{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.697 visninger | Oprettet:

carsten k
carsten k
Tilmeldt:
17. jun 2007
Følger: 1 Emner: 6 Svar: 30

Hvilken Mc ? {{forumTopicSubject}}

Så kom året endelig hvor der blev råd til et MC kort og MC.

Jeg er igang med at tage kortet, og er så småt begyndt at kigge mig om efter en cykel. Har efterhånden læst samtlige indlæg i forumet, omkring "begynder" mc og hatten af for den store opbakning, og de mange gode råd der er, fra de mere garvede folk.

Først og fremmest skal det siges, at jeg har snakket med stort set alle forsikringsselskaber, og så længe jeg holder mig under 1000ccm, skulle det ikke være noget problem hos GF.

Cyklen skal bruges til og fra skole når vejret tillader det, hyggeture i østjylland, og måske en enkelt eller to "længere" ture om året "Max til tyskland". Derudover en fisketur eller to om ugen, i det østjyske.

Det vil være en blandet landhandel af motorvej, landevej og by den vil komme til at kører.

Skal nok også lige nævnes at jeg "kun" er 172, og ikke selv er nogle "super" mekaniker når det kommer til mc, så driftsikkerhed og service intervaller er også med i overvejelserne.

Budget: 40000-55000kr

Cykler jeg har haft kigget på

Yamaha r6 km 49.000, årgang 2000, Pris 50000

Suzuki gsxr 600, km 40.000 årgang 1997, pris 40000

Kawasaki zx6r, km 40.000 årgang 1995, pris 40000

Kawasaki er6n, km 10.000 årgang 2007, pris 50000

Yamaha fz6n, ikke nogle bestemt i kikkerten

Suzuki drz 400, ikke nogle bestemt i kikkerten

Ved godt det er en blandet fornøjelse af cykler smiley men håber at få indsnævret feltet til nogle få stykker.

Ps. kom gerne med nogle andre forslag, evt jeres egen mc der er tilsalg. og jeres egen holdning til de enkelte.

Da jeg jo ikke har kortet endnu er det, jo ikke muligt at prøve dem endnu, som så mange forslår, den vil hellere ikke blive købt før. Det primære med dette er at få kastet lidt lys over, mine overvejelser + og -

På forhånd tak
Mvh, Carsten




Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvilken Mc ?
  • #1   27. mar 2011 prøv at søge i forum, dette har været oppe masser af gange med mange gode svar.

  • Dan P
    Dan P Tilmeldt:
    aug 2010

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 116
    #2   27. mar 2011 Har du overvejet en SV? de fåes til en rimelig penge, uden alt for mange km på bagen. De fåes både med fuld kåbe og som nøgen model. Også lyder sådan en V2 sgu godt smiley

  • carsten k
    carsten k Tilmeldt:
    jun 2007

    Følger: 1 Emner: 6 Svar: 30
    #3   27. mar 2011 Zx10r er nok lidt mere end hvad budgettet kan holde til smiley Jeg var ude og kigge lidt på en SV 650 igår, syntes dog ikke at jeg "sad" så godt på den, som eks er6n eller zx6r. Dog er jeg også helt vild med lyden af V2 motoren.

    Har lige et spørgsmål mere, kan det svare sig at give det ekstra, også købe en fra forhandler med det halve år garanti ?


  • #4   27. mar 2011 ali A : du synes en zx10r er en fin begynder mc ???

  • #5   27. mar 2011 Jeg kan godt anbefale en Kawasaki zxr 750 L (93-95) denne model har en rigtig god komfort, kører langt på literen, 17 km på literen er ikke noget problem. Der er god power i den og den løfter ikke forhjulet frivilligt.


  • #6   27. mar 2011 michael: det er fordi Ali kun tænker på at køre ligeud, i hans verden er der næsten ingen sving ;D

    Du kan få en suzuki gsr 600 til lige omkring 50-60.000 kr.


  • #7   27. mar 2011 http://www.motorcykelgalleri.dk/html/mar_vis.asp?MarID=91578

    60.000 kr. med KUN 5500km.

    http://www.dba.dk/soeg/?soeg=suzuki+gsr

    Må sku nok trække mine udtalelser tilbage, de billige er blevet solgt kan jeg se.


    Hvis du køber en suzuki, så har IF en aftale med suzuki omkring forsikring.
    Kawasaki har vist en aftale med mondux forsikring mener jeg. så det kunne være der oz var lidt at hente der smiley


  • #8   27. mar 2011 Du nævner selv 2 cykler som jeg ved du vil blive glad for:

    Kawasaki er6n, km 10.000 årgang 2007, pris 50000

    En perle fra Kawasaki med rigtig gode køreegenskaber, motoren trækker jævnt og fornuftigt uden at ville tage magten fra dig. Kan sagten følge med de hurtigere maskiner på svingture, det kræver bare lidt mere af pilotens evner.

