{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.136 visninger | Oprettet:

Tekstil eller læder? {{forumTopicSubject}}

Hej alle! smiley

Jeg skal til at købe mit første sæt udstyr.

Det vigtigste er selvfølgelig hjelmen, så den vil jeg bruge nogle penge på.
Men dragten er det bedst i læder eller tekstil?
Jeg har læst mig frem til, at det kan blive koldt med læder og at det er svært at tørre det, når det har regnet.
Og ville det være dumt at købe fra T-hansen?

Hvad synes I?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Tekstil eller læder?
  • #1   14. maj 2016 Det kommer an på dit kørselsmønster. Kører du 9 måneder om året? Kører du i regn eller kun i sol? Skal du sydpå at køre om sommeren eller?

    Tætsiddende læder er lækkert at køre i. Men det er ikke vandtæt og komforttemperaturen er mere snæver end ved tekstil.

    Tekstil kan købes med membran så det er vandtæt, termofor kan tages i og ud og i nogle sæt kan du også tage den vand- og vindtætte membran ud. Tekstil sidder ikke lige så tæt som læder og kan derfor fange lidt vind.


  • #2   14. maj 2016 Hvilken cykel køre du på smiley

  • #3   15. maj 2016 Tekstil til allround

    Læder til kun godt vejr.

    Desværre er tøjet fint nok i thansen.

    Men vil altid kører til en forhandler og få vejledning og det rigtige tøj


  • #4   15. maj 2016 Det bliver en Suzuki GS500F og det bliver nok også i regnvejr og flere af månederne om året.
    Og selvfølgelig er læder det mest lækre, som jeg nok også langsomt vil købe efter et stykke tid så smiley


  • #5   15. maj 2016 læder kan give sig, tekstil har det med at krybe smiley

  • #6   15. maj 2016 Jeg vil klart anbefale tekstil - især når du kører ofte, ikke kun om sommeren og så på en GS.

    Du kan finde noget rigtig fint brugt udstyr hvis du vil spare nogle penge. Thansen syntes jeg ikke har en ordentlig pasform.

    Inden jeg skulle ud på man lange tur på 5700 km købte jeg det hele brugt - udover hjelmen.
    Fandt nætmest nye støvler til 400, en gammel men fin jakke (bruger den stadig) 800, Bering handsker til 500 og helt nye kevlar bukser (skulle igennem Tjekkiet om sommeren) til 800.

    Tror jeg sparede 2000 kr altså omkring 40%. Kører stadig dagligt i alle tingene.

    Læder ser bedst ud på sportsmotorcykler. Tekstil er nærmest lige så sikkert som læder isæt hvis der er hård plastik ved albuer og et rygskjold.


  • #7   15. maj 2016 Vil nu mene at tekstil ligger langt fra læder i sikkerhed. Men når man så ser på andre aspekter som temperatur og vandafvisning, så er læder bare ikke altid et reelt valg for alles behov.

    http://www.endurowanderer.de/pdf/kombitest.pdf


  • #8   15. maj 2016 Jeg har kørt mc i 4 år, og startede med tekstil fra thansen. Har egentlig været rimelig imponeret over kvaliteten og holdbarheden ift. prisen.
    Jeg følte mig dog altid lidt som en blåhval i det da det sad så løst, og blev derfor aldrig RIGTIG glad for det.

    I vinters investerede jeg i et Vanucci lædersæt, og fortryder at jeg ikke købte det til at starte med. Det sidder helt tæt, jeg føler mig mere veltempereret. (Har kørt i 6 til 25 grader indtil videre, og det har været behageligt at køre i).

    På den anden side er der også stor prisforskel på thansen tekstil til 1500kr for et sæt, og et læder til 5-6000kr og op.


  • #9   15. maj 2016 Ja læder er nok mere sikkert Jonas. Men når man ikke kommer over 130 og oftest kører 50-80 så er der altså ikke meget forskel. OP kører på en GS 500.

    Især fordi der oftest hurtigt kan smides både rygskjold og albuebeskyttere i en tekstiljakke.

    Under 80 glider man ikke så langt så slagbeskyttelse kommer også på tale.


