{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.242 visninger | Oprettet:

forsikring {{forumTopicSubject}}

hey derude, sad og ledte lidt i forummet angående mit dilemma, men kunne ik rigtig finde noget, der kunne hjælpe mig. så prøver lige her.

Jeg har lige købt en suzuki gsr 600 fra 2008, og overvejer kasko forsikring, men ved IF skal jeg give 73xx kr.- og knap 10.000 i selvrisiko.
ved GF skal jeg give knap 2500 for ren ansvar.

Mit spørgsmål er så om det kan betale sig at have kasko på, når min selvrisiko er på 10.000 kr. KONTRA at HVIS nu uheldet var ude, så kunne man købe en donor cykel for 10-20.000 kr alt efter stand osv self.

Jeg er 23 og har kørt i ca 2 år.

Håber i kan give lidt feedback, da jeg står i et dilemma smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  forsikring
  • #1   21. mar 2011 hvad nu hvis cyklen bliver stjålet ???

  • #2   21. mar 2011 tør du ta chancen hvis den sku blive stjålet f.eks?

  • #3   21. mar 2011 ja det var oz min tanke.
    men har en 1,5m 15kgs "kugle" kædelås som jeg har købt til cyklen. og der er monteret alarm på cyklen, plus den står lige udenfor min dør.

    Men man skal self aldrig sige aldrig.


  • #4   21. mar 2011 jamen hvis du mener den står godt og sikkert, det kan vi andre jo ikke bedømme, så er det vel bare at ta den billige til du fylder 26 evt.
    men din cykel blir heller ikke erstattet hvis du sku forårsage et uheld.


  • #5   21. mar 2011 Nej hvis den blir skadet, så er det self for egen regning, hvis jeg kun vælger ansvar.
    jeg var oz bare i tvivl, så ville høre hva folket havde af meninger eller erfaringer smiley


  • #6   21. mar 2011 Med så lille en prisforskel ville jeg uden tvivl vælge kasko også selvom selvrisikoen er høj.

  • #7   21. mar 2011 syntes bare det er højt.
    har fx en kammerat der har en z750 som er droslet (pga lille kørekort) og han har 2 års erfaring, og giver lige omkring 5500-6500 med fuld kasko ved mondux forsikring.


  • #8   21. mar 2011 Jaaa Rasmus der vil jeg faktisk give Jeppe rat for vad var det lige du gav for cyklen kontra at den kan blive stjålet eller du køre galt og den bliver smadret for det er jo en forholdsvis en rat ny cykel
    Mvh jens


  • #9   21. mar 2011 Hvad nu hvis en eller anden klovn stikker ild til den? Få kasko på...

  • #10   21. mar 2011 Jens: jeg gav 69.800 for den.
    Ja i har helt sikkert ret mht de ting som i nævner, worst case scenario!
    Nogle gange er det bare bedre når man lige får flere øjne på samme sag.

    Så må vi bare kaste pengene i ringen, og smile over jeg ikk skal tænke på noget i tilfælde af ovenstående skulle ske. smiley

    tak for alles input- super hjælp!


  • #11   21. mar 2011 Det er jo dit eget valg. Du skal overveje, hvor meget det er værd at undgå ærgelsen ved at have en totalskadet/stjålet motorcykel og ingen forsikring til at dække. Men det sker forhåbentligt ikke.
    Jeg har to gange de seneste 5 år haft brug for min kasko (de første 12 år er gået uden skader). Først 1 stk totalskadet mc pga. en stor fejlvurdering fra min side i et lyskryds. Derefter et stille høresving i koldt og fedtet føre med kolde dæk - det er utroligt hvad plastik på en motorcykel koster.


  • #12   21. mar 2011 Jeppe:
    ærgelsen ville IKKE være til at bære, selvom min mc kun er en hobby for mig. det fylder simpelthen for meget i mit liv at have en mc smiley

    Ja har godtnok hørt fra folk som er væltet eller blevet kørt ind i at, selvom det "kun" er skjolde sæde osv der er skadet, så blir regningen til højere end man lige havde overvejet ved første øjekast.


  • #13   21. mar 2011 Burde du ikke kunne få billigere forsikring end de 2500 ved GF? Jeg mener jeg jeg kom ned på ca. 1800 efter 2 års anciennitet. Men du skal selvfølgelig kunne dokumentere 2 års kørsel.

    Selv har jeg kun kørt med ansvar på mine mc'er. De har dog også stået i lukkede rum med kæder og skivelås. Jeg har dog frygtet tyveri, men i kaskoprisen har altid været for høj for min alder eller uladesiggørelig (er dog 26 nu, og skifter nok til kasko når jeg finder et arbejde)


  • #14   21. mar 2011 Hvis uheldet er ude kan man selv lave meget MC for 17000,-

  • #15   21. mar 2011 søren:
    det var et ca skud, på min gamle suzuki gsxf 600 gav jeg lige omkring 28xx. og solgte den lige inden jeg rundede 2 år ved dem. så de 2500 er ikk et præcist bud, men et skud på hva jeg selv tror de vil have smiley


  • #17   21. mar 2011 Stefan: ind med cyklen så!! smiley

    Det punkt som du nævner mht oprydning, falck transport osv gjorde sku hele forskellen for mig! det havde jeg slet ikk skænket en tanke, og det kan hurtigt løbe op i mange penge kan jeg høre.
    Og så er de 10k i selvrisiko jo kun mønter i forhold til hva det KUNNE løbe op i.
    tak for dit svar, dilemmaet er ikk et dilemma længere, kasko it is!


  • #18   21. mar 2011 Jeg havde taget Kasko når forskellen ikke er mere.

  • anders c
    anders c Tilmeldt:
    mar 2009

    Følger: 1 Emner: 20 Svar: 65
    #19   21. mar 2011 han skal i teorien ødelægge for 17000 kr alene det første år? før det kan betale sig? som lasse nævner.

  • #20   21. mar 2011 Man kan ikk kigge alene på prisforskellen mellem ansvar kasko, når selvrisikoen er så høj..

    min personlige grænse for at have ansvar ved bil og motorcykel er 80-100.000kr..

    Har aldrig haft kasko, og totalskadede bilen for et par år siden, det kostede 6000kr at lave, men jeg lavede det hele selv og brugte hugger dele.. Har ikke fortrudt et øjeblik, det var fedt at lave den smiley


  • #21   22. mar 2011 gir 4400kr med fuld kasko for min sv1000 ved mondux.

Kommentér på:
forsikring

Annonce