{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.689 visninger | Oprettet:

Yamaha SR 500 (syn) {{forumTopicSubject}}

Hej folkens.
Jeg har nu købt en ældre sag og står og har nogle spørgsmål angåede blink lys og nogle små tin. men kunne starte med hvor meget må man ændre på sin mc før man overskrider de 25%. jeg spørge da den har sidst har været i brug i 1985 og ikke har været på plader siden da. men den gamle ejer sagde at det ikke var nødvendigt at putte spilometer på og blink da den er født uden jeg har nu google det og kan simpel hen ikke finde noget om det. men som den ser ud skal der laves lidt på den. men jeg har en drøm om at få den til at se nogle lunder så dan her ud. (link fjernet)

ville det være mulig eller ville jeg overskride de 25% hvis nogle af jer har en ide.

så kommer der et spørgsmål omkring syn. ham den tidligere ejer siger jeg skal finde en syns hal der har styr på denne model for jeg overhoved tinger på og få den synet siger han hvor kan jeg finde sådan en? igen google og intet resultat

Hilsen Mads

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardiner 500 kr.
  • Connect washing machine and dryer to circuit 550 kr.
  • Installering af tørretumbler med lidt for kort ledning 500 kr.
  • Lukket for vand og fjernelse af radiatorer 2.000 kr.
  • Vaskemaskine pumper ikke vand ud 1.350 kr.
  • Samle 2 gaderobeskab. 2 dørs. 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Yamaha SR 500 (syn)
  • #2   28. apr 2011 Nej der skal ikke blinklys på før efter engang midt i 90èrne

• #3   28. apr 2011 Hvis den ser ud som på billedet bliver den ikke godkendt, og det af flere grunde:
    1. Ingen forskærm
    2. Speciel forbremse. Tydeligt at se det ikke er den ab fabrik.
    3. manglende kædeskærm.
    4. Del af stellet er skåret af
    5. Manglende bagskærm
    6. Sidemonteret nr.plade. Kun lovligt hvis det er en Lauge Jensen.
    7. Tvivler stærkt på baglygten går an.

Hvis din SR500 er i ok stand, mht lys, bremser, affjedring osv kan enhver synshal godkende den.
    Blinklys behøver den ikke med den alder, men er det monteret skal det være E-mærket og virke korrekt. Speedometer eller andet der viser hastigheden skal være på.

• #4   28. apr 2011 Hej Jesper [Virum] P
    ville en sådan model som denne være lovlig? med det styr?
    http://www.vd-classic.com/img/realisation/photovd016.jpg

• #5   28. apr 2011 Hvis den er fra før 01.04.1990 skal den ikke have speedometer. Kun hvis den skal reg. som motorcykel til øvelseskørsel eller udlejning uden
    fører.
    Blinklys blev først et krav fra 01.09.1995 på alm motorcykel, det samme gælder for spejle.

• #6   28. apr 2011 (1) Styreapparatet skal være således indrettet:
    a) at fuldt styreudslag er mindst 25° til hver side, og
    Før 01.04.84: Gælder ikke.
    b) at der ved ethvert styreudslag er tilstrækkelig plads til førerens hænder.
    Før 01.04.70: Gælder ikke.
    (2) For styr gælder,
    a) at bredden skal være mere end 0,55 m,
    Bredden måles mellem styrets yderpunkter (koblings- og bremsegreb eller anden indretning, der rager uden for styrets yderpunkter, medregnes ikke).
    b) at håndtag ikke må være anbragt lavere end førersædets siddeflade og ikke højere end 0,30 m derover, og
    c) at styret skal være fastgjort direkte til forgaflen.

• #7   28. apr 2011 model overgangen er fra 78-83 så det må den være. men tror stadig jeg vil ha et speedometer.

men mange tak for den info Steen P

• #8   28. apr 2011 Hvis maskinen er født med blinklys og spejle, så skal de være der til syn. uanset om maskinen er støbt i ´83

• #9   28. apr 2011 Max: Nej

• #10   28. apr 2011 Jesper, kan du dokumentere den påstand. For jeg har lige bestået køreprøven i dag, og skulle mene at have teorien + diverse i frisk erindring.
    Og nu har jeg jo en ged fra 89, som er født med blink, og det sagde synsmanden at det var godt jeg havde ladet dem sidde på.
    Men det kan jo være at både synsmand og kørelærer husker dårligt.

• #11   29. apr 2011 Min gamle kawa 400 er født med blink og speedometer, den blev synet uden blink. jeg har også haft en gsx 250 fra 83 den blev også synet uden blink.
    Blink og speedometer behøver ikke at være der, men hvis de er der skal de virke.

• #12   29. apr 2011 Jo, men én ting er at de bliver synet uden, noget andet er om det er rigtigt.

Min YB´er havde synsmanden slet ikke startet, han havde ikke engang drejet tændingsnøglen.

Han så om bremsearme bevægede sig når han hev i bremserne, og så tjekkede han for løse eger. Og så var den synet. 3 minutter, tog det.

• #13   29. apr 2011 Max: Ja det sker da tit at både kørelærere og synsfolk ikke husker rigtigt
    http://www.fstyr.dk/~/media/029B93E3814E406F88615CFB1CEBCCA7.ashx
    Husk også at læse det i bunden.

• #14   29. apr 2011 citat fra vejledningen om syn af køretøjer.

(2) To-hjulet motorcykel skal være forsynet med en forblinklygte og en bagblinklygte
    i hver side.
    »E«- eller »e«-godkendt forblinklygte og bagblinklygte til to-hjulet motorcykel
    kan alternativt være funktionsmærket henholdsvis »11« og »12«.
    Før 01.09.95: Gælder alene for motorcykel til øvelseskørsel.

og her er omkring spejle.

(4) To-hjulet motorcykel skal være forsynet med et førerspejl på hver side.
    Motorcykel med en tophastighed på højst 100 km/h skal dog ikke være forsynet
    med førerspejl på højre side.
    Før 01.09.95: Gælder ikke

• #15   29. apr 2011 tror jeg bliver mer forviret nu. jeg vender tilbage med denne post når den er førdig med og bliver shinet på til næste år.

Hilsen mads

• #16   29. apr 2011 Jesper jeg har kigget side op og side ned i dit link og læst alt det der står i bunden, men jeg kan stadig ikke finde nogen steder hvor der står at originale blinklys og spejle, der har været monteret, må fjernes.

• #17   29. apr 2011 det står der heller ikke, men der står heller ikke at det skal være der!
    Det er datoèn der gælder, om det er monteret fra ny eller ej.

Kommentér på:
Yamaha SR 500 (syn)

Annonce