  • #10   15. maj 2016 Når vejret er til det bruger jeg et par træsko, shorts og en ældre T-shirt med noget tribal mønster.
    Ved motorvej husker jeg stramtsiddende underbukser, har været ude for at lømlen sad ud af benet og flagrede i vinden.


  • #11   15. maj 2016 #10 kender det , pisse irriterende smiley


  • #12   15. maj 2016 Pas på ikke at køre ind i en kvinde, Mogens og Jan, sådan noget koster mange penge over 18 år.

  • #13   15. maj 2016 Mange tak for svarene alle sammen.
    Jeg vil højst sandsynligt starte med et brugt sæt tekstil og undgå t-hansen, hvis muligt. Og så vil jeg senere hen i livet købe et sæt af godt læder!

    Jeg holder mig nok fra træsko de næste mange år, men jeg vil dog alligevel bruge stramme underbukser til kørsel på motorveje. smiley

    Tak igen!


  • #14   16. maj 2016 http://www.motohaus.dk har et ret stort udvalg i Held tøj.
    Har selv en Held Tekstil jakke det er fin kvalitet til overkommelig pris.
    Udover det så et udvalg af Dainese goretex sæt, Rukka sæt, Berik jakke i tekstil, Berik læder dragt. Man skal ikke gå ned på udstyr.

    Min foretrukne montering er "tysker stil" tekstil/goretex jakke og læderbukser fra en læderdragt. Har hård ryg beskyttelse eftermonteret i alle mine jakker.





  • #15   16. maj 2016 #12 kender det , har været der , pisse irriterende smiley


  • #16   16. maj 2016 man bør have en læderdragt og et tekstil outfit, alt efter vejr, humør, trackday osv. men klart start med tekstil... Bukser kan du sagtens købe i thansen. Men jeg vil faktisk anbefalde dig at købe Lady bukserne fremfor herre, det er væsentlig mere lækkere at have på (har selv herre og min kæreste har lady, men bruger hendes når hun ikke skal med) . Meget mere comfy! smiley

    Som jakke så overvej lige denne til 1200 kr.
    http://www.helmetcity.co.uk/oxford-montreal-textile-jacket-black/
    Fås også i farver. Den er rigtig lækker til prisen, har alle mulige funktioner, så som indbygget regnhætte, vandtæt til 20.000mm søjletryk osv. osv. meget bedre end thansens jakker,


  • #17   17. maj 2016 Tak Jan/ #14 er det let at få rygskjold eftermonteret?

    Tak Elias G/ #16, men er det ikke ærgerligt, når jakken ikke har indbygget rygskjold eller plads til den?

    Mvh. Filip


  • #18   17. maj 2016 hej, den jeg linker til har plads til indbygget rygskjold, har selv et i den. og så har jeg mit store forcefield pro sub 4 til trackdays / rejser

  • #19   17. maj 2016 Filip F, Vær opmærksom på at hvis jakken i et styrt sidder løst eller flytter sig, flytter rygskjoldet sig også. Et sådant "efterindbygget" rygskjold vil du heller ikke nødvendigvis kunne bruge til din næste jakke. Sidst men ikke mindst, i hvert fald de eksterne rygskjold jeg har set til jakker, har alle været mindre end de man har på selvstændigt.

    Omvendt er det nemmere blot at tage jakken på, og ikke skulle tage hver ting på separat.

    Så alt i alt ender det som et kompromis og en prioriteringssag. Selv tæller jeg dog flere minusser ved indbygget rygskjold end jeg tæller plusser for selvsamme.


  • #20   17. maj 2016 #ja det er bare i lommen med det, først den bløde skum dims ud.
    Og rigtigt alt er et kompromis jeg gider af erfaring ikke eller åbenbart et løst skjold hver gang og på småture. Så for mig er det bedste kompromis trods alt at det altid er der.


  • #21   17. maj 2016 Mange tak skal i alle tre have!
    Det bliver nok en jakke med eftermonteret rygskjold og så et godt separat rygskjold til længere ture.
    Mange tak for jeres gode vejledning! smiley


Kommentér på:
Tekstil eller læder?

Annonce