933 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 15 Svar

Hvilken hjelm ? Hvilken hjelm ?

Hej folkens.

Jeg er kommet i den heldige situation at der skal købes ny hjelm smiley Jeg har kigget en del på nettet og kan ikke rigtigt blive klog på om den ultimative hjelm findes smiley jeg har noget tid gået og troet schubert S1 Pro var hjelmen jeg skulle have, men så faldt jeg over ARAI CORSAIR Og arai RX-Q og tænkte om en af dem kunne vippe en s1 Pro af pinden ?

Det jeg søger er en hjelm som ikke suser rundt, til højre og venstre når man kommer godt op i fart. Den skal også være rimelig støjsvag og gerne med en ordentligt udluftning.

Er der en af de 3 jeg har nævnt i ville fremhæve som den bedste, eller måske en helt 4 hjelm i ville anbefale ?

Det skal lige siges at de hjelme i anbefaler SKAL kunne købes i dk da jeg vil have skidtet på hovedet inden jeg køber noget.

Håber det er til at forstå har kun lige min Tlf. Til at skrive fra.

Madsen.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Udskiftning afdørhåndtag til altandør 1.200 kr.
  • Altandør 1.150 kr.
  • Tætning af ovenlys vinduer 1.000 kr.
  • Ophæng af stort spejl i opgang 500 kr.
  • Hænge TV op, hænge hylde op og hænge gardiner op 500 kr.
  • Hang up 4 lights 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvilken hjelm ?
  • #1   26. apr 2011 køb en arai rx-7 gp den sidder godt massere af udluftning og vindstøjen er ik så slem smiley

• #2   26. apr 2011 tvivler på der er nogen der er lige så støjsvage som S1
    og mht sikkerhed er Arai helt i top, ikke at S1 er usikker

• #3   26. apr 2011 Prøv dem ! Troede også jeg skulle til at ha' en Schubert , men sådan en sag passede ikke særlig godt på min knold, så det blev til en Shoei !

Så ud og prøv lidt forskellige hjelme smiley

• #4   26. apr 2011 Du har en forhandler af schubert i koldby, A11 mc, ud og prøv, har en og er overtilfreds....

• #5   26. apr 2011 hvad så hvis man vil ha en med solbriller i

• #6   26. apr 2011 Så opretter man sin when tråd smiley

Ej lad os bare få nogle solbriller hjelme på banen. Kører med carberg nu og synes den larmer for meget og den "letter" nærmest når man kører stærkt.

• #7   26. apr 2011 Fuck, ejen skulle der stå.

• #8   26. apr 2011 Skal helt sikkert prøve dem men tænkte om der var hjelme som bare var SUPER gode (hvis man kan passe dem)

Har snakker med a11 og skal også ud og prøve s1.

Hvad angår RX-7 er det så ikke mere en racer hjelm mht. Støj ?

• #9   26. apr 2011 Har været Arai forhandler i en 4 års tid ca, så har langet en del af dem over disken og har selvfølgelig ejet mange type og farver af dem. Mit valg i dag er helt klart Viperen da den giver den mest støjsvage Arai. RX7'eren er lavet til ræs og kun det, ergo er sikkerheden og udluftningen i top, men støjsvag vil jeg aldrig kalde den. Men det er der de fede ræserdesigns er, så det gør det jo kompliceret... smiley

Før min Arai tid, kørte jeg med Shoei og var glad for den, så det er primært den jeg sammenligner med. Og min vurdering er har at hvis kan kan passe en shoei så er det ligesom og komme hjem i en Arai. Men vi er jo alle forskellige derfor vil jeg ikke anbefale det en fremfor det andet mht. pasform overhovedet.

Mht. shurbert så mener jeg at det er den mest støjsvage du kan få på markedet. Dog er jeg personligt ikke ret vildt med den forholdsvise lange "snue" den har. Men det er smag og behag. Og deres designs er jo ikke ligefrem mangfoldige i forhold til andre mærker. Men hvis det ikke er det som betyder noget så er det jo også ligegyldigt.¨

En anden ting som er ultra vigtigt hvis du bestiller Arai over nettet, så skal du vide at der findes 3 typer af passtørrelser. Den asisatriske, den europæsike og den amerikanske form. Sjovt nok er vi ikke ens over hele verden, så hvis du prøver i DK også bestiller i USA så kan det være noget pis. Har hjulpet flere folk ud af en knibe med nyt indmad.

• #10   26. apr 2011 Godtnok er min Schubert hjelm ikke en S1, men synes dog godt den kan "flyve" lidt ved høje hastighed, omvendt kører jeg sjældent så stærkt.. Udover det er jeg ovenud tilfreds og Schubert´s solbrille system synes jeg også funker rigtig godt.

Som Søren også nævner så smut ud til A11 en tur : )

• #11   26. apr 2011 Richard L: Ikke dårligt. Anede ikke at der fandtes 3 forskellige udgaver af hjelmene. Havde dog ikke tænkt mig at spilde en forhandlers tid uden intentioner om at købe hos ham.

Men kan høre jeg skal have fundet forhandlere af det hele og så bare ud og prøve.

Er der nogle der kender forhandlere med Arai på hylderen, Nær Thisted ?

• #12   26. apr 2011 kok mc holstebro holder åben hus den 1 maj med undertøjs modeller

• #14   26. apr 2011 Hvis den er ustabil ved høj fart, så sidder den ikk ordentli.. Og det gør sig også gældende ved lav fart!

• #15   26. apr 2011 Kan ikke se hvorfor nogen kigger på støj, alle hjelme larmer jo mere end hvad der er behaligt ved motorvejs hastigheder, så folk burde altid køre med ørepropper, gør jeg selv, så er i hvert fald ikke støj jeg kigger efter.
    Men det kan self være at hvis man køre på en Goldwing eller noget andet med en høj vindskærm, så har det mere at sige hvor godt hjelmen "isolere".
    men på min maskine hvor man sidder med smasken ude i vinden, der vil det sq larme lige godt hvad for en hjelm man har på.

Hvis jeg selv skal vælge, så tog jeg en Arai, syntes schubert er lidt for morfar at kigge på.

• Thomas S
    Thomas S Tilmeldt:
    jan 2007

Følger: 1 MC-er: 1 Svar: 1
    #16   26. apr 2011 shoei raid 2 med whisper strip

Kommentér på:
Hvilken hjelm ?

Annonce