1.846 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 8 Svar

Lasse H
Lasse H
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1

Yamaha SR 500 med tunmotor. Yamaha SR 500 med tunmotor.

Hej MCG.

Jeg er ved at kigge på en Yamaha SR 500 med en tunmotor. Men jeg har ikke rigtig styr på hvilke tuning regler der gælder.

Den er nemlig ikke synet med den nye motor, og jeg ville høre om det er mulighed at gøre det?

Den har ca. 45 HK, er fra 1979, og der er sket disse ændringer på motoren:

Skræddersyet tunmotor:
Standard motorbund
89mm (522cc) boring
10:1 Kompression Wiseco Stempel
Portet topstykke (arbejde lavet hos Grossewächter i Tyskland) + Slebet knast til moment i bund og midtområde.
Hærdede vippearme hos EGU Motoren i Tyskland
Standard fjedre, ventiler og ventilstyr
Ny TM36 karburator med racing filter
Åbent forrør / Åben megaphone udstødning

Ifølge de nye tuning regler, kan jeg så få den synet?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Bygge terrasse for spejderhytte 5.000 kr.
  • montering af sovesofa 800 kr.
  • Replacing smoke alarm battery 375 kr.
  • Sætte lampe op 500 kr.
  • TV mounting / hanging 600 kr.
  • Fjernelse af grene og vedbend 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Yamaha SR 500 med tunmotor.
  • #1   15. feb 2013 såvidt jeg ved må du øge ydelsen med 20% men den bliver nok ikke synet med en åben potte

• #2   15. feb 2013 Bare potten i sig selv, burde nok gøre at synsmanden "dumper" den. For en SR500 buldrer virkelig igennem, så snart man åbner bare lidt op. Det gjorde min ellers standard SR500 48T. De andre stumper er jeg ikke sikker på. Mener det står noget på TM36 karburatoren. "Race only" eller noget i den stil. Kan ikke huske om det er et klistermærke.
    Men ud over larmen, og de 20 procent, gad jeg også godt høre et endegyldigt svar på hvad man egentlig må, mht motoren. For gad også godt have lidt mere spræl i min SR.

• #3   15. feb 2013 hør syns stedet du vil besøge, men ud over råberøret burde der ikek være nogle problemer, et mc syn er meget nemt at overse, larmen den for meget, virker lys, gear, bremser, lækker den væsker, ser den rimelig standard ud, er der mønster på dækkene. Så er den synet

NB: Og det inden i motoren opdager han aldrig, skal det stå i papirene skal der sikkert som minumum TÜV på det, men holder det sig under 20% kan han jo være lige glad, dat det holder sig inden for loven

• #5   15. feb 2013 Jeg har fået at vide af alle synsmænd at alt fra før 1981 må have lige de potter man ønsker. Hvilket mine CB400'er så har haft smiley De var så højlydte at jeg ikke kunne høre mig selv tænke og lavede nogle flotte flammer

• #6   15. feb 2013 Det skulle vel ikke være den her ?
    (link fjernet)

• Lasse H
    Lasse H Tilmeldt:
    dec 2012

Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1
    #7   15. feb 2013 Jo. smiley Det er den Dean.

Hvis jeg køber den, så må jeg lige få skiftet potten hvis det er nødvendigt. Så er der bare om den overstiger de 20 %, men det må jeg lige se om den gør.

• #8   15. feb 2013 Ingen tvivl om at den er fin, prisen er heller ikke voldsom, har set mange andre der er ligeså dyre men grimmere. Ps. Der er en tr1 til 18000 derinde også, så får du kræfter..

• #9   15. feb 2013 Ahh. Ham der har den, kender jeg godt lidt. Han har i hvert fald nusset rigtig meget om den maskine! smiley Men ja. Med alt det der er med, er det umiddelbart en fin pris. Det er ca. det jeg gav for min 93´er, som var standard. Men den fejler så heller ikke noget som helst.

Kommentér på:
Yamaha SR 500 med tunmotor.

Annonce