947 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 19 Svar

Kædekit Kædekit

Nogen der ved hvad forskellen er mellem "endlos" og "offen" på kædekittene på http://www.motorradteile-hamburg.de/. Er med på at det betyder "endeløs" og "åben" men hvad er forskellen monteringsmæssigt?? Sættene her virker billige ift. DK...

Er det pengene værd, at købe de dyrere forstærkede kæder frem for de billigere modeller??.... erfaringer???

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Køkkenamatur er løst 800 kr.
  • Vandhane skiftes 750 kr.
  • vinduespusning 800 kr.
  • Samle gyngestativ 630 kr.
  • Hænge badeværelsesspejl og soveværelsesspejl op og ophængning af loftslampe ikøkken 850 kr.
  • Græsslåning naturgrund 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Kædekit
  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator

Følgere: 293 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.726
    #1   18. feb 2010 Det er helt klart pengene værd at købe den kæde som passer til din cykels belastning, da både kæde og tandhjul holder længere...

Om den er endeløs eller åben, beskriver bare om der er nitteled med eller ej, så vidt jeg ved.

• #2   18. feb 2010 Endeløs skal du for det meste have svingeren af, MEN den holder jo så også. Åben skal du igang med at nitte. Ville altid købe en endeløs

• #3   18. feb 2010 du kan bare købe et ordentlig nitteled, så er der ingen problemer

• #4   18. feb 2010 Efter min mening er endeløs altså nummer 1. Og så kan man jo passende, lige få rengjort orgentligt for gammel kædeolie (og smurt lejerne), når man alligevel har bagsvingeren afmonteret.

Der er ingenting der er stærkere end det svageste led, og med en endeløs kæde, er man sikker på, at alle led er 100% iorden.

• #5   19. feb 2010
    Offen = åben, dvs et langt stykke som skal samles!
    Endlos = endeløs = lukket som en ring!
    Hvad er der galt med samleled, jeg har aldrig haft problemer med det?

• #6   19. feb 2010 Allan 1 problem på stort set alle racer cykler med moderne bagsvingere går kæden igennem bagsvingeren så der ligger problemet.

• #7   19. feb 2010 Jeg har købt et kædekit det selvsamme sted. Gode priser, god kvalitet og hurtig levering.
    Det er jo DID kæder og JT tandhjul, så ingen problemer der.
    Min jeg købte min kæde med nitteled, og der var der ingen problemer i at montere..

Jeg har nu kørt ca 6000 km på kittet, og har ikke måtte justere endnu.

• #8   19. feb 2010 allan, lad os nu se hvad du får gjort når du skal have skiftet din kæde, lur mig om de ikke sætter et nitteled på

men det er altså ikke meget dårligere end et almindelig led i kæden, bare man bruger det rigtige værktøj

• #9   19. feb 2010 OK... tak for input.
    Umiddelbart hælder jeg til "nitteløsningen" som er magen til den eksisterende jeg har på.... det har kørt en del km. indtil nu. Hvilket værktøj bruger man til at samle ledet med?

• #10   19. feb 2010 En mukkert en hammer og lidt forsigtighed...
    Ingen grund til alt det dyre værktøj.

• #11   19. feb 2010 hvis man har adgang til et nitteværktøj, så er det nummer 1, men ellers en muggert og hammer som robin siger

• #12   19. feb 2010 michael, den skærer de jo så over, og så svejser man den lige sammen igen...............

• #13   19. feb 2010 Jeg kunne da meget godt tænke mig at høre begrundelsen for at en kæde med et nitteled ikke skulle være lige så stærk som en uden.

• #15   19. feb 2010 Jensen: Tror der bliver forvekslet med "clipsled"

Det andet er jo bare et spørgsmål om hvim der nitter kæden, fabrikken eller én selv

• #16   19. feb 2010 Johan P og Michael P: I har s... nok ret. Det er jo faktisk ingen problem med en "Endlos" på en alm. bagsvinger som sidder på Thunderacen... + muligheden for at få gjort lidt rent og smurt op, hvor man ikke lige kommer til daglig.... "Endlos" det blev!
    Noglel der har en holding til hvilken kvalitet?: Almindelig, forstærket eller ekstra forstærket? Er jo godt med på at Ekstra forstærket på papiret er bedre men er det pengene ekstra værd? (dog kun ca. 40€ men alligevel...)

• #17   19. feb 2010 Snup "guld"-kæden, ser da om ikke andet lidt pænere ud. Men jeg tror ikke der er den store forskel.
    Nu kender jeg jo ikke dine vedligeholdelses-vaner.
    Plejer du kæden? Så Guld
    Hvis ikke, så tag den almindelige

• #19   20. feb 2010 Dækmanden (aarhus): allan, lad os nu se hvad du får gjort når du skal have skiftet din kæde, lur mig om de ikke sætter et nitteled på

Kunne aldrig falde mig ind. Jeg har skam skiftet kædekittet før, og jeg kunne aldrig finde på at vælge andet end endeløs. Så længe typen af bagsvinger altså tillader det. Ellers må man jo nøjes med det 2. bedste.

• #20   20. feb 2010 nu er det jo sådan, at 99.99% af gangene, vil et ordentligt NITTEled være langt fint, og på samme højde som en endeløs kæde

husk der er foreskel på CLIPSELED og NITTELED

• #21   21. feb 2010 Clipseled!!! det var sgu da sådan noget man brugte på knallerten, for snart 20år siden. Og der kunne det ikke engang holde. Det er der da forhåbentlig ikke nogen, der kunne finde på at bruge på en MC.

Med hensyn til Nitteled, så har jeg da hørt adskillige historier om stive led. Fælles for alle disse historier er jo nok, at der er gået et eller andet galt under nitte processen. Det undgår man da ihvertfald med en endeløs. Og så skader en ordentlig rengøring og smøring jo aldrig. Man skal jo også få vinteropstaldningen til at gå med et eller andet.

Kommentér på:
Kædekit

Annonce