{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.639 visninger | Oprettet:

BMW R 65 G/S ( 27hk ) {{forumTopicSubject}}

Hej.

Nogen der har lidt erfaring med nævnte cykel, vil den være god nok til en absolut begynder i grus/jord/sand/terræn kørsel ?

Kunne godt tænke mig at prøve at komme uden for asfalten, men liige pt. er jeg lidt for øm over at smide 1150'ern smiley , så min ide var at skille mig af med min Honda, og så bruge pengene til en ur G/S'er .......

Mvh.Dennis


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  BMW R 65 G/S ( 27hk )
  • #1   18. maj 2008 Kan godt forstå du er øm over din bimmer, ville jeg nok også være.
    går ikke ud fra du har nogen erfaring offroad?
    jeg ror jeg ville købe mig en DT175 og så tage nogle seriøse ture på grus i skov og på strand for at finde ud af hvordan det er.
    de kan købes til 8-15k og smadre man et sideskjold eller to så er det jo det.
    jeg kan i hvertfald skrive under på at de kan klare det meste, se evt mine film.

    men held og lykke on the green lane, og håber du kommer på bimmren også, den skal køres på det grønne jo.

    hehe

    mvh
    Bjørn


  • #2   18. maj 2008 Hej.

    Tak for svar smiley

    Har meldt mig til her http://www.bmw-gs-team.dk/ og har kikket på deres arrangementer, og for faen hvor ser de ud til at more sig, de har lige været i Oksbøl og køre på mili's område, og der var flere ældre 65 eller 80 G/S'er med der ......

    Jeg har så absolut ingen erfaring med at køre uden for asfalten, og det er da muligt at jeg er jordens største kylling ! så 27hk måske er alt rigeligt ;-/

    Hvorfor så lige en gammel G/S !, aner det ikke, men vel noget med kardan - holdbarhed - lavteknologi ...... ?

    Mvh.Dennis


  • #4   18. maj 2008 Hehe Dennis - så skal vi måske bytte lejlighed en uges tid eller så når du får din nye maskine? Jeg bor jo nabo til Oksbøl - eller du kan bo hos mig og vi kan følges derud (-;
    Og Petrolhead - ja, det er kun den første ridse der gør ondt. Men jeg beviste i går man godt kan smide sin GS'er uden den får ridser.....hvis man smider den i dybt sand, hvilket jeg kom til fordi den grusvej jeg fulgte blev til et par hjulspor i løst sand og jeg var ikke klog nok til at stoppe/lade være at fortsætte og måtte altså ned i sandkassen. Heldigvis skete der hverken noget i stil med ankler der fik føling med cylilndre, skrammer eller andet dårligdom, så jeg prøver nok igen. Men da det var første gang jeg nongensinde har smidt en motorcykel, var jeg lidt paf og forundret. Hva f.... skete der lige!!!
    Men Dennis - pøj pøj og vi ses når........ (-; hvis ikk inden!


  • #5   19. maj 2008 Hej Dennis.

    Jeg er den glade ejer af en ex- mili G/S'er, desværre er det yderst begrænset hvad jeg har af erfaringer i terrænet, men jeg kender den som en yderst letkørt, alsidig brugscykel/arbejdshest. Den er meget, meget nem at smide rundt med i byen og gennem hurtige rundkørsler, på landevejen er den meget retningsstabil men selvfølgelig lidt af en sofacykel.
    Jeg bruger min hele året både til korte ture og til og fra arbejde (2 gange 300 km hver måned, om sommeren er det dog Guzzien a.k.a Røde Racer der må holde for).
    BMWs drosling er meget omfattende, så hvis du ikke kan finde en 48 hk's 650'er (også ex-mili) er det næsten kun værd at skifte kamakslen, det gjorde jeg på min, efter sigende skulle den nu have 40 hk. Den er blevet lidt mere smidig, kræver knap så mange gearskift og har vel fået en 10-15 km på toppen. På motorvejen overhaler jeg - og bliver overhalet.

    Vedr. det mekaniske har jeg haft et par år til at gøre mig mine erfaringer:

    Omløberne der holder udstødningerne fast på topstykkerne - hvis de gevindet ikke smøres hvert år tærer de sammen med gevindet i topstykket.
    Klapren fra motoren i tomgang eller når der lukkes for gassen - ny knastkædestrammer.
    Mellempotten (under gearkassen) ruster for et godt ord.
    Kun een skivebremse på forhjulet - det er lige i underkanten, specielt med oppakning eller passager.
    Generatoren er ikke verdens største, så hvis du kører mange korte ture kan det være en ide at supplere med opladning af batteriet. Jeg overvejer at sætte xenon på min, også fordi forlygten er rimeligt lille.

    Det var mange negative ting på en gang, den er jo så heller ikke helt ny længere - BMW eller ej. På plussiden tæller at almindeligt vedligehold er dejligt nemt - olieskift, stille ventiler, adgang til karburatorer, men sådan er det jo på enhver (gl.) bokser!

    Håber du blev lidt klogere -hvis din vej falder forbi Svendborg er du altid velkommen til en prøvetur.

    /Anders


Kommentér på:
BMW R 65 G/S ( 27hk )

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce