505 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 6 Svar

Lifan lf250-4 Lifan lf250-4

Hej “heste-net” ??

Jeg har erhvervet mig en gammel Lifan lf 250-4 fra 06’ med 5000km kørt den er købt meget billigt og købt ind som et projekt inden jeg bliver haglet ned om det en god eller skidt mc ??..

1. Speedometeret hopper lidt i nålen ca 10km/t nogle råd?

2. Der er en del frigang i gearvælger kan det afhjælpes på en eller anden måde?

3. Når jeg kører så fornemmer jeg den ryster lidt fra forhjulet, er det en skæv gaffel eller et leje eller hva tænker i?

Håber i vil bruge 10min på at gøre mig lidt klogere ??

Mvh. Rasmus

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Samling af Kyoto kommode / delvist samlet 500 kr.
  • Udskifte vandhane til opvaskemaskine 1.200 kr.
  • Nedtagning af radiator. 2.380 kr.
  • Flytte haveaffald 833 kr.
  • Montere fatning 400 kr.
  • Komfur& kogepladen tilkobling 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Lifan lf250-4
  • #1   12. jun Ad punkt 3:

Tænker umiddelbart, at forhjulet ikke er afbalanceret korrekt.

• #2   12. jun Tak for svar morten smiley ved du om der noget man kan gøre noget ved selv eller skal den til mekaniker?

• #3   13. jun Man kan sagtens selv gøre det.

Hjulet skal kunne rotere frit på akslen. Er dækket/hjulet i ubalance, vil det tungeste sted pege nedad. Og man placerer så vægtklodser (selvklæbende) på fælgen MODSAT det tungeste sted indtil hjulet er i balance.

Men hvis du er usikker på det, er det nok en god idé, at lade nogle andre gøre det. Koster nok ikke alverden at få et værksted til at se på det smiley

• #4   13. jun Speedometer: Jeg vil tro det bliver drevet via et kabel nede fra forhjulet og kablet kan være skyld i uroen. Afmonter kablet og få det smurt med olie. Måske hjælper det.
    Uroen i hjulet kan også skyldes at cyklen har stået stille længe på samme sted. Derved har dækket fået trykket en lille bule. Den kan rette sig efter nogle kms kørsel.
    Men få dækkene tjekket godt efter. Er de lige så gamle som cyklen, ville jeg få dem skiftet. De bliver møre og stive med tiden.
    Gearvælger: Se efter om der er slør i forbindelserne mellem gearvælger og akslen der går ind i motoren.
    PS: Skift olie på motor og bremsevæsken.

• #5   13. jun speedo viser gerne ca. 20 km galt så, køb et gps - speedometer . evt i kina . Google er din ven.

• #6   13. jun Ind i FB gruppen MC reperation, skift af sliddele, hvis nogen skal kig på det.

Kommentér på:
Lifan lf250-4

Annonce