778 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 10 Svar

Martin Ø
Martin Ø
Følger: 1 Emner: 3 Svar: 1

Hjælp til førstegangskøb århus Hjælp til førstegangskøb århus

Hej...
Skal til at købe min første motorcykel, som er brugt.
Kunne derfor godt bruge en køndig vejledning /vejleder til at hjælpe mig med IKKE at købe katten i sækken.

Hvad skal man teste og kigge efter ?
Motorcyklen er yamaha xj 600 fra 1999

Med venlig hilsen
Martin

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Elektriker 1.000 kr.
  • Græsslåning 1.126 kr.
  • Radiatorer på losseplads 1.500 kr.
  • Vandrør og afløb 730 kr.
  • Hjælp til nedrivning af skorsten 205 kr.
  • Flytning af strømstik 1.890 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hjælp til førstegangskøb århus
  • #1   2. maj 2011 Ja, find en der helt stensikkert ved noget om mc, gerne en der laver service selv, så i finder de fejl der er og ikke bliver overrasket få uger efter købet!
    Hej

• #2   2. maj 2011 Kigger altid de synlige sliddele igennem. Skiver, dæk, kæde og om der er utætheder ved forgaflen.

Hvis disse ting er pænt passet, er det ofte en indikation af at cyklen er blevet holdt ordentligt. Derefter kan man jeg tage et nærmere kig på cyklen gennerelle stand, lytte til motor og ikke mindst tage en prøvetur.

- Thomas

• Michael S
    Michael S Tilmeldt:
    apr 2011

Emner: 50 Svar: 236
    #3   2. maj 2011 min kæreste har en magen til og jeg syntes personligt man sidder elendigt på den, så tag en lang tur på den først. det er jo smag og behag så måske sidder du fint, men kør ihvertfald 10 km på den før du køber så du er sikker.

• #4   2. maj 2011 Hej.
    Gør som Martin skriver,og spørg efter om alle service er lavet på dyret.
    Kig på alle de ting der kan være dyre at skifte, såsom skiver, dæk ,kæde ,
    tandhjule,udstødning . Køb den som nysynet.
    Prøve så en rigtig go lang tur på den.
    Startede selv på en xj fra 97 og var rigtig glad ved den.
    Rigtig go ide og ha en med der har lidt viden om mcer.

• #5   2. maj 2011 I skriver han skal kigge efter det og det, HALLO, han skriver det er hans første mc køb overhovedet, hvordan skal han gøre det i siger, han ved ikke noget om mc?
    Tag en makker med der helt stensikkert ved noget om mc eller køb i en forretning med 100% garanti osv!
    Find evt en her på sitet der vil ta med ud og kigge for en lille skilling, men det skal være en der ved noget konkret om mc, ikke bare en der har kørt og kørt!

• #6   2. maj 2011 Hej Allan.
    Han spørger jo netop om hvad han skal kigge efter,og det er jo bare det vi prøver at forklare ham.
    Skriver også at det er en go ide at ta en med der har lidt forstand på mcer.
    Så lad da være med at hidse dig op.

• #7   2. maj 2011 ja han spørger HVAD han skal kigge efter, ikke hvordan.. Bare fordi det er første mc kan det godt være han har mekanisk viden og spørger ind til svage sider vedr. motorcyklen..

• #8   3. maj 2011 Han skriver: Hvad skal man teste og kigge efter? Han ved altså ikke hvad man skal kigge efter, ergo har han ikke mekaniske gener, endnu, tolker jeg som at han skal ha en makker/mekker med på udkig!

• Martin Ø
    Martin Ø Tilmeldt:
    mar 2011

Følger: 1 Emner: 3 Svar: 1
    #9   3. maj 2011 Hej Drenge...

Mange tak for jeres input... Har kørt lidt knallert i sin tid, så de ting i nævner bør jeg godt kunne tjekke / teste ?

Er der nogen generelle sygdomme ved denne model man skal være obs på ?
    Den er synet sidste sommer uden bemærkninger, er det nok ?

Vil gerne give en kasse Red Bull til den en der skulle have tid og lyst til at tag med ud og kigge smiley evt. i dag ved 1 tiden ?

• #10   3. maj 2011 Sjovt nok nævner ingen, sløre i kronhovedlejer, sløre i baggaffel, stempelstang på støddæmper, dato på dæk osv.........
    Tag en kyndig med!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Kommentér på:
Hjælp til førstegangskøb århus

Annonce