1.570 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 7 Svar

Klassisk/Veteran forsikring? Klassisk/Veteran forsikring?

Hej!

Jeg har en Honda CB400F á 1975. Har dog normal GF forskring, dvs. jeg som 20-årig smider godt 2000 efter den om året, hvilket jeg synes er liigee rigeligt når man er på SU smiley

Jeg ved dog, at veteran- og klassisk forsikring er billigere - meget billigere - men hvad er kravene, og er det overhovedet muligt for en som mig at få sådan en? I så fald, kan i anbefale nogle forsikringsselskaber?

På forhånd tak

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Samling af Kyoto kommode / delvist samlet 500 kr.
  • Udskifte vandhane til opvaskemaskine 1.200 kr.
  • Nedtagning af radiator. 2.380 kr.
  • Flytte haveaffald 833 kr.
  • Montere fatning 400 kr.
  • Komfur& kogepladen tilkobling 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Klassisk/Veteran forsikring?
  • #1   24. mar 2011 Der er jo GF veteran hvis du gerne vil blive i GF.

Der er f.eks også Nordisk veteran.

De har følgende betingelser for veteranforsikring...

-Veteranmotorcykler til og med årgang 1976. Harley Davidson - dog min. 50 år gamle.
    -Køretøjet skal fremstå i original stand.
    -Inden tegning af motorcykel, indsendes 3 billeder (et fra hver sin side og et bagfra).
    -Køretøjet må kun benyttes til hobbykørsel. Almindelig brugskørsel, som har det primære formål, at opfylde et almindeligt transportbehov f.eks. kørsel til og fra arbejde, shopping og lignende er ikke dækket.
    -Reg.nr. på brugsbil eller brugsmotorcykel skal oplyses (du skal være registreret bruger og have fuld råderet over køretøjet døgnet rundt).
    -Du skal være medlem af en veterankøretøjs-/mærkeklub.
    -Køretøjet skal opbevares i en lukket og aflåst garage/bygning.
    -Der er indberetningspligt, hvis flere end 3 veterankøretøjer er under samme tag.
    -Forsikringssummen fastsættes efter køretøjets dagsværdi.
    -Køretøjet kan benyttes til hobbykørsel i perioden 15. marts til og med 15. november.
    -I perioden 16. november til og med 14. marts vil køretøjet være kaskoforsikret ( herunder brand- og tyveriforsikret).
    -Der kan ikke foretages deponering af nummerplader.

En snavarsforsikring vil koste dig 204 kr, og en kaskoforsikring til 25.000 kr vil koste 552 kr.

• #2   24. mar 2011 http://evkmcklub.skysite.dk/?side=244212

• #3   24. mar 2011 Jeg kan simpelthen ikke opretholde de krav. Min mc er en "hobby", ja, men jeg bruger den frem/tilbage fra universitetet når jeg kan, og har ikke andre transportmidler udover et klippekort til en bus.

Hvad kræver GF? Vil selv lige undersøge lidt, men hvis du har erfaring lytter jeg gerne,

• #4   24. mar 2011 Hold da kæ.... Jeg tjekkede lige GFs priser. Min MC har en værdi af ca. 13500(købte jeg den for :-)) .. Iflg. deres "pris-skema" kan jeg få ansvar for .. 199kr? Hvor er hagen? Vil vædde med at en 20 årig som mig ikke kan få det? smiley

• #5   25. mar 2011 Jeg mener helleri kke du kan få det ved GF når du kun er 20. Men "hagen" er jo lige præcis at det kun er til hobykørsel.

• #6   25. mar 2011 Ja, den er jo så lav, da den ikke formodes, at blive brugt ret meget.. det sættes prisen så efter!

• #7   25. mar 2011 Hmm, må kunne snakke dem ned til, at give en normal lidt billigere, el. lign.. større forbrug taget i betragtning.

Den indre jyde må komme frem her smiley

Kommentér på:
Klassisk/Veteran forsikring?

Annonce