{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.690 visninger | Oprettet:

Tekstil eller læder {{forumTopicSubject}}

Hej MCG.

Jeg skal snart ud og købe mit første mc tøj (og min første mc), og ville lige høre folks meninger om tekstiltøj vs. lædertøj.
Personligt har jeg haft mest kig på tekstil, i og med at jeg ikke skal direkte ud på en supersports ged.

Tak!


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Tekstil eller læder
  • #1   18. mar 2011 Min erfaring er, at det er rarest med begge dele. Et sæt læder til når der skal køres frisk eller på bane, og så et sæt textil med Gore Tex til touring brug.

  • #2   18. mar 2011 Tekstil er bedre allround, lidt varmere ... har selv begge dele og foretrækker tekstil til min knallert.... kun når det er rigtig varmt tager jeg læderet på....

  • #4   18. mar 2011 Jeg havde et fint Rukka sæt i textil til 6500,- og for mig var det spildte penge, for jeg kører altid i læder efter jeg har prøvet det.
    Det flavre ikke som textil gør, og man sidder meget bedre fast i sadlen i læder.

    Får læder fedt som jeg har gjort, kan du sagtens køre 1 time uden at blive våd.

    Jeg kommer ALDRIG til at køre i textil igen. smiley


  • #5   18. mar 2011 Personligt selv kører jeg i læder når det er varmt, og man skal ud og køre lidt friskt, som skrevet tidligere flagrer det ikke rundt osv.

    Textil store fordel syntes jeg er at man har mulighed for at ha et par jeans osv inden under, så når man kommer frem kan man lige ta det af og vuptis har man alm tøj på inden under, for er jo ikke fedt at rende rundt til en fest osv i komplet læder..

    Just my 50 cent..


  • #6   18. mar 2011 tekstil vil jeg vælge som nybegynder, det var det jeg selv brugt dengang.
    Det er mere praktisk end læder, og du kan have tøj på indenunder.
    Men vælter du så er tekstil typisk lige til at smide ud, hvorimod læder for det meste bare for nogen skrammer.

    Så tekstil til når man starter, og når man så begynder at køre hurtigere/vildere så kan man købe noget læder smiley


  • #7   18. mar 2011 Har begge dele, bruger kun læder. Tekstil er glat, blaffer ved motor vejskørsel, for varmt ved køkørsel. Synes det er ligesom at køre m ed tung oppakning, Fjerner fornemmelsen af mcen og køreglæden.
    Jeg synes læder passer til mere varieret temperatur.
    Har en vandtæt regndragt . trekstiltøjet er i min båd som sejlertøj.


  • #8   18. mar 2011 Haha stig, fedt at du benytter tekstiltøjet som sejlertøj smiley

  • #9   18. mar 2011 Rasmus B: Tekstil er det mest praktiske hvis du skal bruge din MC uanset vejret.
    Hvis det ikke er tilfældet, så køb læder. Det er meget mere sikkert at køre med. Skrider du i et sving og kurrer hen af asfalten vil tekstiltøjet være slidt af i løbet af 1 sekund. Læder kan ihvertfald 14 sekunder smiley det siger min egen erfaring smiley
    Jeg kører kun i læder, men har købt en regndragt man kan tage på, udover lædertøjet smiley skide smart og ikke særlig dyrt ..

    Men det bedste ville være at købe et sæt af hvert smiley


  • #10   18. mar 2011 Ja Marco, det er super at sejle kapsejlads i pga alle puderne, så slår man sig ikke så meget. Tøjet er jo vandtæt og utroligt stærkt så det ikke bliver revet i stykker.
    Har hørt folk også bruger det som skitøj.


  • #12   18. mar 2011 Startede med textil, men efter jeg fik læder kører jeg aldrig i andet. Det sidder meget bedre, hvis du finder en læderdragt der passer dig rigtigt.
    Og så vil jeg anbefale dig at købe en dragt der delt i to, det er rart når man holder pause, eller er på besøg man lige kan smide overdelen.


  • #13   18. mar 2011 Hvis du ikke har råd til et sæt af hvert så vælg tekstil, skal passe og absolut ikke sidde for løst.

  • #14   18. mar 2011 Læder med Goretex, det bedste fra begge verdner, drømmer selv om et sæt smiley

  • #15   18. mar 2011 Kører selv i læder og fortrækker det.

    Det er kun når vi er i starten/slutningen af sæsonen hvor det er for koldt til læder at man ser mig i textil.

    Læder er ligesom et lag ekstra hud, tight!


  • #16   19. mar 2011 Rasmus, det kommer helt an på dit behov..

    Bruger du MCen som transportmiddel og er du typen der skal ud og spise pølser og is på hver tud, så er tekstil bedst.. men kører du MC kun pga kørslen fra A til A.. så er læder bedst..!

    jeg har kun læder og savner aldrig tekstil..


  • #17   19. mar 2011 Ahh man kan da vidst ikke sige at en brynje altid er bedre end en læderdragt med indbygget beskyttelse.
    Køber du en af de dyre læderdragte, så burde beskyttelsen være lige så god som brynjen.
    Og har endnu ikke set nogen motogp køre med en brynje smiley


  • #18   19. mar 2011 Hvad med brynje under læderdragt, bob bob ?!

  • #19   19. mar 2011 Det var nu også det jeg mente, mente ikke bare brynjen for sig selv smiley

Kommentér på:
Tekstil eller læder

Annonce