4.276 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 19 Svar

Suzuki gn 250 trækker ikke optimalt Suzuki gn 250 trækker ikke optimalt

Hej jeg købte for ikke så længe siden en gn 250 men syntes ikke den trækker som den skal og den køre ikke mere en 100-105 stykker på toppen.
Den bruger i øvrigt meget olie.
Den går ellers fint i motoren og starter perfekt.
Ting jeg har tjekket igennem:
Luftfilter og kasse Og den slutter tæt mellem luftfilter og karburator
Jeg kan se den har en stor revne på ydersiden af studsen mellem kaburator og top men kan ikke se den indefra når kaburatoren er af, og den regere heller hvis jeg sprøjter startsgas omkring studsen når den køre.
Har også lavede en kompresionstest på motoren og den er og fin i forhold til hvad manualen siger
Så hvad fan kan der være galt?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Sætte 2 lamper op 500 kr.
  • Fallen dryer blocking entrance into bathroom 2.000 kr.
  • Reparation af sage espessomaskine 1.000 kr.
  • Flydespartel 1.500 kr.
  • Montering af låge på intregreret opvaskemaskine / Siemens 1.540 kr.
  • Ukrudt fjernes 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Suzuki gn 250 trækker ikke optimalt
  • #1   22. mar 2011 Har også tjekket og renset kaburatoren igennem.

• #2   22. mar 2011 koblingen, stiger den i omdrejninger uden at stige i ´hastighed ? jeg skal til at skifte kobling på min da den er begyndt at lave samme nummer.

• #3   22. mar 2011 Kontakt andre herinde der har sådan en og hør om deres MCs præstationer!
    Mener nok den burde kunne køre 130-140 km/t!
    Olieforbruget kan jo være olie skraberingen, dvs cylinder skal hones og der skal et sæt nye ringe i! Eller det kan være olietætningerne i topstykket der er blevet utætte, det var nok værd at prøve først!

• #4   22. mar 2011 Mener også 125_130 ville være realistisk og i følge opgivelserne skulle den kunne køre 130.
    Hvis jeg skal skille den af så skifter jeg salfølig olietætningerne i topstykket.
    Men i stæden for at hone cylinder og skifte ringe så Køber jeg nok bare en ny cylinder.
    http://viewitem.eim.ebay.dk/-GN300-GN250-BIG-BORE-cylinder-Improve-performance/270720925379/item

Men når kompresionen elers er som den skal være kan jeg ikke se hvorfor cylinderen skulle være slidt troet lidt det var det testen kunne indikere?

• #5   22. mar 2011 Hvis der er kompression, så burde den ikke være helt katastrofe. Hvordan ser tændrøret ud ?

• #6   22. mar 2011 Den er med garanti ikke justeret ordenligt og der er for tynd olie på den. Det er mit bud

• #7   22. mar 2011 Tændrøret ser ud som det skal ikke sodet eller noget.
    Den køre sådan set også ganske fint men den har bare kun krafter som en gn 125 (Har haft en og den har ca 11hk)

• #8   22. mar 2011 hvor langt har den gået ??

min kørelærer havde en som skolecykel der havde kørt 50000 , den kørte som du beskriver , så det er vel almindeligt slid , 50K er nu en del for en så lille single der faktisk skal have fuld spjæld konstant for at komme nogen steder

• #9   22. mar 2011 Den har kørt lige omkring 50000

Kan godt være jeg bare skal se og få bestilt det cyllinderkit så bliver den jo også en 300ccm og det skulle give 26hk(hvis det alser passer)

• #10   22. mar 2011 hehe , kan man virkelig få det til sådan en ??

men med flere kubik kan det da ikke gå helt galt smiley

og når toppen så alligevel er afmonteret så få lige slebet ventiler og monter nye stammepakninger , så skulle den være godt kørende igen

• #11   22. mar 2011 Kunne godt være det er vejen frem, hvor får man slebet sådan noget henne og hvis de bliver slebet så skal ventilsæderne vil også have en tur?

Kan det ikke betale sig og købe nogle nye ventiler de koster ikke ret meget..

Jeg skal vil også bruge et valve spring compressor tool til at pille ventilerne ud af topstykket med?

• #12   22. mar 2011 Jeg har haft en gn 250 og den kørte altid uden problemer undtagen når egerne på bagfælget knækkede. smiley

jeg nåede altså kun en topfart den gang på 121 km/t i vind uden nogen form for vindskærm eller noget.

Der husker jeg den som relativ stabil og startede altid. Men prøv at undersøg om gas spjældet kan lukke fuldt op i karburatoren. Ellers prøv at rens karburator og dyse inden i.

• #13   22. mar 2011 Thomas P

hvis du læste hvad jeg skrev i min anden besked så skriver jeg at kaburator er renset igennem og er i orden

• #14   22. mar 2011 det med ventilslibning er ikke noget problem at gøre selv så længe ventiler og sæder er hele og uden ar , man sliber ventilen sammen med sædet med noget slibepasta , er ventilerne meget slidte eller arrede skal de slibes i en maskine og sæderne skal fræses , det kan ethvert cylinderserviceværksted klare (kan ikke forestille mig det koster alverden , jeg gav 3400 for 8 nye ventiler og 3 styr + fræsning af alle sæder sidst jeg sendte en 16V top til opfriskning)
    ventilfjedertangen kan købes i biltema for ca 150 hvis du vil gøre det selv

• #15   22. mar 2011 Ok men så er det jo bare og komme i gang med at bestille dele og skille af..

• #16   23. mar 2011 Det er bedre at lade cylinderfirmaet slibe de ventiler, for de har en maskine der vrider ventilen lige nøjagtig den 1/4 omgang den skal, det er ikke nemt at lave så præcist selv, og det tager lidt tid også! Men du skal vide det hurtigt griber om sig med dele osv, men ok det er jo dog ikke 16V og 4 cylindre!

• #17   23. mar 2011 men hvis man ellers tester ventilernår når man har topstykket af og de viser sig og være tætte er der så nogle grund til at få dem slebet?

• #18   23. mar 2011 1. Ventilerne har et mål, ventilstyrene har et mål, er de mål ude over tolerancen bør de skiftes!

2. Jo smallere sædet er jo bedre tætner den, men desto mindre varme ledes så bort fra den, bliver det for bredt støjer den mere og tætner mindre! Målene på bredden står i manualen.

• #19   23. mar 2011 ok ser på det når jeg åbner maskinen takker for hjælpen.

Kommentér på:
Suzuki gn 250 trækker ikke optimalt

Annonce