Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Elektriker 1.000 kr.
  • Græsslåning 1.126 kr.
  • Radiatorer på losseplads 1.500 kr.
  • Vandrør og afløb 730 kr.
  • Hjælp til nedrivning af skorsten 205 kr.
  • Flytning af strømstik 1.890 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Kædekit
  • #1   9. maj 2015 Med en lukket kæde skal du have bagsvinger afmonteret.

• #2   9. maj 2015 Men ovenstående tager Ca 30min og den vej skal du alligevel vis du ikke har noget at skære/klippe den gamle kæde over med

• #3   9. maj 2015 tillæg til det #2 . skriver .

hvis en kæde skal af, så en vinkelsliber på nitte hoved, og kun lige slibe den væk
    tager,ca 5 sekunder, og kæden kan skilles ad .

mvh

• #4   9. maj 2015 Ja ok.. Det kan jeg godt se nu, at bagsvinger skal af.. Så må jeg investere i noget værktøj. Tak for svarene smiley

• #5   9. maj 2015 Hvis kæden skal skæres af, så skær den helt over. Ingen grund til at slibe på nitten og bagefter bøvle med at få den ud. smiley

• #6   9. maj 2015 Jeg synes ikke at det er et stort arbejde at afmontere bagsvingeren, så kan du samtidig give lejerne lidt fedt.
    Husk at løsne det foreste tandhjul inden du afmonterer kæden, det går livet lidt lettere smiley

• #7   9. maj 2015 Hvis du er omhyggelig med at få monteret det samleled korrekt har jeg ikke oplevet at det falder af :-\ køb en åben med almindeligt samleled og bliv kørende i en fart smiley

• #8   9. maj 2015 aldrig om jeg ville satse at at sådan et samleled holder tænk vis den ryger ved 130 kmt og blokker baghjulet mens du overhaler en lastbil

• #9   9. maj 2015 Altså jeg købte en åben kæde med nitte led. Fik den gamle til at holde en hammer på bagsiden imens jeg hamrende nitten flad på forsiden. Det var let nok ?

• #10   9. maj 2015 Du kan nitte sådan en kæde med et par hamre og en dorn. Men hvis du ikke har prøvet det før, vil jeg anbefale dig at rotte dig sammen med en der har styr på det, eller i hvert fald se rigeligt med instruktionsvideoer først.

Eller pil bagsvingeren af, det er vist ikke så bøvlet på din cykel.

• #11   9. maj 2015 jeg har tabt hjernen idag
    hvorfor skal man tage bagsvingeren af, man tager jo fælget af for også at sætte nye tandhjul på, kan man så ikke få kæden af uden det store dikkedar ?

• #12   9. maj 2015 kæden sider rundt om bagsvingerens fast gørelse

• #13   9. maj 2015 Nej... for der er jo også lige et stel i vejen... smiley

Og igen... Hvis det samleled er korrekt monteret, så falder det ikke af. Og man kontrollerer jo også at det sidder korrekt når man rengør og smører kæden for hver 4-5 hundrede kilometer. Ikke sandt ? smiley

• #14   9. maj 2015 Har også stort set altid kørt med samleled. Jeg har aldrig snakket med nogen hvor det ikke holdt. Gad vide om dem der advarer mod det selv har haft problemer ? Der er mange advarsler mod det, men der mangler nogen kommentarer fra nogen som selv har haft en uheldig oplevelse med samleled.

• #15   9. maj 2015 mig bekendt sider der ikke stel mellem bagtandhjul og bag fælg

men jo det gør man da forhåbentlig

• #16   9. maj 2015 Problemet er ved forreste tandhjul. Her kører kæden på den indvendige side af stellet.
    Jeg ville også køre med et clipsled. Hellere det end en amatørsamling ved hjælp af 2 hamre.
    Jeg kender heller ingen der har tabt et clipsled, men har derimod set en meget slidt kæde der sprang. Det gav hul i i motoren ved forreste tandhjul. Ligeledes har jeg aldrig hørt om at baghjulet er blokeret ved en kædesprængning. Kun skader foran, som så er alvorlige nok. Dog kun for tegnebogen.

• #17   10. maj 2015 Iflg. min mekanikker, så er clipseled til moment/heste svage maskiner.
    Iflg. manualen til min, er det total FY at bruge clipseled smiley

• #18   10. maj 2015 Det er jo det man hører. Men hvorfor? Det er jo ikke clipsen der har noget med kædens styrke at gøre. Jeg synes der mangler nogen beviser på at et clipsled er mere nødvendig på en stor cykel. Jeg tror der er mange fordomme.
    Clipsled bruges i stor stil i industrien og i landbrugets maskiner, hvor der overføres langt større kræfter end på vores cykler.

• #19   10. maj 2015 på en mc går man op i vægt og det betyder man ikke bare smider en over dimension kæde på + bag tandhjulet køre jo lige så mange omdrejninger som baghjulet som har en omkreds på fx 1.5m(fiktivt Ca tal)hvilket giver 666,6... omdr pr km så ved 130kmt giver det 24omdr i sec hvilket nok er noget mere en en landbrugs maskine gør
    og giver vel lidt lidt sig selv at en klips ikke er lige så stærk som en lukket

• #20   15. maj 2015 19
    Jeg kan ikke se det giver sig selv. Hvis leddet skal falde af, krævet det at du kan trække leddet gennem clipsen i en vinkel på 90 grader. Hvis leddet skal knække skal det knække på begge sider og det er det samme som ved et nitte led. Så er der jo kun tilbage at presse clipsen af så pladen inden under kan falde af.
    Jeg tror ikke på det med mindre der er en som kan fortælle om sin egen oplevelse

Kommentér på:
Kædekit

Annonce