Hvilken hjelm ? Hvilken hjelm ?
Hej folkens.
Jeg er kommet i den heldige situation at der skal købes ny hjelm Jeg har kigget en del på nettet og kan ikke rigtigt blive klog på om den ultimative hjelm findes
jeg har noget tid gået og troet schubert S1 Pro var hjelmen jeg skulle have, men så faldt jeg over ARAI CORSAIR Og arai RX-Q og tænkte om en af dem kunne vippe en s1 Pro af pinden ?
Det jeg søger er en hjelm som ikke suser rundt, til højre og venstre når man kommer godt op i fart. Den skal også være rimelig støjsvag og gerne med en ordentligt udluftning.
Er der en af de 3 jeg har nævnt i ville fremhæve som den bedste, eller måske en helt 4 hjelm i ville anbefale ?
Det skal lige siges at de hjelme i anbefaler SKAL kunne købes i dk da jeg vil have skidtet på hovedet inden jeg køber noget.
Håber det er til at forstå har kun lige min Tlf. Til at skrive fra.
Madsen.
apr 2005
Følger: 4 Følgere: 3 MC-er: 1 Emner: 8 Svar: 36
nov 2007
Følger: 23 Følgere: 24 MC-er: 9 Emner: 131 Svar: 370
og mht sikkerhed er Arai helt i top, ikke at S1 er usikker
jul 2007
Følger: 31 Følgere: 30 MC-er: 1 Emner: 67 Svar: 1.221
Så ud og prøv lidt forskellige hjelme
jun 2007
Følger: 15 Følgere: 14 MC-er: 1 Emner: 25 Svar: 1.585
jun 2007
Følger: 60 Følgere: 62 MC-er: 4 Emner: 98 Svar: 607
maj 2006
Følger: 12 Følgere: 13 MC-er: 3 Emner: 101 Svar: 716
Ej lad os bare få nogle solbriller hjelme på banen. Kører med carberg nu og synes den larmer for meget og den "letter" nærmest når man kører stærkt.
maj 2006
maj 2006
Har snakker med a11 og skal også ud og prøve s1.
Hvad angår RX-7 er det så ikke mere en racer hjelm mht. Støj ?
okt 2005
Følger: 31 Følgere: 30 MC-er: 3 Emner: 31 Svar: 453
Før min Arai tid, kørte jeg med Shoei og var glad for den, så det er primært den jeg sammenligner med. Og min vurdering er har at hvis kan kan passe en shoei så er det ligesom og komme hjem i en Arai. Men vi er jo alle forskellige derfor vil jeg ikke anbefale det en fremfor det andet mht. pasform overhovedet.
Mht. shurbert så mener jeg at det er den mest støjsvage du kan få på markedet. Dog er jeg personligt ikke ret vildt med den forholdsvise lange "snue" den har. Men det er smag og behag. Og deres designs er jo ikke ligefrem mangfoldige i forhold til andre mærker. Men hvis det ikke er det som betyder noget så er det jo også ligegyldigt.¨
En anden ting som er ultra vigtigt hvis du bestiller Arai over nettet, så skal du vide at der findes 3 typer af passtørrelser. Den asisatriske, den europæsike og den amerikanske form. Sjovt nok er vi ikke ens over hele verden, så hvis du prøver i DK også bestiller i USA så kan det være noget pis. Har hjulpet flere folk ud af en knibe med nyt indmad.
jan 2006
Følger: 16 Følgere: 16 MC-er: 5 Emner: 93 Svar: 1.084
Som Søren også nævner så smut ud til A11 en tur : )
maj 2006
Men kan høre jeg skal have fundet forhandlere af det hele og så bare ud og prøve.
Er der nogle der kender forhandlere med Arai på hylderen, Nær Thisted ?
jun 2007
Følger: 60 Følgere: 62 MC-er: 4 Emner: 98 Svar: 607
apr 2009
Følger: 10 Følgere: 54 MC-er: 2 Emner: 192 Svar: 7.504
jul 2008
Følger: 2 Følgere: 17 MC-er: 1 Emner: 47 Svar: 4.773
Men det kan self være at hvis man køre på en Goldwing eller noget andet med en høj vindskærm, så har det mere at sige hvor godt hjelmen "isolere".
men på min maskine hvor man sidder med smasken ude i vinden, der vil det sq larme lige godt hvad for en hjelm man har på.
Hvis jeg selv skal vælge, så tog jeg en Arai, syntes schubert er lidt for morfar at kigge på.
jan 2007
Følger: 1 MC-er: 1 Svar: 1
Hvilken hjelm ?