan skifte tændrør så lad være med at købe noget på egen hånd....


  • #24   16. mar 2011 prøv at høre en anden mc forhandler, hva der er galt med den, og hva pris på rep , mvh hc

  • #25   16. mar 2011 Du skal da vist købe hos en forhandler der vil give dig garanti næste gang... Eller tag en med ud og se på maskinen næste gang, én der ved hvordan en forgaffel skal virke, og hvad der ellers er værd at kigge efter ved brugtkøb...
    Hvis den er så gal som det lyder skal du da vist være glad for der ikke var andre ubehagelige overaskelser i biken som du heller ikke så da du købte den smiley Men sur røv er det da, og håber da du kommer ud og køre for rimelige penge... (mener iøvrigt at suzuki gsf 400 bandit og andre deler gaffel med gsxr400, så der skulle være flere muligheder for at finde en go brugt )


  • #26   16. mar 2011 Lars Ølgod. Den omtalte gsxr400 er en gk76 model der har USD gaffel. Så den passer ikke med en gsf400.

  • #27   16. mar 2011 Åhh, ja, dét er sq da også rigtigt, jeg var sq lige helt tilbage et smut 90´erne smiley Havde sq da glemt der er usd på den dér.... smiley

  • #28   16. mar 2011 Til jer der anbefaler at man medbringer en med styr på motorcykler når man køber.. I har fuldstændig ret og det har jeg også tænkt mig næste gang smiley
    Jeg er nok lidt for ung og ivrig efter at komme ud og køre. Nu har jeg for alvor brændt nallerne og har taget ved lære - for at se positivt på det smiley


  • #29   17. mar 2011 Tag imod Chris' tilbud.. og den med at holde sælger ansvarlig for noget, det får du INTET ud af, medmindre han selv ønsker at hjælpe dig økonomisk eller på anden vis..

  • #30   17. mar 2011 Den eneste måde hjulet kan blokere på er hvis din mekaniker ligger i vej kanten og smider noget i hjulet når du kommer kørende.
    men 10000 det lyder satme godt nok som om der er en der kan lig at tage nogen i røven. hmmmmmm


  • #31   17. mar 2011 Som andre skriver, så koster det sku ikk en hjulblokkade MEDMINDRE vi forestiller os at du er ude i noget, MEGET vild kørsel, og forgaflen ikke kan følge med, og miste grebet... rimelig urealistisk, da den er hårdt presset under opbremsning!

    Den mekanikker, kan jeg ikke anbefale dig at fortsætte med, det lyder som om du skal til at betale 1. afdrag på hans nye hus :-)..

    Nu tror jeg du bor tættest på Chris, men ellers skriv her inde, og få en anden til at se på det. (give en vurdering af problemmet)..
    Det er ikke super svært at skifte smiley


  • #32   17. mar 2011 Så kom endelige "tilbud" fra mekaniker. 9800kr for at lave den. ca. 4000kr på ben og lidt arbejdspenge. Jeg er igang med at konferere med Chris og vi forsøger at finde en bedre løsning.
    Jeg er nærmest i chok over så mange søde og rare mennesker, der er villige til at hjælpe på dette forum. Tak folkens!


  • #33   17. mar 2011 Ja, Chris er kanon hjælpesom!

    4000 i dele OG "lidt" arbejdsløn siger du??? 5800 det er 15 timer, for at skifte gaffelben? eller overser jeg noget?

    Selv om jeg var fuld, har jeg svært ved at se jeg kunne komme op på så mange timer!!!!


  • #34   17. mar 2011 jeg har lige fået skiftet gaffelbroen, det er næsten samme operation som at skifte forgaffel. det tog tre værkstedstimer plus jeg fik også skiftet gaffelben olie
    plus mekanikeren har vist også pudset den da han var færdig.
    så det er en uanminlig langsom mekanikker du har fundet synes jeg
    men jeg er ret ked af at høre om alle de ting der er galt med den kværn du har fået dig, fandt du ud af hvorfor den ikke ville starte?


  • #35   17. mar 2011 9.800,- omfatter det kun at de laver forgaflen?

  • #36   17. mar 2011 Det er begge ben, der skal skiftes. Så 2*4000kr + arbejdsløn.

  • #37   17. mar 2011 Er den købt privat eller ved en forhandler?

  • #38   17. mar 2011 Og er sælger herinde ? ;-S

  • #39   17. mar 2011 Jeg tror ikke sælger er herinde og den er købt privat. Jeg har ringet til forbrugerstyrelsen idag og han fortæller mig at jeg har 6 mdr reklamationsret. Så den har jeg da tænkt mig at benytte, og det skulle være ligegyldigt om den var "beset", "prøvekørt" elle whatever.. Det er lov.. Jeg er ikke blevet oplyst om fejlen og derfor er det sælgers ansvar at udbedre den..
    Men lad os nu se om loven rækker...


  • #40   17. mar 2011 Der er ikke meget at komme efter
    (link fjernet)

    Tror bare du skal kalde det for lærepenge...


  • #41   17. mar 2011 Jeg forsøger at være optimistisk, da jeg egentlig mener at retfærdigheden sejre, hvilket den selvfølgelig bør gøre hver gang, men ved godt at dette langt fra er tilfældet.
    Men jeg er netop her til aften i forhandling med sælger og tror måske vi kan blive enige om en løsning smiley


  • #42   21. apr 2011 Hej Claes.
    Nu håber jeg du får en god sæson på din igen kørende gixxer :-).
    Det holdt hårdt, men når man tænker på hvad vi har fået lavet så syntes jeg nu det gik RET godt.
    Husk at dine kalibre trænger til en kærlig hånd inden du kan læne dig HELT tilbage.


Kommentér på:
Hvad kan jeg gøre?

Annonce