{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
822 visninger | Oprettet:

CB400F - Hvad kan jeg? {{forumTopicSubject}}

Halløj smiley

Jeg er helt nybegynder inden for mc-verdenen - men jeg har både hovedet og hænderne skruet godt fast. Lige nu har jeg en CB400F a '75, og den er da i fin stand - men der er småting, der kunne forbedres - f.eks. for- og bagskærm.

Men er der andre ting jeg kan gøre på sådan en svend for at få den til at se federe ud? - Motoren har lidt ir, er det noget man kan ordne selv? - Cromet, hvordan får jeg det til at skinne godt og grundigt?

Har i andre forslag til lir jeg kan komme på den? - Altså ikke noget overdrevet! Den skal beholde sin originalitet. Men bare noget der kan få retro-temaet godt frem? smiley

På forhånd tak.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  CB400F - Hvad kan jeg?
  • #1   28. apr 2010 Start med knofedt.
    Så kan du derefter bedre se hvad der mangler.
    Men skærme, styr, lygter og motordæksler kan godt tåle en modificering hvis man ikke kan lide originalitet.


  • #2   28. apr 2010 Knofedtet er jeg igang med smiley den får den helt store vasketur, er på 2. omgang nu..

    Den har lige fået ny lygte. Så på det punkt er den fin. Skærme kunne dog godt trange til at blive skiftet - er de dyre, og er de nemme at skifte?


  • #3   28. apr 2010 du skal ned og hente MC nøglen , der kan man få en lidt smartere forskærm evt male den i den farve tank og skjolde er , (skaber sammenhæng) måske lidt mindre blink ? og hvis er utæt med benzin er det sikkert dine svømmere der hænger så af med svømmerhus og få renset det hele godt og grundigt.
    måske andre spejle (eller ingen) et andet styr så er den vist ved at være der smiley god arbejdslyst


  • #4   28. apr 2010 og så det vigtigste hvis det ikke er gjort , olieskift, nyt luftfilter og tændrør,
    (og pas på med at køre for stærkt ,de gamle der har en tendens til at voblle)


  • #5   28. apr 2010 michael B

    oliefilter har den fået. olieskift er jeg dog usikker på. Når jeg åbner der ned til olien, stikker pinden ned, og op igen, er der slet ingen olie på. Så skal den vel lige have et pift mere.. Hva kører sådan en på?

    Tændrør etc skiftede forrige ejer ligeledes for nyligt


  • #6   28. apr 2010 hvis den har fået oliefilter ,har den også fået skiftet olie (forhåbentlig) da olien jo løber ud hvis man tager filter af, ved jo ikke hvad tidligere ejer har hældt på

  • #7   28. apr 2010 Din 400 skal have det beste olie som dette her.

    Castrol GPS 10W/40 er en avanceret syntetisk baseret, højkvalitets motorolie til 4 takts motorcykler og tilpasset oliekølet kobling. Sikrer maksimal smøring og slidbeskyttelse og anvendes til såvel japanske- som europæisk producerede motorcykler. Er tilpasset både vand- og luft kølede motorer med en- eller flere cylindrer og ventiler, samt til sportseller race replica modeller.
    Castrol GPS 10W/40 sikrer en fremragende smøring og slidbeskyttelse af både motor, kobling & gearkasse, selv under meget hård belastning over længere perioder.
    Castrol GPS 10W/40 er designet til at klare og tilpasse sig store temperaturbelastninger og sikrer dermed maksimal beskyttelse af motoren overfor termisk og mekaniks "braekdown". En stærk oliefilm og en stabil viskositetsprofil sikrer længst mulige levetid for motoren.

    Castrol GPS 10W-40 har følgende fordele :-

    Beskytter motoren selv ved høje temperaturer og under kraftige accelerationer ved høje omdrejninger.
    Forlænget levetid for motoren
    Optimal slidbeskyttelse sikrer meget lang levetid af motor, gearkasse og kobling.
    Beskytter motoren overfor termisk og mekaniks "braekdown".
    Kontrolleret olieforbrug.
    Let og sikker start af motoren, selv ved lave temperaturer.
    Let og sikkert gearskift og præsis koblingsfunktion.
    Formuleret så belægninger undgås i udstødning og katalysator.
    Specifikationer / Ydelsesniveau
    API : SG


  • #8   28. apr 2010 En delsyntetisk MC olie af 10w-40 er hvad du skal køre med. Mærket er mindre vigtigt. Tvivler stærkt på du kan få en olie der ikke opfylder de krav der var i 1976

  • #9   28. apr 2010 Øh er der ikk olie på pinden, når du skal måle? Ikk for at lyde dum, men du siger dine hænder er skruet rigtigt på.. Så ville jeg starte med at skifte olie, især hvis jeg ikk aner en pind om hvor meget der er, eller hvor gammel den er, i stedet for at skrive indlæg om lir.. smiley

Kommentér på:
CB400F - Hvad kan jeg?

Annonce