{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
5.440 visninger | Oprettet:

bmw r 65 / r80 gs {{forumTopicSubject}}

Hej, hvad er forskellen på disse maskiner? Udover kubik størrelsen skulle de være meget identiske..

Udover dette vil jeg høre om det er pålidelige maskiner? hvis man finder et godt eksemplar burde de så kunne køre uden de store reparationer, skulle da mene det er solide maskiner smiley ?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  bmw r 65 / r80 gs
  • #1   16. apr 2011 R 65 G/S er altid en tidligere militær-maskine, dvs. den er blevet brugt godt, af mange mennesker hvor de færreste har siddet på en mc før.

    Enten har den 27 hk eller 48 hk. Den med 27 hk har en ret omfattende drosling - knastaksel, karburatorer, topstykker. Det kan selvfølgelig ændres, men er ikke så ligetil som man ellers ville forvente af en drosling.

    Bortset fra cc, det kosmetiske og de stumper der giver den lavere ydelse er det kun minimale forskelle der skiller en ex-militær R 65 G/S fra en civil R 80 G/S. Bl.a. er 27 hk´s modellen gearet en lille smule lavere.
    Topfart for en med 27 hk er ca. 125 km/t, 48 hk´s modellen går vel 150-160 km/t.

    Den med 27 hk vil de fleste nok opleve som temmelig død i sværen.

    Det er en lidt tung maskine, som på trods af vægten er dejlig nem at håndtere, lavt tyngdepunkt og god balance. Den ligger også godt på landevejen, måske lidt sofa-agtig pga. den lange affjedring.

    BMW lavede den jo for at den skulle kunne lidt af det hele (enduroens stamfar?), og det synes jeg de er sluppet godt fra.

    Stumper er nemme at skaffe (tysk Ebay), både almindelige reservedele, og hvad tyskerne nu ellers har fundet på af eftermarkeds-stumper.

    Men, helt rigtigt, den er solid. På min er km-tælleren så godt nok gået i stykker (!), måske har den gået 200.000, måske har den gået 2.000.000, hvem ved? Den virker i hvert fald til at være rimeligt uopslidelig.

    Men selvfølgelig, de begynder da at have årene imod sig (min inkl.)

    Jeg har ingen erfaring med den civile R 65 LS (ren landevejsmaskine), ej heller R 80 G/S.


  • #2   17. apr 2011 Så vidt jeg ved, er R65 GS kun importeret til militær/CF lignende brug! Men i "Das Vaterland blev den markedsført som et fuldgyldigt medlem af GS-familien.
    Undgå en 27 hk model, med mindre at man har en R80 motor liggende i gemmerne!


Kommentér på:
bmw r 65 / r80 gs

Annonce