608 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 10 Svar

Michael K
Michael K
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 3

Motorstørrelse.... Motorstørrelse....

Nogle der kan fortælle mig, om en 400ccm med små 60hk vil være tilfredsstillende for en gut på 110kg+ ??

Skal jeg sigte højere? 600cmm?

Jeg har interesse for følgende mærke og dertil hørende modeller:

Suzuki - GSX 400 RR
Yamaha - FZR 400

Pfh mange tak for hjælpen! =D

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• 2 lamper og 2 billeder 500 kr.
  • Beskæring af buske/træer 1.000 kr.
  • Moving mattress up to loft 250 kr.
  • Vask af 3x hovedtrappe til 5'te sal og rengøring af gårdtoilet 700 kr.
  • Opgravning af kirsebærlaurbær 3.000 kr.
  • Opvaskemaskine reagerer ikke/ingen lys i display 1.400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Motorstørrelse....
  • Michael K
    Michael K Tilmeldt:
    maj 2006

#1   8. maj 2006 test.... problemer med internettet......

• #2   8. maj 2006 Det kommer da virkelig an på hvad du skal bruge den til

Men med de R-modeller du henviser til, så må kørestile jo være ræcerbetonet, og så er en 400 ccm for lille til en gut som dig,, De har slet ikke nok moment til at flytte rundt på 110 kg plus hjælm/dragt..

Bo

• #3   8. maj 2006 400 cc kan godt blive kedeligt for dig. Men det kommer også an på hvor længe du har kørt mc. Hvis det er til at starte på er det nok ok, men hvis du er vant til at køre og har lidt erfaring, bliver du nok hurtigt træt af at der ikke er noget moment i.

• #4   8. maj 2006 Jeg tror nu også at 400ccm er lige i underkanten også med hensyn til komfort!

• #5   8. maj 2006 400ccm kan være nok alt efter hvordan du prioriterer...
    Med en 400ccm racer vil du ikke have problemer med at følge, og køre fra større maskiner på en snoet vej. Det er en af de store glæder ved at have en MC af den type.

/
    Jesper

• Michael K
    Michael K Tilmeldt:
    maj 2006

#6   8. maj 2006 Jeg er 180høj, 110kg... fedtprocenten ligger pt. på 14% og er faldende *g*

Jeg har haft kortet i 4 år nu, men aldrig haft min egen MC pga. bil istedet. Nu er jeg bare blevet mere "voksen" og vil hellere ha en MC til sommeren og en billig spand til vinteren...

Mht erfaring har jeg i tide og utide lånt den gamles cykel, og jeg har var ordonans tilbage i min militære periode.

Jeg hælder mest til de førnævnte modeller, men I vil altså råde mig til at gå efter 600ccm som et minimum?

Jeg skal i ugen her ud og prøvekøre en Suzuki GSX 400 RR 60hk, og så smider jeg da lige en besked herinde mht, hva jeg fik ud af det.

BTW... tak for de hjælpsomme og hurtige svar drenge ;o)

• #7   8. maj 2006 det med og prøvekører er altid en god ide, jeg er f.eks. ikke særligt høj, tag ud og prøv en masse, både kræfter og komfort skal afprøves og man skal være tilfreds inden man køber smiley ..

men hvis det kun er komfort så prøv en bmv.. ikke fordi jeg selv kan lide dem, men har en onkel på 120kg + der er 175 høj, og han kører bmv.. en 800 et eller andet.. jeg spørger glædeligt nærmere til ham hvis det har int.

/kev

• Michael K
    Michael K Tilmeldt:
    maj 2006

#8   8. maj 2006 desværre... jeg skal da slet ik ha fat i nogen Turing-cykel, hehe.... jeg er lige fyldt 22! *G*

Jeg holder mig til deførnævnte modeller, de er alt for lækre og til at købe for penge!

Ellers mange tak Kevin =)

• #9   9. maj 2006 "Jeg holder mig til deførnævnte modeller, de er alt for lækre og til at købe for penge!"
    touringcykler betales jo som bekendt altid i naturalier!

• #10   9. maj 2006 Puha jeg synes også det lyder lidt i underkanten mig og tøsen vejer til sammen 125kg og jeg synes nærmest min motorcykel føles sløv når hun sidder på...

Kommentér på:
Motorstørrelse....

Annonce