{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.558 visninger | Oprettet:

Køb af brugt mc {{forumTopicSubject}}

Hvordan klare man et køb af en brugt motorcykel.
Har fundet en jeg godt vil have, men vil først lige finde ud af både hvad man skal holde styr på og hvordan man laver købet på den bedste måde.

- kommentare omkring størrelsen af motoren frabedes, ved godt alle siger man skal købe en større og drosle den ned, men det har jeg ikke brug for på nogle måder -

Har kigget på en Ninja 250 til 34000 godt 100km fra mig.

Jeg har set at der er gæld i den (47881,-), og har sagt det til ham, hvor han så siger at der kun er halvdelen i gæld, og han nok skal indløse det inden salg - Hvordan kan der stå på bilbasen at der er 47881 kr i gæld hvis der kun er halvdelen? og hvordan kan jeg være sikker på at det er indløst inden jeg køber den? Fik stel nr og fandt ud af der var glæd.

En mc skal jo kun synes ved ejerskift, hvad koster et syn? Og hvis den f.eks. er synet i 2010 skal den så stadig synes eller hvor lang tid må der gå fra syn til salg?

og generelt hvordan gør man med køb, den skal jo omregistreres til mit navn - og jeg skal vel have papire på mcen, men hvor mange papire skal jeg have? Og hvor går man hen og omregistere den - skattekontoret?
Man kan kun have plader hvis der er ansvarsforsikring på, men hvordan ved jeg om det er betalt og/eller skal det også betales ved ejerskift? og vægtafgift hvornår skal det betales?

hvordan er det lettest at fragte den, har ikke mc kort endnu, så den måde er udelukket. Kan de stå i en silvan trailer, eller er det sikre og betale sig fra det med en rigtig mc trailer?

Jeg er helt blank, og nu tænkte jeg det nok ville være lettest at skrive her inde, fremfor at ringe rundt og forhører mig.

God påske - Mikkel

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Rengøring 750 kr.
  • Ophængning af 3 lamper 600 kr.
  • Rengøring 450 kr.
  • Elektriker 1.500 kr.
  • Fastgørelse håndvask m.v 2.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Køb af brugt mc
  • #1   23. apr 2011 Fatter ikke en brik af det med gælden, men jeg ville aldrig selv købe en mc der er gæld i. Eller på afbetaling... Men et syn koster 250 kr, en plade koster 580kr. Et syn holder et år, ved så nye mc'er. Dvs. hvis den er synet i juli sidste år, så holder den syn endnu.
    Du skal have følgende med på SKAT's kontor: forsikringsbevis (så de kan se der mindst er ansvar på), registreringsattest og syns-attest. Så udfylder du ejerskifte formlen, betaler 580kr og får dig en plade.

Husk at den skal ejerskiftes indenfor 3 uger efter salg.

Nåja og benzin koster ca. 12 kr pt smiley

• #2   23. apr 2011 En Ninja 250R er under 5 år gammel, den skal derfor ikke synes ved ejerskifte.
    Når du har findet den MC du vil have, ringer du til dit forsikringsselskab og får et forsikringsbevis. Det tager du med til Skat, samt registreringsattesten, og udfylder en blanket til omregistrering.
    En omregistrering koster i omegnen af 350,-

Men se lige på andre end den med gæld i.

• #3   23. apr 2011 Når man undersøger om der er pant i en mc, vil der stå den pantsættelse som der blev fastsat ved lånets start. Altså kan denne sælger godt skylde mindre nu, end hvad du kan se når du undersøger det på bilbasen.

Hvis du kan se at låneinstituttet er hans bank. Så er det jo ikke værre end i kan lave handlen i banken hvor du kan se at panten i MC'en bliver slettet. Sådan har jeg handlet flere gange.

Men hvis han siger han vil få ordnet det inden en handel, så er der jo ikke noget problem. Bare undersøg om det er rigtigt inden du betaler.

- Thomas

• #4   23. apr 2011 Få at vide, hvem der har pantet. Er det en bank, kan du betale "bank-til-bank" med den klausul, at pantet bliver løst/indfriet.
    Du skal ikke stole en skid på ejeren.

• #5   23. apr 2011 Hold dig væk fra den der i hvis du spørger mig..

• #6   23. apr 2011 Hvorfor ikke købe en droslet mc istedet for en 250 ccm som mest af alt lyder som en voldtunet knallert ?

• #7   23. apr 2011 Ja, hold dig fra den! Køb min smiley
    Nej det med trailer. Den her virker til formålet. Den er forberedt til at man kan spænde en MC fast og prisen er konkurrencedygtig. smiley
    http://www.freetrailer.dk/
    Bare book i god tid.
    Har du overvejet alternativerne. Honda CBR 250, selvom de ikke er på brugtmarkedet endnu. Der er osse Hyosungs GT 250, samt den her:
    http://www.rcholm.dk/shop/motorcykel-fuldkaabe-shineray-801p.html
    En ejer af sidens motard herinde, giver sin egen god kritik.

• #8   23. apr 2011 Du kan gå ind på www.Tinglysningen.dk og tjekke restgælden i den, hvis sælger så betaler resten af gælden af vil det komme til at stå derinde. Og når det først er rettet inde hos tinglysningen er der ikke mere gæld i den.
    Du går bare ind og taster stelnr ind og så kommer alle oplysninger om dem frem..