    Suzuki drz 400, ikke nogle bestemt i kikkerten

    En maskine til fun og leg, kørsel på denne er BIG GRIN hele tiden.


  • #9   27. mar 2011 CBR 600 F4 bør du også overveje

  • #11   27. mar 2011 jeg vil også sige er6n det er en rigtig god cykel, suzuki gsx750 er nu også en mulighed, ikke noget R over den, bare en lille turing cykel

  • #12   27. mar 2011 Af mere overordnede ting ville jeg vælge:
    Motor med indsprøjtning
    (har elektrisk benzin pumpe og burde derfor altid være let at starte)
    Tankmåler
    (så bliver du advaret i god tid)
    En mc der ikke er alt for grim med taske/bagageboks
    (nu du skal ud af fiske, have udstyr med)


  • #13   27. mar 2011 Hej Carsten

    Jeg forstå godt din situation. Og jeg var selv rimelig glad for at høre andre folk meninger omkring begynder MC'ere.

    Her er min holdning og mening :).

    Jeg har haft en R6 fra 2000. Og har nu en R6 fra 2005. Jeg har prøvet at køre en GSXR 750 fra 2007.

    Jeg mener at en R6'ere er rimelig nem at begynde på, uanset årgang. Dog ville jeg anbefale en årgang 2000 eller deromkring grundet dit budget. Den er ikke særlig tung, den er god og nem at manøvre med, den har et fedt moment, den har en flot stil også har den tilpas med hestekræfter, så man ikke går hen og overvejer at udskifte den alt for hurtigt.

    Dog vil jeg sige at GSXR 750'eren var helt klart mest brugervenlig. Jeg var faktisk overrasket over hvor nem den var at styre og den føltes bare nem. Og jeg kan godt lide stilen. Men smag og behag smiley

    Bare mine erfaringer omkring disse to typer MC. Håber du kan bruge lidt af det.

    Hazem


  • #14   27. mar 2011 Overvej også lige en kawasaki zxr 400. Jeg købte en efter 4 år på 600cc (2 zx6r) og har ikke fortrudt det! Det er virkelig en sjov mc og man bliver meget bedre til at køre på en lidt mindre en. Den har rigeligt med kræfter og er superfed i svingene! Kan klart anbefales

  • #15   27. mar 2011 Lyt til roar P...
    Der er RIGELIGT krudt i en 400 R-maskine fra 90'erne til en nybegynder.
    Du må ikke køre over 120 km/t. nogen steder og på en snoet sognevej kan en "god" kører snilt følge med langt større mc'er på sin 400R'er
    Den dag det er motorkraften der sætter grænsen for hvor hurtigt du kommer fra a til b, sælger du skidtet og køber en større...
    Desuden vil du øge dine chancer for at opleve mere end en mc-sæson betragteligt... smiley


  • carsten k
    carsten k Tilmeldt:
    jun 2007

    Følger: 1 Emner: 6 Svar: 30
    #16   27. mar 2011 Rigtig fedt med den hurtige respons smiley
    Det Lyder som en fornuftig ide med 400ccm eller en som ikke hedder R. Desværre må jeg nok indrømme at det ikke altid er fornuften der sejrer, når man kigger på MC eller bil for den sags skyld. Dog vil jeg tage det med i overvejelserne, i den videre jagt på MC.

    Dengang jeg var på manøvrebane kørte jeg på en er6n, og må sige at det var en fornøjelse at kører på, særligt den meget oprejste sidde position, og momentet i den 2 cyl motor. Jeg kan desværre ikke samligne den med så meget smiley da kortet jo ikke er i hus endnu.

    Men f.eks en r6, hvordan er den iforhold til, jeg tænker kørestilling og hvordan er sådan en type cykel at "kører og manøvre" ved lavere hastigheder ?

    Medhensyn til tasker og kufferter til fisketure er det ikke nødvendigt, da det bare er en fluestang og en rygsæk.







  • #17   27. mar 2011 Vil også anbefale en ER-6n. Skulle jeg have naked bike igen, så blev det den smiley

  • carsten k
    carsten k Tilmeldt:
    jun 2007

    Følger: 1 Emner: 6 Svar: 30
    #18   27. mar 2011 Tak for alle jeres indlæg, vil fortsætte jagten på MC med jeres råd i baghovedet.

Kommentér på:
Hvilken Mc ?

Annonce