741 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 8 Svar

rivet kæde rivet kæde

Så kom der ny kæde på, men den er jo ikk sådan bare at sætte på. det er sådan en med "nitter" eller hva man skal kalde det, rivet hedder det vist nok, men der står man skal bruge et specielt rivet værktøj?

Hvor skaffer jeg det henne og kan et søm og hammer ikk gøre det..?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hæng spisebordslampe op 250 kr.
  • Græsslåning 950 kr.
  • El tjek og eventuelt fjerne stikkontakter i lejlighed 1.000 kr.
  • Montering af gardiner og TV stand 1.500 kr.
  • Fjernelse af ukrudt under hæk 600 kr.
  • Måske defekt kabel i loftet - tjek og reparer 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  rivet kæde
  • #1   10. maj 2006 jo en hammer og en kørner kan gøre det

• #2   10. maj 2006 igen universal værktøjet smiley .

• #4   10. maj 2006 jeg ville da alsrig i min vildeste fantasi kunne finde på at sætte en kædesamler på... det lort er da så livsfarlig som noget kan være..

• #5   10. maj 2006 et nitteled har ikke en dyt med en kædesamler at gøre, det eneste der sker med den nyinstallerede kæde er at de to tapper som stritter ud igennem samlepladen, bliver bertlet ud til en større diameter så pladen ikke kan glide af igen.
    Men jeg ville ALDRIG gøre det med en hammer..... det er sq for usikkert....men hva faen det værste der kan ske er at kæresten får et grimt ar/får amputeret venstre underben....

• #6   10. maj 2006 ingen kædesamler... du kan sku risikere kæden knækker og flår foden af dig... det set før.. nej hold du dig til at få den samlet hos en pro så er du sikker!!! giv for pokker det det koster at få det lavet ordentligt.. der er faremomenter nok i trafrikken for os mc´ister.. en kæde er et dumt sted at tage en chance...

• #7   10. maj 2006 Lige præcis Henrik. De kan holde til alt. Jeg bruger personligt slet ikke jern i kæden, jeg har bare lavet en udelukkende bestående af strips... Så kører den godt.

• #8   11. maj 2006 Heller ikke et sted jeg ville turde eksperimentere alt for meget....

Jeg fik kæden samlet af en pro, da jeg alligevel skulle montere svingarm bagefter. Så er det bare at kende antal led du skal bruge smiley

• #9   11. maj 2006 kædesamler værktøjet kan købes i de fleste mc butikker, slå dig sammen med et par kammerater og køb den i fællesskab den er ikke så dyr og den er rar at have, den kan bruges til både knastkæder, bundkæder og sekundærkæder, altså kortsagt det hele,
    jeg skaffer dig gerne en hvis det har interresse smiley

Kommentér på:
rivet kæde

Annonce