{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af lamper 900 kr.
  • Cover holes in walls and ceiling 1.000 kr.
  • Hoved og terasse dør lukker ikke ordentligt 1.300 kr.
  • Lavet et makeup bord 750 kr.
  • Ophæng af TV og ophæng af lamper 1.485 kr.
  • Fixe opvaskemaskine der lækker vand 1.090 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvad siger købeloven
  • #1   21. mar 2011 Nej, det passer ikke.
    (link fjernet)

• #2   21. mar 2011 Og desuden er reklamationsretten 2 år, hvor de første 6 mdr er den såkaldte formodningsregel.

• #3   21. mar 2011 Lav en slut seddel hvor det fremgår at varen købes som beset uden garanti, sådan har jeg altid solgt biler og motor cykler

• #4   21. mar 2011 Reklamationsretten gælder faktisk også ved private køb... Dog er det mere svært som køber at bruge den...

Du må ikke sælge en bil, velvidende at der er en defekt ved den, uden at dette oplyses til sælger. Hvis en bil har en fejl, som du var vidende om ved salget, kan køberen benytte reklamationsretten... Men, det bliver jo svært at bevise, at du var vidende om fejlen ved salget...

Det var det, som både forbrugerrådet og ret og raads advokater oplyste mig, da jeg skulle sælge bil smiley

Du kan også prøve at ringe til forbrugerstyrelsen, (link fjernet)

• #5   21. mar 2011 Du kan godt gøre som "¤©º ° Jan ¤©º ° aka Kænguro Stylte'en¤©º ° " skriver men det er ikke juridisk bindende. Er køber ignorant så tror han jo at han ingen rettigheder har og derfor er ovenstående sætning nærmest blevet skambrugt så meget at mange fejlagtigt tror det er sandt.

• #6   21. mar 2011 SirCajun: nemlig... Mange tror, de kan fraskrive sig garanti osv. ved at skrive "købt som beset"... Men den går ikke helt...

(link fjernet)

• #7   21. mar 2011 Jens S

jens... jeg syntes ikke at ordet privat dukker op i dit link... men derimod ordet brugt....

mvh

• Daniel R
    Daniel R Tilmeldt:
    jul 2010

Følger: 1 Emner: 13 Svar: 84
    #8   21. mar 2011 Købt som beset er rigtig nok ikke muligt. MEN MEN MEN da det er privat salg kan sælger ikke anses som at kyndig til at kunne bedømme om hvor vidt der er noget mekanisk galt mm. Sælger er ikke forhandler. Sælger skal oplyse om kendte fejl, men du vil aldrig nogensiden vide et civilsagsmål grundet overstående på nær hvis det er virkelig virkelig gralt!

• #9   21. mar 2011 Øhm hvis jeg sælger en gamml Ford Sierra som beset uden garanti og køberen påstår at gearkassen er røget 4 uger senere, ja så er det op til køber at bevise det udfra et civilt søgsmål. Vedkommende skal i en retsag bevise at jeg solgte ham bilen velvidende at gear kasse var defekt ... En sådan sag er for køber tabt på forhånd og kan tage år og dag ... Så en ting er teori en anden praksis. Med mindre der direkte bruges ordet at der ydes garanti i en privat slutseddel, ja så står køber rigtigt skidt.

• #10   21. mar 2011 Det er muligt at et evt. efterfølgende civilt sagsanlæg vil være svært for køber at vinde men det ændrer ikke ved at "købt som beset" ikke er juridisk bindende.

• #11   21. mar 2011 SirCajun, det er ikke rigtigt (det er muligt "købt som beset" ikke er tilstrækkelig formulering). Hvis sælger HAR beset varen, og dét står i aftalen, samt at varen sælges uden reklamationsret er det helt sikkert gældende i privat handel.

" Når du som privatperson handler med en anden privatperson, kaldes det privatkøb eller civilkøb. Det er fx et privatkøb, når du køber en brugt bil af din nabo.
    (..) I begge tilfælde gælder købeloven, men ikke de særlige forbrugerbeskyttende regler.
    Den del af købeloven, der gælder for disse typer køb, kan fraviges efter aftale. Det betyder, at du godt kan aftale noget andet end det, der står i købeloven. Det kan fx være, at der kun er et års reklamationsret, eller måske slet ikke nogen reklamationsret. Fx er det almindeligt, når du køber en brugt bil af en privatperson, at I aftaler, at den er købt som beset og uden reklamationsret."

(link fjernet)
    http://www.familieadvokaten.dk/index.asp?hovedramme=/breve-600/b600-340.html

Kommentér på:
Hvad siger købeloven

Annonce