• #9   23. apr 2011 Flot link Andreas K ;0)

Det her er nok lidt bedre..

https://www.tinglysning.dk:443/tinglysning/forespoerg/bilbogen/bilbogen.xhtml

• #10   23. apr 2011 Kan i linke til andre gode alternative til omkring 30-35000 - Grunden til jeg har kigget på sådan noget småt er af flere grunde, for det første skal jeg ikke drosle den ned - det koster dog kun ca 2000 har jeg hørt omkring, men alligevel (det var nok den sidste grund), men også at hvis jeg skal have noget større til samme pris ca, og jeg skal selvfølgelig også synes den er flot, er det en noget ældre sag jeg kommer til at kigge på, og jeg har det med helst at have så nye ting og så lidt brugt som muligt. Derfor hælder jeg mest til sådan en kawa fra 2009 som har kørt ca 6000km. Og hvad er forskellen helt præcist på stor og lille, den store kan kører hurtigere - har jeg ikke brug for eftersom jeg nok kun skal kører i danmark, og kommer til at holde hastighedsgrænserne så godt som muligt. Den store larmer mere / lyder federe - tja, nu finder jeg ud af på mandag hvordan den lyder, og hvis lyden ikke lige er mig, så blir overvejelserne større på en stor, men alligevel er det kører egenskaben der er den vigtigste, og hvad har større som små ikke har?

• #11   23. apr 2011 Undskyld det er kørt i en lang smøre, håber det er til at læse

• #12   24. apr 2011 Det er en god og sjov maskine du har kig på. Det med gælden, skulle ikke give hovedpine, han kan få en bank erklæring, på at den ER indfriet!

Grunden til at mange anbefaler større ældre maskiner, er at de som regel kan køre LANGT flere km.

En lille maskine lever hele livet i nærheden af det røde feldt, det gør en Busa ikke smiley

MEN den maskine du har kig på, KAN løbe fra mange større cykler på små svingene veje, hvis rytteren kan køre den.
    Det er også en god maskine at lære svingteknik, da den indgyder tillid, fordi du bare kan give fuld skrald ud af svingene!

JEG havde personligt ledt efter nogle få ekstra tusind kroner, og gået efer en SV650 eller en CBR 600 F2/F3

Min er lige blevet solgt for 35000 (ikke leveret endnu) SÅ har du en ide om hvad de handles til.
    Du skal ikke give ret meget mere.... De findes fra ca. 28000 i handel.

MEN find en der ved noget om MC, og lad ham prøve den, vurdere den, og rådgive dig!

Kender du ingen, så opret en tråd herinde med emne:
    hjælp til MC køb nær Randers!

(eller hvor det er)

Jeg har flere gange se/prøvet cykler for folk her inde fra. folk der bor i Jylland, og som så har bedt mig vurdere, inden de tog den lange vej til KBH!

• #13   24. apr 2011 Men nu har den jeg kigger på kørt 6000 km, og den kan vel godt kører 50000 km ialt? Og er det motoren der dør efter et antal km?

Men har kigget lidt på noget større, hvad med sådan en her: http://123mc.dk/find/viewAd.php?referer=search&order=asc&ordertype=price&dealer=0&biltype=&brand=Suzuki&model=GS 500&ccm_start=0&ccm_end=9999&year_start=1991&year_end=2012&km_start=0&km_end=999999&pris_start=0&pris_end=40000&afgift=0&color=&periode=&area=kbh&key_search=&pics=on&nysyn=&serviceok=&ad_type=0&search_offset=&offset=2 tror i den vil holde længere end kawasakien? Og er den også lidt sjovere at kører på?

• #14   24. apr 2011 RIGTIGE LINK: http://123mc.dk/find/viewAd.php?directlinkID=25573
    Endelig!

• #15   24. apr 2011 Nej, sådan en 250 motor kan sagtens holde langt over 100.000km hvis bare den passes med service.

• #16   24. apr 2011 Okay, er der et cirka antal km for hvert service?
    Hvis i sku vælge mellem den kawasaki 250 og den sidste suzuku gs500 jeg linker til, hvilken en ville i så vælge, og af hvike grunde :)?

• #17   24. apr 2011 Så ville jeg tage en Ninja 250. En droslet GS500 er ikke meget langsommere end en ikke droslet, så når du fjerner droslingen igen, er den stadig ligeså kedelig som før.

• #18   24. apr 2011 men hvis vi ser bort fra km/t, hvad så med lydforskel på de to, reservedele priser/reperationer og kvalitet ? Hvilken en ville så være billigst og hvilken ville være bedst?

• #19   24. apr 2011 Lyd er subjektivt.
    Driftsomkostninger er stort set det samme, og kvalitetsmæssigt burde der heller ikke være forskel.
    Hvilken der er bedst handler om hvilken du bedst kan lide at køre. Der er ikke en af de 2 der er markant bedre end den anden.

• #20   24. apr 2011 Okay tak skal du have smiley Så må jeg se hvad det blir til smiley

• #21   25. apr 2011 Det kommer an på hvad du er til.
    Den ene er "stor og doven" den anden "lille og hysterisk"
    Er du tung, ville jeg sige GSeren. Ellers kommer det an på om du er til den ene sidestil, eller den anden!

Kommentér på:
Køb af brugt mc

Annonce