2.378 visninger
|
Oprettet:
Nybegynder i MC verdenen {{forumTopicSubject}}
Jeg står og skal igang med at tage MC kort og skal ud og have mig en MC til sommer.
Jeg har lidt forskellige spørgsmål.
1. Hvor til skal en MC synes og gøres det i en almindelig synshal?
2. Hvad koster indregistrering og plader?
3. Skal MC'en synes inden den kan omregistrere?
4. Skal MC'en være forsikret inden den kan omregistreres?
5. Gode råd til mig som nybegynder.
Håber på lidt gode svar fra jer garvede MC folk.
På forhånd tak.
maj 2007
Følger: 4 Følgere: 1 MC-er: 1 Emner: 2 Svar: 23
2. Omregistrering af en mc med nummerplade koster 380kr, hvis den ikke har en nummerplade så koster sådan en 580kr og så er omregistreringen med i prisen.
3. Ja, se 1
4. Du skal medbringe et forsikringsbevis fra din forsikring når du omregistrerer mc'en.
5. Kør forsigtigt
maj 2009
Følger: 2 Følgere: 1 MC-er: 2 Emner: 11 Svar: 391
Hvad mc havde du forestillet dig og hvad kan du (skal du have ny mc eller brugt)?
Købte selv en 125cc og den var for lille, men meget sjov det første halve års tid, men købte en ny, så jeg vidste der ikke var fejl/mangler/rep på den.
Husk mc tøj, intet tøj kan måle sig med det. Hvis du køre 90km/t og derunder så kan tøj fra T.Hansen gå, kik efter tilbud, der er mange penge at spare. Husk støvler (nogle køreskoler forlanger man selv har) og så selvfølgelig handsker.
Husk at snakke med din forsikring. Du er 25 år og alt efter hvad mc model du vælger kan prisen på din drømmecykel være så ufattelig høj at det kan betale sig at vælge en lignende model.
Læg lidt til side til kørekurser, når du har kørt et halvt års tid. De er guld værd.
Syntes kravene til mc kort er blevet noget strenge fra en to års tid tilbage, så man er ikke helt grøn når man bliver sluppet ud, men super dygtig er man nu heller, hvilket man først opdager når man køre 10km/t for stærkt eller ikke tør lægge cyklen vandret i et sving
mar 2011
Følger: 3 Følgere: 2 Emner: 3 Svar: 18
Casper L: Jeg har kig på min Kammerats Suzuki gsf 600s fra 98, har fået at vide at det er en fornuftig begynder cykel. Ang forsikring har jeg snakket med GF og kan forsikre den for 3030kr årligt. Dog kun med ansvar.
Ja tøjet er vel en rigtig vigtig del af det. Kigger efter tilbu/brugt tøj, skal bare finde ud af hvilken str jeg bruger.
Ja kørekurser lyder som en god ide
Takker
Følgere: 294 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 126 Svar: 20.717
2. Pladen koster 580 - gebyr er vist 360 eller deromkring.
3. Se punkt 1.
4. Ja det kan man godt sige - du skal bare medbringe forsikringsbevis og den gamle reg attest når du futter ned på motorkontoret.
5. Den er nem: Vær realistisk i dit valg af MC. ALLE laver fejl i starten, så en ældre brugt maskine vil klart være at foretrække fremfor det nyeste bLing bLing til 200.000 kroner. Husk også at du skal have råd til at eje den HELE året, så det er ikke nok at dit budget kun dækker MC + forsikring. Udover det rigtige udstyr til kørsel på den (regn med 5-10.000 alt efter ambitionsniveau) - der er også vedligeholdelse, sliddele, brændstof, dæk, eventuelle små skader du laver og en masse andre ting der skal være råd til.
maj 2009
Følger: 2 Følgere: 1 MC-er: 2 Emner: 11 Svar: 391
Hvis du alligevel beslutter dig IKKE at få kasko, så skal du så minimum i harald nyborg og købe en GPS tracker (vare nr 1301 og 4187 12v kit), så hvis den bliver stjålet, så har du en chance for at finde den igen (pris ca. 1000kr). Det er den billigste, men nok ikke den bedste (den fungere dog), og der høre et simkort med. Så sender den en sms til din tlf hvis motorecykelen er over 100 meter fra en safe zone, køre over en hvis hastighed osv. I sms'en står der koordinater. Min har lidt problemer med at række i garagen. Hvis den ryger uden for zonen sender den 3 sms'er og taletidskortet kan jo tankes op (Der er for 100kr).
Lige den her model skal du holder dit batteri kun en uge uden strøm / start af mc og som sagt findes der bedre modeller og dyrere modeller. Men 1000kr er rigtig dumme penge at spare hvis uheldet skulle være ude
jul 2008
Følger: 2 Følgere: 17 MC-er: 1 Emner: 47 Svar: 4.769
Jeg lavede selv fejlen ikke at køre med rygskjold i starten, og da jeg lige snuttede ud over en mark, fik jeg lige en kvitering på 3 brækkede ryghvirvler, det er knap så sjovt, så husk det
Ellers er der vidst blevet svaret på alle de andre spørgsmål
feb 2004
Følger: 35 Følgere: 34 MC-er: 1 Emner: 89 Svar: 2.737
mar 2011
Følger: 3 Følgere: 2 Emner: 3 Svar: 18
Nybegynder i MC verdenen