2.574 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
20 Svar
Kædekit - åben eller endeløs Kædekit - åben eller endeløs
Skal have købt mig et kædekit, og sidder nu her og kigger på de forskellige kits
http://www.bikerstore.dk/category/10108000000/vehicle/53751/?show=gallery
Nu kan jeg jo læse mig frem til at en DID kæde er et godt valg, men hvad er lige forskellen på de DID kæder de har på siden ud over den store prisforskel??
Endeløs kæde M NIETSCHL??
CHAIN ??OPEN M Rivet (går ud fra den skal nittes sammen)
0 synes godt om
mar 2008
Følger: 78 Følgere: 72 MC-er: 4 Emner: 171 Svar: 2.929
okt 2006
Følgere: 30 MC-er: 2 Emner: 80 Svar: 1.628
http://www.didchain.com/chainSpecs.html
maj 2011
Følger: 12 Følgere: 18 MC-er: 1 Emner: 116 Svar: 1.645
du gider vel ikke pille bagsvingern af med en endeløs lukket kæde?
ellers er de billigere her.....
http://www.motorradteile-hamburg.de/
og det er offen du skal have hviss du skal nitte. der følger tandhjul med
apr 2012
Følger: 2 Følgere: 3 MC-er: 1 Emner: 20 Svar: 223
feb 2010
Følger: 54 Følgere: 344 Emner: 968 Svar: 13.454
jul 2006
Følger: 21 Følgere: 24 MC-er: 2 Emner: 104 Svar: 842
Sidder selv og søger efter kæder til fruens CB500 og synes alle de kædekits jeg finder er med endeløs kæde.
Og som rimelig ny inden for at skrue selv, vil jeg da være mere sikker ved sådan en vigtig del som kæden er samlet fra fabrikken end ved jeg selv skal stå og prøve mig frem med et par hamre (som ca. plejer at være standartsvaret omkring kædesamling herinde
Ps. undskyld jeg låner tråden lidt.
mar 2009
Følger: 68 Følgere: 373 MC-er: 1 Emner: 497 Svar: 11.679
Kan bedst lide samleled og har aldrig haft uheld med dem.
jul 2006
Følger: 21 Følgere: 24 MC-er: 2 Emner: 104 Svar: 842
Er det virkelig så meget der skal skrues og demonteres?
Undskyld min uvidenhed.
maj 2008
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 1 Svar: 111
Det er ikke nogen større operation, gjorde jeg selv, så kan man jo også lige få set lidt til lejerne, og få dem godt smurt ved samme lejlighed...
maj 2007
Følger: 2 Følgere: 1 MC-er: 1 Emner: 8 Svar: 34
Har selv en cb500. Jeg er gået fra kæder med nitteled til de endeløse. Det er nemt at pille de nederste bolte til bagdæmpere af og trække svingarmsaklsen ud. Så er svingarmen løs, kan lige rykkes lidt, ud med gammel kæde og ind med ny. Job done
jul 2006
Følger: 21 Følgere: 24 MC-er: 2 Emner: 104 Svar: 842
For det lyder umiddelbart som en noget større operation end jeg har begivet mig ud i til nu, og lidt værre end jeg havde regnet med.
Men det er umiddelbart samme kæde som jeg har kig på.
jan 2008
Følger: 1 MC-er: 2 Emner: 40 Svar: 348
En åben kæde er herrenem at skifte med en kædeskiller. Ud med nitten, af med den gamle, på med den nye, på med samleled, på med værktøj, stram til, et par gok med en hammer. Færdig.
Jeg har en DID-kædeskiller, som man godt må låne, hvis det er
jul 2007
Følger: 1 Følgere: 1 MC-er: 1 Emner: 2 Svar: 271
Hvis det kan lade sig gøre at montere en lukket kæde er det langt at foretrække, lejerne i bagsvingeren skal alligevel serviceres og kæden er samlet til det rigtige mål. Det bliver den sjældent hos hjemmefuskeren med et nitteled.
jan 2008
Følger: 1 MC-er: 2 Emner: 40 Svar: 348
Min mc er fx 17 år gammel. Den er flot og kører superfint, men det er klart, at 17 års brug sætter sine spor. Bolte irrer, bøsninger bliver skrøbelige, lejer bliver slidt. Og selv om alt er godt, så er det hårdt for sagerne, hvis man hiver noget ellers ok fungerende fra hinanden, som ikke har været skilt ad i 17 år.
Det er klart, at det altid er det bedste at pille alle dele fra hinanden, rense, smøre og så samle det igen. På den måde har man altid en toptunet fin mc.
Men sådan er virkeligheden bare sjældent. Her må man også kigge på tidsforbrug,økonomi og så videre. Det er da også derfor, at værkstederne sætter nittekæder på. Kunderne bliver jo skidesure, hvis de klokker tre-fire timer på at skifte en kæde, fordi de skal have bagsvingeren af.
Og mon ikke de fleste mcer på de danske landeveje kører med nitteled? Det tror jeg.
maj 2007
Følger: 2 Følgere: 1 MC-er: 1 Emner: 8 Svar: 34
Det forreste kædehjul og baghjulet er jo alligevel pillet af og så er det ikke ret meget mere der skal skilles ad for at sætte en endeløs kæde på, som jeg ved passer i først hug.
Men igen, hver sin smag
Hippie Hansen - Jeg laver alt det jeg kan på mc'en og som jeg har værktøj til, resten får min trofaste mc-mekaniker lov til, det vil sige karburatorsynkronisering og ventiljustering står han for...
jan 2008
Følger: 1 MC-er: 2 Emner: 40 Svar: 348
Men du har ret: Vi har alle forskellige behov.
maj 2007
Følger: 2 Følgere: 1 MC-er: 1 Emner: 8 Svar: 34
jul 2006
Følger: 21 Følgere: 24 MC-er: 2 Emner: 104 Svar: 842
MEN så er spørgsmålet bare hvordan sikre jeg mig at det er de rigtige sandhjul og kæde der bliver bestilt? Synes ikke at finde andet end endeløse til sådan en CB 500.
(Den endeløse jeg har fundet hedder: DID 525VX/E 108/15/40)
Er det bare at finde de tandhjul med hhv. 15 og 40 tænder til en 525 kæde og sørge for kæden minimum har 108 led eller er der noget jeg skal være opmærksom på?
maj 2007
Følger: 2 Følgere: 1 MC-er: 1 Emner: 8 Svar: 34
jul 2006
Følger: 21 Følgere: 24 MC-er: 2 Emner: 104 Svar: 842
Kædekit - åben eller endeløs